Ana içeriğe atla

ggh

MEGA KONUT PROJELERİNDE YERLİ ASANSÖRLERE GÜVENİLMELİ

02.06.2021 - 17:21

Türkiye Asansör Sanayicileri Federasyonu (Türkiye ASFED) Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Atik, iç pazarda yerli sanayi ürünlerin kalitesine güvenilmesini istedi. Atik, “Federasyon olarak, yerli firmalarımızın büyümesini ve daha çok projede yer almasını istiyoruz. Popüler isimleri dolayısıyla tercih sebebi olan küresel firmalarla mücadelemiz sürmeye devam edecek” dedi.

Pandemi sebebiyle birçok sektör ağır yara aldı. Peki, asansör ve yürüyen merdiven sektörü bu süreçten nasıl etkilendi?

Yaşanan COVID-19 pandemisi, tüm sektörlerde olduğu gibi asansör ve yürüyen merdiven sektöründe de spesifik sorunlara yol açtı. Asansör ve yürüyen merdiven sektörünü inşaat sektöründen bağımsız düşünemeyiz. Ülke genelinde inşaatlarda yaşanan durgunluk, kelebek etkisi gibi bizleri de bu girdabın içerisine çekti. Üretimler durma noktasına geldi. Yine bu noktada, önemli argümanlardan birisi olan kentsel dönüşüm hem inşaat hem de asansör sektörünün faaliyetlerine devam etmesi için önemlidir. Kentsel dönüşüm faaliyetleri devam ederse, sektörümüzün çalışmaları da ivme kazanacak. Sektör olarak ekonomik problemler ana gündem maddemiz olsa da tüm bunlara rağmen, salgın süresince asansörlerin hizmette kalması ve denetimlerinin yapılması noktasında özveri ile çalıştık. Bizler de bu süreçten yara aldık, ancak yaz aylarının gelmesi ve kademeli açılmanın da sağlanması ile birlikte umut ediyoruz ki sektörümüz eski hareketli günlerine kavuşacaktır.

Türkiye ASFED olarak 2021’e ilişkin hedefleriniz neler? Odağınızda hangi konular var?

Küresel bir pazara sahip olan asansör ve yürüyen merdiven sektöründe, yerli üretimimizin iç pazar dahil olmak üzere yurt dışı piyasada da pazar payını büyütmesini hedefliyoruz. Yıllar içerisinde yerli sanayimizde yaşanan Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları, yurt içi ve yurt dışı piyasalarda rekabeti oldukça güçlendirdi. Bu gelişmeler ışığında, 2021 yılı içerisinde asansör ve yürüyen merdiven sektöründe yüzde 10 büyüme beklentimiz var.

Yerli sanayi ürünlerimizin kalitesi ve güvenirliliği konusunda bugün gelinen nokta düşünüldüğünde, kırmak istediğimiz bir algı sorunu karşımıza çıkıyor. Alışveriş merkezleri veya diğer mega projelerde, dünyaca isim yapmış büyük firmalara yalnızca markası için ödenen yüksek fiyatlar olduğunu biliyoruz. Bu noktada, ortaya çıkan diğer bir önemli problem de özellikle mega konut projelerinde, yurt dışı firmalardan sağlanan asansörlerin periyodik bakım ve tamir masrafları olarak karşımıza çıkmasıdır. Sağlayıcıdan alınan hizmet ve ürünlerin fiyat pahalılığını karşılamak, bina sakinleri için masraflı bir hal alıyor ve ödemeler noktasında zorluklar doğurabiliyor. Türkiye Asansör Sanayicileri Federasyonu olarak, yerli firmalarımızın büyümesini ve daha çok projede yer almasını istiyoruz. Popüler isimleri dolayısıyla tercih sebebi olan küresel firmalarla mücadelemiz sürmeye devam edecek.

Bu dönemde asansörlerde temiz hava öne çıktı. Bu talepler Ar-Ge yatırımlarına nasıl yansıyor?

COVID-19 öncesinde de kullanımı yaygınlaşan kabin içinde hava temizleme üniteleri, şüphesiz salgın süresince asansörlerde önemli kriterlerden birisi haline geldi. Fakat hala bu konuda sektörün ve kullanıcıların çok fazla bilgisi yok. Bugün trafik yoğunluğu çok fazla olan yerlerde bu ürün talep edilmelidir. Bizim bir diğer beklentimiz ise yeni yapılacak binalarda asansör kabini için daha geniş alan bırakılmasıdır.

nb

Yukarı