Mall Report Blog AVM Sürdürülebilirliğin her alanını sahiplenen, lider perakende kozmetik markasıyız
AVM

Sürdürülebilirliğin her alanını sahiplenen, lider perakende kozmetik markasıyız

Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş’ı ağırladığımız Ocak sayımızda sürdürülebilirlik ve verimlilik ışığında Watsons Türkiye’nin geliştirdiği vizyonu ve geçtiğimiz yıl hayata geçirdiği projeleri konuştuk.

Watsons’ın sürdürülebilirlik ve verimlilik odağında yıllar içerisinde geliştirdiği vizyonundan bahseder misiniz? Sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımınız tüketicilerin nezdinde Watsons’ı nasıl bir noktaya taşıdı?

Watsons olarak, sürdürülebilir bir hayatı benimsemek, sorumlu üretim & tüketim konusunda farkındalık yaratmak amacıyla 2019 yılında hayata geçirdiğimiz #WatsonsİyilikHareketi projesi kısa zaman içinde bir şirket stratejisi haline geldi. Sürdürülebilirliğin tüm eksenlerini kapsayan 6 projemiz, çalışanlarımızdan oluşan 7 sürdürülebilirlik komitemiz ile sürdürülebilirliği bir iş yapış biçimi haline getirdik. Müşterilerimizin %78’ini oluşturan Y ve Z kuşağının markalardan beklentilerini dikkate alarak markamız ve müşterilerimiz arasındaki bağı güçlendirdik. Tüm bu çalışmalarımızla birlikte global hedefl er doğrultusunda 2030 yılına kadar gereksiz ambalaj kullanımını sıfırlamayı, kendi markalı ürünleri ve sadece Watsons’a özel ürünlerde PVC kullanımını ortadan kaldırmayı, sera gazı emisyonlarını 2018’e oranla %50,4 azaltmayı hedefl iyoruz. Watsons Türkiye olarak çalışanlarımızı, müşterilerimizi, tedarikçilerimizi ve üretici firmalarımızı da bu yolculuğa dahil ederek tüm perakende kozmetik sektörünün sürdürülebilirlik yolculuğuna liderlik etme sorumluluğunu üstlendik.

Yaptığımız güçlü iletişim çalışmaları sayesinde 2022 yılında müşterilerimizin %90’ı en az bir kez Sürdürülebilir Yaşam ürünü satın alarak bu deneyimi yaşadı. Yaptığımız araştırmalarda gördük ki müşterilerimizin %84’ü “Watsons sürdürülebilir ürün alternatifl eri sunan bir markadır” diyor. Biz de her geçen gün “Watsons sürdürülebilirliğin her alanını sahiplenen lider perakende kozmetik markasıdır” algısını güçlendirerek, tüketicilerin bu alanda tercih ettiği ilk marka olmayı hedefl iyoruz.

Bu konuda geçtiğimiz yıl içerisinde farkındalık kazandırmak amacıyla çok anlamlı projeler gerçekleştirdiniz, bu projelerin detaylarını da okurlarımız için aktarır mısınız?

Watsons İyilik Hareketi kapsamında bugüne kadar 175 futbol sahası büyüklüğündeki alanda, 210 bin fidanı toprakla buluşturduk. 2030 yıl sonu itibarıyla 1 milyon fidan dikmiş olacağız. Seçili mağazalarımızın önünde kulübeler ve mama&su kapları konumlandırarak sokak hayvanlarının yaşam koşullarını iyileştirmek için çalışıyoruz. Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV) iş birliği ile deprem bölgesi de dahil olmak üzere kadın emeğini destekliyoruz. KEDV’in desteklediği kadın kooperatifl erinde üretilen ürünleri mağazalarımızda ve online kanallarımızda hiçbir kâr elde etmeden satışa sunarak bugüne kadar 400’den fazla kadının hayatına dokunduk, hedefimiz 2030’a kadar 1.000 kadına ulaşmak. Çalışanlarının %80’i kadın olan bir şirket olarak tedarikçilerimizi de kadın çalışan oranlarını artırmaları için teşvik ediyoruz ve gelenekselleşen Watsons Ödülleri’nde en yüksek kadın çalışan oranına sahip ilk 3 üretici firmamızı ödüllendiriyoruz. Ekonomik sürdürülebilirlik alanında online ve offl ine kanallarımızda yüzlerce sürdürülebilir ürün alternatifi sunarak müşterilerimizi sürdürülebilir ürünler tercih etmeye çağırıyoruz. Ekim 2023’te ilk kez, sürdürülebilirlik alanında çalışan ve çalışmak isteyen tüm paydaşları bir araya getiren bir platform olma hedefiyle Watsons Sürdürülebilirlik ve İnovasyon Zirvesi’ni düzenledik. Yaklaşık 800 kişinin katıldığı zirvede sürdürülebilirlik alanında gerçekleşen başarılı projeleri dinledik, ilham aldık ve büyük bir ekosistem oluşturduk.

Exit mobile version