Mall Report Blog Öne Çıkanlar İLK GÜNDEN BERİ ÜRÜNLERİMİZLE RAHAT, ŞIK VE GÜÇLÜ HİSSETTİRİYORUZ
Öne Çıkanlar Perakende

İLK GÜNDEN BERİ ÜRÜNLERİMİZLE RAHAT, ŞIK VE GÜÇLÜ HİSSETTİRİYORUZ

Yurt dışı çalışmalarına hızla devam eden Suwen 2023 – 2027 yılları arasında Bosna Hersek’in başkenti olan Saraybosna’da 7 mağaza daha açmayı planlıyor. Suwen adına Genel Müdür Ali Bolluk ile Haziran sayımızda devam eden yatırımlarını ve yurt dışı projelerini konuştuk.

Yılın ilk yarısını neredeyse geride bıraktık. Bünyeniz dahilinde e-ticaret tarafınızda ilk yarı değerlendirmenizi ve önümüzdeki dönem öngörülerinizi paylaşır mısınız?

2022’de web sitemizi ve üçüncü taraf eticaret satış platformları üzerinde yer alan mağazamızı toplam 16,5 milyon kişi ziyaret ederken, 900 binin üzerinde ürün satışı gerçekleşti. E-ticaret kanalı ciromuz bir önceki yıla göre tutarsal olarak % 104, adetsel olarak da % 24 büyüme gerçekleştirdi. 2023 yılında da benzer bir performans bekliyoruz.

Online tarafınız için yatırımlarınız ne yönde oluyor, e-ticaret ayağınızı güçlendirmek adına ne tür çalışmalar yürütmektesiniz?

Çok kanallı bir satış stratejisi ile sürdürülebilir bir büyüme hedeflediğimiz için bir yandan mağaza ağımızı arttırıp hizmet kalitemizi güçlendirirken, diğer yandan da eticaret deneyimine yatırımlar yapıyoruz. Müşterilerimizin e-ticaret kanallarımızdan daha rahat alışveriş yapmasını sağlayan birçok yeniliği devreye aldık. Bunların içinde ödeme yöntemi çeşitliliğini artırmak, ödeme sürecini tek adıma indirmek, hızlı üyelik fonksiyonu geliştirmek, site hızını geliştirmek gibi yenilikler yer aldı. Ayrıca web sitemizi marka imaj ve hikâyesine uygun olarak yeniden tasarladık. Öte yandan Suwen’in tüm stoklarını tüm satış kanallarına açtığımız OMS projemiz (order management system) var. Tüketiciler beğendikleri ürünü o anda o kanalda bulamasalar dahi OMS projesi sayesinde başka bir kanalda bulunan stoğu satın alabiliyor ve ürünler evlerine kargo ile gönderiliyor. OMS projesi ile kayıp satış yaşanmazken müşterileri talepleri de geri çevrilmemiş oluyor.

Suwen olarak ürünlerinizde müşteri memnuniyetini üst seviyelerde tutmak için ne tür çalışmalar yapmaktasınız?

Suwen olarak kurulduğumuz ilk günden beri kadınları rahat, şık ve güçlü hissettirmek için çalışıyor, Türkiye’den özgün, kendine güvenen Türk kadınını temsil eden bir marka çıkartmayı hedefliyoruz. Bu yolda, geliştirdiğimiz tasarımlarımızda duygusal unsurlara ve detaylarda zarafete büyük önem veriyoruz. Uluslararası markaların kalitesini erişilebilir fiyat politikası ile sunuyoruz. Hem rahat hem de şık ürünler, desenleri bize özgün koleksiyonlar hazırlıyoruz. Genç, orta yaş, anne, hamile/lohusa olarak ayrılan ürün gruplarımız işlevselliğin yanı sıra moda ve trendlerin değişen dinamikleri ışığında şekilleniyor. Böylece ürünlerimizin kadın duyguları ve ihtiyaçlarına yönelik yolculuğunu doğru biçimde tamamlıyoruz. Koleksiyonlarımızı yaratırken mutlaka Suwen kadınlarının tarzlarını ve tercihlerini radarımızda önceliğimiz olarak tutuyoruz.

Mağazalaşma süreçleriniz ne yönde ilerlemekte, bayilerinizi açarken dikkat ettiğiniz hususlar ve şartlarınız nelerdir?

Şu an Türkiye’de 161, Kıbrıs’ta 2, Romanya’da 4, Azerbaycan’da 1 ve Bosna Hersek’te 1 olmak üzere toplam 169 mağazamız bulunuyor. Yurt içindeki mağazalarımızın büyük çoğunluğunu, ayrıca Kıbrıs ve Romanya’daki mağazalarımızı kendimiz işletiyoruz. Diğer ülkelerde bölgelerinde prestijli ve sektör tecrübesi olan firmalar ile münhasır bayilik sözleşmeleri imzalıyoruz. Bosna Hersek’te Ocak ayının sonunda bayilik sözleşmesini imzalamıştık ve Nisan’da ilk mağazamızı başkent Saraybosna’da açtık. Bu ülkede 2023 – 2027 yılları arasında 7 mağaza açmayı hedefliyoruz. Öte yandan Ürdün, Azerbaycan, Katar, Türkmenistan, Cezayir, Moğolistan, Kuveyt ve Bahreyn’de de iş ortaklarımız ile anlaşma sağladık ve münhasır bayilik sözleşmeleri imzaladık. Şubat ayı içinde Azerbaycan Bakü’de ilk mağazamızı açmıştık. Ürdün’de de yakın zamanda 3 mağazamızı birden açacağız. Ayrıca münhasır bayilikler vererek; Suudi Arabistan ve Kosova’da mağaza açılışlarına yönelik görüşmelerimizi sürdürüyoruz.

Exit mobile version