Mall Report Blog AVM BİLKENT CENTER, YAŞAMIN MERKEZİ OLMAYA DEVAM EDECEK
AVM

BİLKENT CENTER, YAŞAMIN MERKEZİ OLMAYA DEVAM EDECEK

Sosyal hayatın her alanını bünyesinde birleştirerek Ankara’da yaşamın merkezi konumuna ulaşan Bilkent Center; düzenlediği festival, konser ve sergilerle birlikte alışverişi eğlenceyle harmanlıyor. Bilkent Center AVM Müdürü Ayhan Aytekin ile Eylül sayımızda gerçekleştirdiğimiz söyleşide Aytekin; Ankara’da yer alan AVM’leri değerlendirirken, değişen tüketici alışkanları doğrultusunda bünyelerinde hayata geçirdikleri çalışmaları okurlarımız için anlattı.

Ankara’da bulunan AVM’leri değerlendirir misiniz? Diğer illere göre gelişmeleri hangi yönde olmalı?

Ankara’da bulunan AVM’ler, ziyaretçi sayıları ve ciroları ile başkentteki perakende ticaretinin önemli bir merkezi olmaya devam etmektedir. 1990’larda başlayan AVM yatırımları 2000’li yıllarda hızlanarak devam etmiş ve günümüzdeki şeklini almıştır. Pandemi ile hız kesen yatırımlar önümüzdeki dönemde daha fazla açık alana sahip yeni nesil AVM’ler ile devam edecektir. Yeni nesil AVM’leri artık sadece alışveriş yapılan yerler olarak değil, bir yaşam merkezi olarak göreceğiz. Bundan sonraki süreçte AVM’lerde yeme, içme ve spor alanları dışında; poliklinik, eğitim, e-ticaret ve depolama merkezleri gibi yeni ticari alanlar da oluşacaktır. Bilkent Center başta olmak üzere, Ankara’daki alışveriş merkezleri son yıllarda ev sahipliği yaptıkları festivaller, konserler ve çeşitli etkinliklerle sosyal anlamda daha etkin bir yapılanmaya gitmektedir. Yeni projelerin tamamı sadece alışveriş odaklı değil; aynı zamanda sosyal ve kültürel faaliyetlerin de bulunduğu, ziyaretçilerin daha uzun zaman geçirecekleri yaşam alanları ile donatılmaktadır. Bu bağlamda yapılan anketler ile araştırmaların artması ve ziyaretçilerin her anlamda ihtiyaçlarını karşılayan alanların geliştirilmesi Ankara’daki alışveriş merkezleri için efektif sonuçlar yaratacaktır.

Gelecek yıllar adına Ankara’da bulunan AVM’ler hakkındaki öngörüleriniz nelerdir?

Geldiğimiz noktada Ankara’nın alışveriş merkezi sayısı açısından doyuma ulaştığını söyleyebiliriz. Neredeyse her ilçede birden fazla alışveriş merkezinin bulunduğu gerçeğinden hareketle, bundan sonra yapılacak en önemli yatırım kalemi nicelik değil nitelik için ayrılmalıdır. Son on senedir üretilen tüm inşaat projelerine küçük ölçekte de olsa bir alışveriş alanı eklenmiştir. Pandemiyle beraber yaşanan enfl asyon, pastadaki payı gittikçe daraltırken; ziyaretçilerin yapacakları hızlı ve küçük alışverişler için yakın lokasyonda bulunan AVM’leri tercih ettikleri görülmektedir. Bu kapsamda değerlendirdiğimizde; bundan sonraki süreçte AVM yatırımcılarının ve yönetimlerinin atacağı doğru adımlar, sektörü ve alışveriş merkezlerini daha ileriye taşıyacaktır.

AVM’ler pandemiden sonra bir dönüşüm içerisine girdiler. Değişen tüketici alışkanlıkları doğrultusunda Bilkent Center olarak siz ne gibi çalışmalar yapmaktasınız?

Pandemi ile ziyaretçilerin açık alanlarda vakit geçirme yöneliminin farkındayız. Bilkent Center olarak, sahip olduğumuz birçok mimari özellik bizlere ilk günden bu yana ziyaretçilerimize keyifl i, konforlu ve güvenli bir alışveriş deneyimi sunma imkânı veriyor. Dış alanlarda konumlandırdığımız restoranlarımız, geniş ve ferah açık terasımız, çocuklu aileler için oluşturduğumuz çocuk oyun alanımız ile ziyaretçilerimize açık alanda sosyalleşme fırsatı sağlıyoruz. Yıl içinde planladığımız etkinliklerin ve festivallerin de açık alanda olması için büyük özen gösteriyor ve çalışmalarımızı buna göre yürütüyoruz. Ankara Kahve Festivali, Bazaar Bilkent Alışveriş ve Tasarım Günleri, canlı resim performansları, sanat müzayedeleri gibi düzenli aralıklarla gerçekleştirdiğimiz etkinlikleri açık havada düzenleyerek ziyaretçilerimize temiz havanın keyfi ni çıkarma imkânı sunuyoruz. 5 yıldır ana sponsorluğunu yaptığımız Ankara Kahve Festivali’ni bir kez daha 23-24-25 Eylül’de Başkentliler ile buluşturacak olmanın heyecanı içindeyiz. Binlerce kahve tutkununu ağırladığımız böylesine büyük bir organizasyona 6. kez ev sahipliği yapacak olmaktan da büyük mutluluk duyuyoruz. Ziyaretçilerimizi nitelikli kahve, kahve markaları, kahvenin tüm paydaşları, keyifl i konserler, seminerler ve atölye çalışmaları ile buluşturmak için Bilkent Center’a davet ediyoruz.

Perakendenin canlanması ile birlikte AVM’lerde de cirolar artmaya başladı. Türkiye’de doygunluk seviyesine ulaşan AVM sayılarından sonra yatırımcılara ne gibi önerileriniz olur?

Alışveriş merkezleri, toplumun sosyal yaşamında yıllar içinde oldukça önemli bir noktaya geldi. AVM’ler değişen müşteri ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda gerek mimari gerekse mağaza karmasıyla sürekli dönüşüp değişiyor, uyum sağlamaya çalışıyor. Yeme-içme, kültür-sanat ve eğlence ihtiyaçlarına yönelik daha fazla imkânlar sunulan mağaza karmalarının değişime öncülük ettiği görülüyor. Sosyal açıdan baktığımızda ise evimize en yakın olan ya da misafi r gibi karşılandığımız, kişiselleştirilmiş hizmetlerin anlık olarak paylaşıldığı ve en önemlisi kendimizi iyi hissettiğimiz AVM’lere gitmeyi tercih ediyoruz. Bilkent Holding’in önemli şirketlerinden Tepe Emlak Yatırım’ın varlıkları arasında yer alan Bilkent Center’da yenilikçi bakış açısıyla yatırımlarımızı gerçekleştiriyor, ziyaretçilerimizin alışveriş ve sosyal ihtiyaçlarını keyifl i ortamlarda karşılamaya özen gösteriyoruz. Mimari kriterlerimizi ise çevreye ve kaynaklara saygı duyan bir çerçevede, kaliteye azami önem vererek belirliyoruz.

Perakende yoğunluğu açısından bakıldığında uzun ve sağlıklı AVM ömrü için Bilkent Center’da nasıl çalışmalar yapıyorsunuz?

Perakende yoğunluğunu korumak için AVM yönetimlerinin; bünyesindeki markaların ve mağazaların ihtiyaçlarını öngörebilmeleri, gerekli noktalarda kritik müdahalelerde bulunmaları ve çözüm üretimi noktasında özverili olmaları oldukça önemlidir. Özellikle pandemi sürecinde, alışveriş tercihleri ve yöntemlerinin hızlı bir şekilde nasıl dönüştüğünü deneyimledik. Bu dönemde kiracılarımız ve ziyaretçilerimizle iletişimimizi en üst seviyede tutarak istek ve önerilerine önem verdik. Ekip olarak uyguladığımız doğru iletişim ve proaktif düşünce yapımızla problemlere kalıcı çözümler ürettik. Bünyemizdeki markalarla kurduğumuz bu şeffaf iletişimin uzun ve sağlıklı AVM ömrü için önemli olduğunu düşünüyoruz.

Bilkent Center olarak yılın son çeyreğine girerken AVM’nizin performans değerlendirmesini yapar mısınız?

Mevcut durum itibarıyla mağazalarımızın %97’si ziyaretçilerimize aktif hizmet vermektedir. Ziyaretçi sayıları pandemiyle beraber doğal olarak düşüş göstermişti. Yasakların kalkmasıyla beraber pandemi öncesindeki sayılarımıza tekrar ulaştık. Önceliğimiz her zaman ziyaretçilerimizin yanında olduğumuzu hissettirmek ve onlar için güvenli bir alışveriş ortamı sağlamaktır. Önümüzdeki süreçte de Bilkent Center’da ulusal ve uluslararası markalarımız, çocuk – aile kulübümüz, sinema ve tiyatro salonlarımız, restoranlarımızla kaliteli hizmet vermeyi hedefl iyoruz.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

2019 yılında Ankara Kahve Festivali’yle “Hermes Creative Ödülleri”nden dört kategoride Platin ödül, III. Uluslararası Bilkent Sanat Festivali ile dünyanın en önemli pazarlama ve iletişim ödülleri arasında gösterilen “Marcom Ödülleri”nden “Özel Etkinlik” kategorisinde Platin ödül, Yenileme projesi ile prestij ve mükemmelliğin simgesi Avrupa Gayrimenkul Ödülleri’nde “Ticari Yenileme/Geliştirme” ve “Perakende Mimarisi” kategorilerinde iki ayrı ödül ve 2020 yılında ise “RLI En İyi Alışveriş Merkezi Renovasyon Ödülü”nü kazandık. Bilkent Center olarak bir yaşam merkezi olmaya, sanata ve sanatçıya önem vermeye, festivalden sergiye, konserden tiyatroya sosyal hayatın her alanını bünyemizde birleştirmeye devam edeceğiz.

Exit mobile version