Mall Report Blog Haber PERAKENDE SEKTÖRÜNDE YAPAY ZEKANIN ROLÜ BÜYÜYOR
Haber Öne Çıkanlar

PERAKENDE SEKTÖRÜNDE YAPAY ZEKANIN ROLÜ BÜYÜYOR

Perakende sektöründe yapay zeka uygulamaları heyecan verici olup, etkisi her geçen gün artıyor. İnsanların sorunlarını robotlar aracılığıyla daha rahat, daha hızlı ve daha etkili biçimde giderebilmesiyle birlikte gelişen yapay zekanın perakende sektörüne katkıları da günümüzde oldukça önemli rol oynuyor.

Yapay zeka sisteminin çözümleri fiili olarak perakende sektörü alanına girmiş durumda. Sistem, müşterilerin günlük yaşamlarına ve perakende işlemlerine uyum sağlayarak gelişmesini sürdürüyor. İşletme verilerinin her bir veya iki yılda iki katına çıkmasıyla birlikte perakende verileri artarak büyümeye devam ediyor. Bu veriler perakende sektöründe satın alma verileri, çevrimiçi arama verileri, sosyal medya verileri, mobil kullanım verileri ve müşteri memnuniyeti verilerini içermekte. Yapay zeka, perakende operasyonları için destek sağlama, kârları artırma ve iş süreçlerini optimize etme konusunda kolaylıklar sunabilir. Aslında perakendeciler, son zamanlarda online satışlarını ve müşteri deneyimlerini artırmak için yapay zeka teknolojisini benimsemeye önem veriyor. Yapay zekanın uygulanması, perakendecilerin tedarik zincirlerini yeniden düzenlemelerine, dinamik talebi tanımalarına, yeni pazar trendlerini anlamalarına ve daha pek çok şeye yardımcı olurken; hızlı büyüyen e-ticaret karşısında yeniden güç kazanmasını sağlıyor. Veriler ve algoritmalar, perakendecilerin iş modellerini değiştirerek geleceğe hazır olmasının anahtarı niteliği taşıyor. Satın alma tavsiyeleri, dinamik fiyatlandırma, kişisel içerikler ve tavsiyeler, yapay zeka sayesinde perakende sektöründe de mümkün hale geldi. İnsan benzeri davranışları taklit eden algoritmalar ve var olan müşterilerden elde edilen verinin kapsamının genişletilmesiyle, neredeyse gerçek zamanlı sonuçlar alınabiliyor.

Perakendeye özel yapay zeka uygulamaları

Her ne kadar perakendeciler için yapay zeka uygulamalarının büyük bölümü daha çok deneme aşamasında olsa da; verilerin ve algoritmaların fiziksel mağazalara sunacağı katkı, sektörü önemli ölçüde değiştirme potansiyeli taşıyor. Yapay zeka kullanımı; perakende sektörü için her an değişen pazar koşullarına paralel, ürün fiyatlarını da gerçek zamanlı olarak değiştirebilme olanağı veriyor. Dinamik fiyatlandırma algoritmaları, rakip ürün ve mağaza fiyatları, tüketici davranışı, konum, zaman ve mevsimsel faktörleri ele alarak, tüketicilerin belirli bir ürün için ne kadar para ödeyeceklerini tespit ediyor. Bir müşteri perakende mağazasını ziyaret ettiğinde, buradaki davranışlarını takip eden yapay zeka; kişilerin ilgi alanlarını, tercihlerini ve alışveriş alışkanlıklarını değerlendirerek, mobil uygulama üzerinden içerik kürasyonu yapabilecek ve müşterinin ilgisini çeken içerikleri karşısına çıkaracak şekilde çalışmasını gerçekleştiriyor.

Fijital mağazalar

Dijital ve fiziksel kelimelerinin birleşiminden oluşan fijital, iki dünyanın en iyilerini bir araya getirerek müşteri deneyimini artırmayı sağlıyor. Akıllı raflar, sensörler, beacon’lar, mobil uygulamalar, interaktif ekranlar, kasasız alışveriş yapıları ve sanal ürün deneme odalarının bir arada kullanılması ve tüketicinin her yerde tanınabilmesini sağlayan fijital sistem, perakendenin geleceği olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca günümüzde perakende mağazalarında artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) de önemli bir rol alarak, interaktif müşteri deneyimi yaratabilecek potansiyele ulaşmaya adım adım başladı. Yapay zeka mağazalardaki müşterilerini tanıyabilecek, genel müşteri profilini çıkartarak işletme sahibine raporlar sunabilecek; eğilim, istek ve taleplere göre ürün önerilebilecek. Perakende sektöründe tüketicilerin alışveriş anındaki psikolojilerini, davranışlarını çözümleyecek olan yazılımlar verimli alışveriş imkanı sunmasıyla sektöre ve tüketicilere büyük katkı sağlayacak. Satış noktalarındaki giriş-çıkış trafiklerini hesaplayan, ortalama kalış sürelerini ölçen sensörler, raflardaki en çok ziyaret edilen alanları en az ziyaret edilen alanlardan ayıran müşteri akışlarını gözlemleyen hareket sensörleri, kullanıcıların etkileşimli bilgiye erişimini sağlayabilecekleri bir çözüm olarak gelişimini sürdürecek.

Exit mobile version