Sürdürülebilir gıda güvenliğini kontrol altına alan, sektör içinde farkındalık yaratan, yüksek standartlarda dağıtım, lojistik, ekipman ve eğitim sistemleriyle yatırım yapan SR Döner, büyümesine hızla devam ediyor. Ağustos sayımıza SR Döner’den Beytullah Bozkurt ile bir araya geldik.
Döner ülkemizin vazgeçilmez bir lezzeti. SR Döner olarak sektörde büyümenizi hızla sürdürüyorsunuz. Doğru büyüme stratejinizden bahseder misiniz?
Öncelikli olarak böylesi süreçlerde büyümek köklü ve esaslı stratejilerin vazgeçilmez yansımasıdır. Markamızın değişime her zaman açık ve yatırımcı dostu olması, kurulduğu günden beri sürekli kendini geliştirmeye açık bir vizyona sahip olması ve uluslararası standartları takip etmesi, sürdürülebilir bir şekilde büyümemizin temel taşlarını oluşturmaktadır. Ayrıca dijitalleşmeye verdiğimiz önemle, kasaya uğramadan kendi siparişinizi verebileceğiniz fonksiyonel kiosk sipariş ve ödeme seçeneği yavaş yavaş tüm şubelerimizde yaygınlaşırken, SR Döner uygulamasının da çok yakında kullanıma açılacağının bilgisini vermek isteriz.
Her sektörde olduğu gibi gıda sektöründe de güven oldukça önemli. Sizler müşterinize ve yatırımcılarınıza bu yönden neler sağlamaktasınız?
Biz işimizde güven ve kalite kelimelerinin anlamlarından çok daha fazla önemli olduğunu düşünüyoruz. Tam da bu yönde sürdürülebilir gıda güvenliğini kontrol altına alabilen, sektör içinde farkındalık yaratan, yüksek standartlarda dağıtım, lojistik, ekipman ve eğitim sistemleriyle yatırım yapan bir firmayız. Üretim merkezimiz Etsan’ı kendi bünyemizde bulunduran bir marka olarak tüm şubelerimizde aynı lezzet, kalite ve sunumu bu gücümüzle sağlayabiliyoruz. Ayrıca, çağrı merkezi ile çalışılması da telefon trafiğini ortadan kaldırarak bayinin yalnızca operasyon ve müşteri memnuniyetiyle ilgilenmesine olanak tanıyor.
Günümüz ekonomisini de göz önüne alırsak orta ve uzun vadedeki yatırım hedefleriniz ne yönde şekillenecek?
Her kriz bir fırsattır. İşimizi doğru yaptığımızda olumsuz süreçlerden etkilenmez ya da minimumda etkilenirsiniz. Günümüz ekonomik şartlarında markamızın çok daha fazla rekabet etme şansı vardır. 50 m2 ile 200 m2 arasında açılabilecek şube çeşitliliği, lisansı kendisine ait özel mutfak kurulumu olması, gerek ürün konsepti gerek kendi üretimimiz olan soslar ve baharatlarla harmanlanmış döneriyle alışılagelmiş döner markalarından farklı bir deneyim sunması, bunun yanı sıra ev yapımı olan hamburger, sandviç ve çıtır atıştırmalık seçenekleriyle de geleneksel lezzetleri bir fast food kültürüyle ele alması, markamızın müşteri kitlesini genişletmektedir. 2022 yılında %50 oranında büyüyen firmamızın bu yıl içerisinde İstanbul ve diğer illerde açtığı yepyeni şubelerle 2023 sonunda bu oranı ikiye katlamasını bekliyoruz. Ayrıca uzun vadede hedefimiz, SR markasını farklı ülkelerde yaygınlaştırmak olacak.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Bugün dünya genelinde hamburger ve pizza gibi fast food ürünlerinde hepimizin bildiği global markalar mevcut. Dünyanın en çok tüketilen ilk üç fast food ürününden biri olan döneri, henüz global bir marka haline getiren bir örnek bulunmamaktadır. Bu ürüne layıkıyla sahip çıkmak, yüksek standartlarda dünya markası oluşturmak konusunda kararlıyız.