Türkiye’de ilk ve tek karıştırıcılı cezveli sütlü Türk kahvesi makinesini çıkaran, her geçen gün AR-GE ve yeni projelerine devam eden Arzum, teknolojiye ve dijitalleşmeye yaptığı yatırımlar ile tüketicilerine hayatlarını kolaylaştıran ürünler sunmaya devam ediyor. Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı ile Eylül sayımızda keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.
Yeni ürünleriniz ve yatırımlarınız nelerdir? Ürünlerinizde teknolojiden ne boyutta yararlanıyorsunuz? Ürünlerinizi tercih eden müşterileriniz için sağladığınız avantajlar nelerdir?
Tasarım, teknoloji ve inovasyonu odağına alan bir marka olarak yalın bir iş modelimiz var. Üretimi işin en iyilerine bırakıyor, AR-GE ve ürün tasarımı ile pazarlama geliştirmeye yoğunlaşıyoruz. En büyük yatırımımızı markamıza yapıyoruz. İnovatif ürünlerimizle sektöre öncülük ediyoruz. İnovasyon odağımızın ürünü Arzum OKKA Rich Spin M Türkiye’de bir ilk olan, karıştırarak sütlü Türk kahvesi pişirme özelliğine sahip. Vahaa iş birliğiyle geliştirdiğimiz ve yine Türkiye’de bir ilk olan Arzum x Vahaa Akıllı Bahçe ile evlerin her köşesinde topraksız tarım teknolojisiyle taze, lezzetli yeşillik ile sebze yetiştirme imkânı sağlıyoruz. Kullanım kolaylığı ve pratik çözümlerle tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırıyoruz.
Türkiye’de ilk ve tek karıştırıcılı cezveli sütlü Türk kahvesi makinesi Arzum OKKA Rich Spin M ürününüz hakkında bilgi verir misiniz?
verir misiniz? Son dönemde sütlü Türk kahvesi tercihi arttı. Biz de trendleri yakından takip eden bir marka olarak kahvesini sütlü içmek isteyenler için Arzum OKKA Rich Spin M’i geliştirdik. Türkiye’de bir ilk olan, kahveyi pişirirken klasik yöntemdeki gibi karıştırabilen ilk modelimiz Arzum OKKA’nın bu özelliğini, cezveli OKKA modellerinden Rich Spin M’e taşıdık. OKKA Rich ayrıca klasik, sert ve közde Türk kahvesi pişirme seçenekleriyle her damak zevkine uygun tatlar sunuyor. OKKA Rich ile sıcak çikolata, salep, farklı şurup ve malzemeler kullanarak zengin kokteyl ve içecekler hazırlamak da mümkün.
E-ticaret ve dijitalleşmeye oldukça önem verdiğinizi biliyoruz. Bu konu bağlamında sürdürdüğünüz faaliyetlerinizden, yeni projelerinizden ve AR-GE çalışmalarınızdan söz eder misiniz?
Teknolojiye ve dijitalleşmeye her yıl yatırım yapıyoruz. İş süreçlerimizin entegrasyonunu dijital ortama taşıyoruz. Raporlarımızı yapay zekâ ve robotları kullanarak hazırlıyoruz. Akıllı dijital çalışanımız ‘RobotAR’, iş arkadaşlarımızın yükünü hafi fl etiyor. Yüksek teknolojili akıllı ürünlerimizden, Türkiye’de bir ilk olan Nesnelerin İnterneti (IoT) teknolojisine sahip Arzum Olimpia Smart toz torbasız siklonik süpürgemizi çıkardık. WebAR projemizle artırılmış gerçeklik (AR) teknolojileri yardımıyla tüketicilerimize ürünlerimizi satın almadan önce evlerinde, gerçek boyutlarıyla deneyim sağlıyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Dünyanın 60’tan fazla ülkesinde varız. Globaldeki büyümemizi sürdürerek dünya markası olma hedefi mize emin adımlarla yürüyeceğiz. Türk kahvesi kültürünü dünyaya yayma misyonumuz çerçevesinde ‘Dünyaya Türk Kahvesini Sevdiren Marka: Arzum OKKA!’ sloganıyla daha fazla insanı Türk kahvesiyle buluşturmak için çalışacağız.