Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

ONLİNE AVM’Yİ KURAN AHL PARK AVM, PANDEMİDE MAĞAZALARI DİJİTALE TAŞIDI

10.07.2021 - 16:45

Dijital dönüşüm sürecine yeni bir soluk getirerek Türkiye’de ilk kez Online AVM hizmetini geliştiren AHL Park AVM, pandemide mağazaları kullanıcının ayağına kadar götürmeyi başardı. Yeni normalde ziyaretçilerine güven içinde hizmet veren AHL PARK AVM Genel Müdürü Ayhan Kocabaş  ile dijital döneme geçiş süreçlerini ve AVM  vizyonlarını Mall Report’a anlattı.

  1. AHL Park AVM hakkında bilgi verir misiniz?

Ahlatcı Holding tarafından yaklaşık 100 milyon Euro yatırımla Çorum ve bölgeye kazandırılan AHL PARK AVM, 19 Kasım 2016 tarihinden bu yana hizmet veriyor. Toplamda 150 bin metrekarelik alan içerisinde 141 mağaza ve 55.000 metrekarelik kiralanabilir alan ile ulusal tekstil markalarından teraslı yeme-içme alanlarına, eğlence ünitelerinden yüksek teknolojili sinema salonlarına, 1.500 araç kapasiteli kapalı otopark alanına kadar birçok yaşam alanı bulunuyor. AVM içerisinde sektörün lider markaları bir araya geliyor. AHL Park sadece bir alışveriş merkezi değil, 3.500 metrekarelik çocuk eğlence merkezi ve 4.800 metrekarelik spor kompleksinde yarı olimpik yüzme havuzları ile aynı zamanda yaşam ve eğlence merkezidir. Yaklaşık 1.700 kişiye iş imkânı sağlayarak, doğrudan ve dolaylı istihdama da katkı sağlıyoruz.

  1. Pandemi dönemi sizi nasıl etkiledi?

Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi, özellikle sektörümüzü ve bizleri oldukça etkiledi. Bu süreçte kısıtlamalarla birlikte üzerimize düşen sorumlulukların bilincinde salgınla mücadele kapsamında süreci hızlı bir şekilde atlatma yolunda adımlarımızı attık. Mevcut ve artan ziyaretçi trafiğimizle birlikte yeni projeleri hayata geçirerek, AVM’ye gelemeyen ziyaretçilerimizin de her zaman yanında olduğumuzu gösterdik ve yeni çalışmalarla göstermeye devam edeceğiz.

  1. Pandemi döneminde AHL PARK AVM ’de hangi önlemler hayata geçirildi? Bu kapsamda yürütülen faaliyetler hakkında bilgi verir misiniz?

Pandemi en önem verdiğimiz konuların başında geliyor. Bununla ilgili olarak çeşitli önlemleri hayata geçirerek, toplum sağlığını korumak en önemli önceliklerimiz arasında yer alıyor.

21 Mart'ta koronavirüs tedbirleri kapsamında geçici olarak AVM‘ler kapatılmıştı. 11 Mayıs’ta AVM’lerin faaliyetlerine devam etme kararı sonrasında, kararının açıklanmasıyla birlikte tüm önlemleri alarak açılan sayılı AVM’lerden biriyiz. Hijyen koşullarını en üst seviyeye çıkartıp, risklerin minimize edilebilmesi için AVM içindeki tüm alanlar sıklıkla dezenfekte ediyoruz. AVM çalışanları ile ziyaretçilerimizi koronavirüs ve önlemlerle ilgili bilgilendirmeye hep özen gösteriyoruz. AVM girişlerinde termal kameralar ile temassız ateş ölçümü yapılarak, ziyaretçiler kontrol ediliyor. Maskesi olmayan ziyaretçilere ücretsiz maske dağıtımı yapılıyor. Anlık olarak AVM içerisindeki kişi sayısının sınırlandırılması gibi çeşitli önlemler alıyoruz. Teknolojik binamızda hava kalite otomasyonu sayesinde virüs ve bakterileri engelleyen özel filtreler kullanılarak %100 taze hava ile hava kalitesini de kontrol altında tutuyoruz.

Dezekfeksiyon işlemleri konusunda oldukça hassasız. Temizlik ve dezenfektan ürünlerinde Sağlık Bakanlığı onaylı ürünleri tercih ederek, AVM’nin her bir noktası dikkatli bir şekilde dezenfekte ediliyor. Misafirlerimizi el değmeden dezenfektan kullanımını sağlamak için AHL PARK içerisinde her yerde sensörlü dezenfektan makineleri mevcut. Bu konuyla ilgili olarak hijyen, enfeksiyon önleme ve kontrol belgelendirme programlarında tüm kontrolleri başarıyla tamamlayarak TSE belgesine sahip Türkiye’deki ilk AVM’lerden biriyiz. Ayrıca il Sağlık Müdürlüğü iş birliği ile AVM içerisinde oluşturulan özel bölümde ziyaretçilerimiz ve çalışanlarımız sıra beklemeden, randevu almadan Covid-19 aşısı olabilmektedir.

  1. Trendler sürekli değişiyor, siz yeni döneme ve trendlere uymak için neler yapıyorsunuz?

Pandemiyle birlikte birçok değişim süreci geçirdik. Özellikle bu dönemde herkes evlere kapandı, insanların bir arada kalabalık şekilde vakit geçirdiği zamanlar özlendi. Biz de bu değişen dünya düzeni içerisinde birçok yeniliği hayata geçirdik. Özellikle dijitalleşmenin hız kazandığı günümüzde artık dijitalleşemeyen firmaların ayakta kalamadığını görüyoruz. Bu kapsamda Ahlatcı Holding, dijitalleşme tarafında yatırımlarını hız kesmeden sürdürüyor. Biz de her zaman tüketicilerimiz için yeni projeler hayata geçirerek, ziyaretçilerimizin yaşamını kolaylaştırarak, hizmeti onlara götürüyoruz. Bu anlamda hayata geçirdiğimiz Online AVM projesi ile sektörde bir ilke imza attık.

  1. Online AVM projeniz nedir? Detaylı bilgi verebilir misiniz?

Dijital dönüşümün hız kazanmasıyla birlikte, AHL Park Alışveriş Yaşam ve Eğlence Merkezi olarak sektörde bir ilki gerçekleştirerek Online AVM projesini hayata geçirdik. Mağazalara gelemeyen ancak hızlı ve konforlu bir şekilde alışveriş yapmak isteyen ziyaretçilere kaliteli bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Bu proje ile ziyaretçilerimiz dijital platform üzerinden AHL Park içerisinde bulunan mağazalardan alışveriş yapabiliyor. Uygulama hem aplikasyon hem de web sitesi üzerinden hizmet veriyor.

  1. Online AVM projesi sektöre ne gibi yenilikler getiriyor?

Online AVM projemiz ile müşterilerimize hızlı ve güvenli bir alışveriş imkânı sunuyoruz.. Normal şartlarda bir markanın internet sitesinden aldığınız ürün 2-3 iş günü içerisinde ulaşırken, bu dijital platform ile alışveriş yaptığınızda ürününüz en geç üç (3) saat içinde size teslim ediliyor. Ayrıca kapıda kredi kartı, banka kartı ve nakit ödeme yöntemleri kabul ediliyor.  ‘Online AVM’ projesi ile AHL Park’ı ziyaret edemeyen kullanıcıların ayağına AVM’yi getiriyoruz. Odak noktamız her zaman kaliteli, hizmet odaklı projeler. Online AVM projesi de bu odağımızın bir ürünü olarak hayata geçirildi.

  1. Online AVM ile müşterilere nasıl ayrıcalık sağlıyorsunuz?

Teknolojik altyapı yatırımlarına ağırlık verilerek hayata geçirilen bu proje ile müşteri memnuniyeti ön planda tutulurken, temassız teslimat ve özel kurye sistemi uygulamalarıyla hızlı, verimli, kaliteli ve güvenli bir alışveriş imkânı sunuyoruz. Online AVM uygulamasına özel birçok kampanyayı hayata geçirdik. Yine AHL Park içerisinde kazanılan hediye çekleri de uygulama üzerinden kullanılabiliyor.

  1. Dijitalleşme alanında sektörü nasıl bir gelecek bekliyor?

Dijitalleşme artık hiç olmadığı kadar önemli. Tüm dünyada dijitalleşen şirketler ön plana çıkarken, bu yeni düzene ayak uyduramayan firmalar yarışın gerisinde kalıyor.

Pandemi bize dijital dönüşümün önemini bir kez daha kanıtladı. Özellikle bu süreçte alışveriş alışkanlıklarının değiştiğini gördük. Değişimi anlamak ve bu değişime göre hızlı bir şekilde aksiyon almak oldukça önemli. Bu süreçte tüketiciler alışverişlerini online kanallardan yapmayı tercih ediyor.

Bu noktada AHL PARK olarak ziyaretçilerimiz için Online Alışveriş projesini hayata geçirdik. Bu alanda yaptığımız yatırımları her geçen gün artırmaya devam ediyoruz.

AHL PARK olarak, farklı projelere imza atarken, odağımıza ziyaretçilerimizi alarak hareket ediyoruz. Ziyaretçilerimizin beklentisini karşılamak ve yeni dünya düzeninde geleneksel ile yeniyi harmanlayarak farklı projeleri hayata geçirmeyi önceliğimiz olarak görüyoruz.

Sektörde örnek projeler hayata geçirerek, ilkleri gerçekleştirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. AHL Park AVM olarak her zaman yenilikleri takip ederek, tüketicilere en rahat ve konforlu alışveriş deneyimi yaşatmak için var gücümüzle çalışıyoruz.

Yapımını planladığımız AHL PARK Elazığ ve AHL PARK Konya Alışveriş Merkezleri’mizde yenilikleri hayata geçirerek, ziyaretçilerimizin alışveriş alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde projemizi değiştirdik.

 

  1. Sürdürülebilirlik bu alanda öne çıkan bir diğer başlık. Siz bu alanda hangi çalışmaları yürütüyorsunuz?

Ahlatcı Holding olarak önem verdiğimiz bir diğer konu ise sosyal sorumluluk projeleri. Tüm dünyada sürdürülebilirlik ve doğayı koruma başlıkları büyük önem taşıyor. Biz de sürdürülebilirlik çalışmalarını bir sosyal sorumluluk olarak görüyor, üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Bu kapsamda AHL PARK AVM olarak yeşil bina olma özelliğine sahibiz. Yenilebilir enerji ile faaliyetimizi sürdürüyoruz ve Leed Gold sertifikasına sahibiz.

Projemizin en önemli özelliklerinden biri sahip olduğumuz kojenarasyon sistemimiz. Şebekeden alınan elektrik ihtiyacımızı önemli oranda azaltırken, doğalgaz motorunun atık ısısı ile alışveriş merkezimizin tüm sıcak su ve kış döneminde AVM ısıtma ihtiyacını karşılıyoruz. Çatı alanımızı değerlendirerek kurulumunu yaptığımız Güneş Enerji Santrali ile yenilenebilir enerjinin önemini vurgulayarak, dışa bağlılığımızı azaltırken, karbon salınımını düşürmeye katkı sağlıyoruz.

Ayrıca yağmur suyunu depolayarak arıtma sistemimizle peyzaj, WC gibi alanların su ihtiyacını karşılıyoruz. Yenilenebilir enerji alanındaki faaliyetlerimizi sürdürürken, Platinum sertifika içinde çalışmalara başladık. Yine AHL PARK olarak, çevre kirliliğini önlemek, atık oluşumlarını azaltmak ve daha temiz bir çevre oluşturmak için üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirerek ‘Sıfır Atık Belgesi’ni de almaya hak kazandık.

 

nb

Yukarı