Mall Report Blog Araştırma Kasım indirimlerinde toplam ödeme hacmi ve ortalama sepet tutarı dikkat çekiyor
Araştırma Öne Çıkanlar

Kasım indirimlerinde toplam ödeme hacmi ve ortalama sepet tutarı dikkat çekiyor

Markaların sene sonu hedeflerini yakalayabilmeleri için önemli bir potansiyel taşıyan ve içerisinde “11.11”, “Efsane Cuma”, “Şahane Cuma”, “Cyber Monday” gibi özel indirim günlerinin yer aldığı Kasım ayı indirim dönemi sona erdi.

Craftgate; üye işyerlerinin 2023 Kasım ayı boyunca anlaşmalı oldukları ödeme hizmeti sağlayıcılarından Craftgate teknolojisiyle geçirdikleri ödemelere dair analizleri paylaştı. Craftgate’in açıkladığı verilere göre; Kasım ayında gerçekleşen ödeme hacminin, Ekim ayına oranla %40,64; bir önceki yılın Kasım ayına oranla %361,43 büyüdüğü gözlemleniyor.

Benzer bir artış, ödeme adetlerinde de göze çarpıyor. 2023 Kasım ayı içerisinde gerçekleşen ödeme adedi, Ekim ayına göre %42,95 artış gösterirken, Kasım 2023’deki ödeme adedi, bir önceki yılın Kasım ayına göre %86,26 oranında bir artış gösteriyor. Ortalama sepet tutarının 2.181 TL olduğu Kasım 2023 döneminde, en yüksek ödeme adedi ve hacmi ise tahmin edileceği üzere, 11.11 ve Efsane Cuma’da gerçekleşti. Bu iki günde gerçekleşen alışverişler, Kasım ayındaki ödemelerin %9,10’unu oluşturdu.

Taksitli ödeme tercihleri geçen yıl ile benzerlik gösteriyor

Tüketicilerin bu yıl da Kasım ayı indirimlerine ilgisi büyük oldu. Craftgate’in geçtiğimiz yıl açıklamış olduğu verilere göre 2022 Kasım dönemindeki ödeme işlemlerinin %73.59’u tek çekim, %26.41’i ise taksitli olarak gerçekleşmişti. 2023 Kasım dönemindeki ödeme işlemlerinin %73.61’i tek çekim, %26.39’u ise taksitli olarak gerçekleşti.

Kredi kartı ile ödeme eğilimi artıyor

Craftgate, geçtiğimiz yıl Kasım ayında gerçekleşen ödeme işlemlerinin %74,96’sının kredi kartı, %23,20’sinin banka kartı, %0,95’inin ön ödemeli kart, %0,89’unun ise yurt dışı kartları ile gerçekleştiğini açıklamıştı. Bu yılın Kasım ayında gerçekleşen ödeme işlemleri incelendiğinde ise Craftgate, ödemelerin %76,92’sinin kredi kartı, %20,85’nin banka kartı, %1’inin ön ödemeli kart, %1,23’ünün ise yurt dışı kartları ile gerçekleştiğinin altını çizdi.

Craftgate, üye işyerlerine 149,745,667 TL’yi geri kazandırdı

İşletmelerin web sitelerinde gerçekleşen başarılı ödeme işlemlerinin gelen toplam ödeme talebine oranını ifade eden ödeme başarı oranı, işletmelerin ödeme süreçlerinin verimliliğine dair bir parametre olarak kabul ediliyor. Online ödeme alan üye işyerlerine, cirolarını artırabilmeleri için katma değerli çözümler sunan Craftgate, Kasım ayı boyunca en yüksek ödeme geçiren ilk 5 üye işyerinin ortalama ödeme başarı oranının %82,56 olduğunun altını çizdi. Bu 5 üye işyeri arasındaki en yüksek ödeme başarı oranı ise %89.23 oldu.

Açıklanan online alışveriş verileri arasında en dikkat çeken rakam ise; Craftgate’in üye işyerlerine kazandırdığı ödeme tutarları oldu. Craftgate, üye işyerlerinin sanal POS’larındaki sistemsel kesinti veya ödeme hatalarında dahi ödeme alabilmelerine imkan tanıyan Autopilot ve Ödeme Tekrar Deneme özellikleri ile üye işyerlerine Kasım ayında 17.384.664 TL, 2023 yılı ilk 11 ay toplamında ise 149,745,667 TL kazandırdı.

Müşterilerine ödeme adımlarında sorunsuz bir şekilde hizmet sunan Craftgate’in mutlu üye işyerleri, yüksek indirim dönemlerinde de rekabet avantajı sağlayarak bu dönemi karlı geçirdiler. Craftgate üye işyerleri, yurt içindeki ve yurt dışındaki ödeme/e-para kuruluşları, sanal POS veya alternatif ödeme yöntemlerine tek noktadan ulaşarak, her birini ayrı ayrı entegre etme yükünü ortadan kaldırdılar.

Craftgate üye işyerlerinin gerek Kasım ayı gerek yılın diğer dönemlerinde ödeme başarı oranlarının yüksek olmasında Autopilot ve Ödeme Tekrar Deneme özelliklerinin yanı sıra, Proaktif İzleme ve Akıllı Dinamik Ödeme Yönlendirme gibi çözümlerin de etkili olduğu belirtildi.

Ciro artışı, maliyet avantajı, müşteri memnuniyeti gibi değer önerileri ile üye işyerlerinin büyüme yolculuğunda da önemli bir rol oynayan Craftgate, bu yılın Kasım ayı itibarıyla, bir önceki yılın Kasım ayına oranla %507,18’lik bir büyüme elde ettiğini de duyurmuş oldu. Aralarında Türkiye’nin önde gelen e-ticaret firmalarının da bulunduğu üye işyerlerinin anlaşmalı olduğu sanal POS ve ödeme kuruluşlarından Craftgate teknolojisiyle geçirdikleri ödeme hacmi ise 2021 yılı sonunda 0.53 milyar TL idi. Bu rakam 2022 yılı sonunda 6 milyar TL’yi geçmişti, 2023 yıl sonu itibarıyla 32.5 milyar TL’yi bulması bekleniyor.

Exit mobile version