Mall Report Blog AVM LOKASYON VE MARKA KARMAMIZ ZİYARETÇİLERİMİZİN TERCİH SEBEBİ
AVM

LOKASYON VE MARKA KARMAMIZ ZİYARETÇİLERİMİZİN TERCİH SEBEBİ

Airport Outlet Center AVM Müdürü Ali Kemal Balcı ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda Balcı, yıl içerisinde düzenledikleri etkinlik ve kampanya çalışmalarını, zengin marka karmalarını ve dijitalleşme yolunda attıkları adımları okurlarımız için aktardı.

Airport Outlet Center AVM olarak sizleri ziyaret eden müşterileriniz için bünyeniz dahilinde ne tür etkinlikler ve kampanyalar düzenlemektesiniz, marka karmanızdan söz eder misiniz?

Airport Outlet Center AVM, lokasyon gereği farklı hedef kitleleri bir arada tutan bir yerdir. Müşterilerimize kendine özgü tüketim alışkanlığı sunmamızın yanı sıra; söyleşi, imza günü, çocuklar için sahne etkinlikleri, atölye çalışmaları ve çeşitli çapraz kampanyaları bünyemizde gerçekleştiriyoruz. Marka karması bir AVM’nin en önemli tercih nedenleri arasında yer alır. Bizler de Airport Outlet Center AVM marka karmasını oluştururken her sektörü ve her segmenti düşünerek hareket ediyoruz. Burada ana unsur, her yaştan ziyaretçinin ihtiyaçlarına karşılık verebilmek ve herkesin beklentilerini karşılayabilecek bir marka karması oluşturmak. Bizler de bu hedefle hareket ederek marka karmamızı oluşturduk/oluşturuyoruz. Bütün kategorileri eşit şekilde AVM’mizde bulundurmaya özen gösteriyoruz. Ziyaretçilerimiz teknolojiden gıdaya, tekstilden eğlenceye aradıkları her şeyi AVM’mizde rahatlıkla bulabilir. Merkezimiz; 3.000 m2’lik Migros, 8 salonlu sinema, 12 hatlı bowling salonu, 450 m2’lik buz pisti ve çocuk eğlence merkeziyle ziyaretçilerimize hizmet veriyor. Aynı zamanda merkezimizde her biri kendi sektöründe marka olan Vakko, LC Waikiki, İpekyol, Gloria Jean’s Coffees, Kiğılı, Altınyıldız/Beymen, Mavi, Mudo, Gratis, Watsons, Vestel, Burger King gibi ulusal ve uluslararası markalarla hizmet veriyoruz.

Teknolojinin hızla ilerlediği ve kaçınılmaz olduğu bu dönemde sizler teknolojik alt yapınıza ne tür katkılarda bulunuyorsunuz?

Pandemi sonrası her şeyin hızla dijitalleşmesinden nasibini alanların başında perakende ekonomisinin can damarı AVM’ler geliyor. Bu dijitalleşme ihtiyacı doğrultusunda AVM Yönetim programıyla tüm iş akışlarımızı dijital hale getirdik. Ayrıca yatırım planlarımız arasında, teknoloji ve yapay zekâ sayesinde her noktanın hava yoğunluğu kalitesi, havadaki ısı değeri ve değişimleri anlık olarak analiz edebilecek ve tüm temaslı alanların dijitale dönüştürülmesi yönünde yaptığımız projeleri de hayata geçireceğiz.

Yılın ilk yarısını geride bırakırken ciro hacminiz, ziyaretçi oranlarınız konusunda ve önümüzdeki dönem öngörüleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Günümüzde yaşanan ekonomik sıkıntılardan dolayı alım gücünün düştüğünü var sayarsak, tüketicilerin satın alma davranışları ve alışveriş alışkanlıklarındaki değişimler de beraberinde gelmektedir. AVM’mizin outlet konseptine sahip olması ve içeride yer alan markaların 365 gün indirim ve kampanyalı ürün satışları yapması bizim ziyaretçilerimiz tarafından tercih edilmemizi sağlamaktadır. Bunun neticesinde Airport Outlet Center AVM olarak 2023 yılının ilk yarısını ciro hacmi (m2 verimlilik) ve ziyaretçi sayısı olarak, geçmiş yılla kıyasladığımızda çok iyi noktada bitirdiğimizi belirtmek isterim. Bu artışın en büyük nedenlerinden biri de ülkemizde geçmiş yıllara göre turist ve yerleşik yabancı müşterinin olması ve yerli müşteriye göre daha fazla harcama yapması olduğunu düşünüyoruz. Tabii ki önümüzdeki dönemde de stratejimizin arasında maliyet avantajları yaratarak rekabet eden ve ziyaretçilerimizin her anlamda mutlu olduğu teknolojik, hijyenik, sosyal ve fonksiyonel olarak hizmet verebilmek yer alıyor.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

AVM’ler son 20 yılda ekonomik ve sosyal hayatımızın önemli bir parçası olmuş ve sektörün her yıl %25- %30’lara varan büyümeler yaşaması bunun en önemli kanıtı olduğu gibi tüketicilerin de ilgi odağı haline gelmiştir. AVM’ler ve markaların sadece satış odaklı değil, daha sosyal alanları olan yerlere dönüşmesi bizler için önemli bir değer haline geldi.

Exit mobile version