Ana içeriğe atla

ggh

LİFE BY FAKİR TEMİZLİK ALIŞKANLIKLARINI DEĞİŞTİRMEYİ HEDEFLİYOR

10.07.2021 - 19:48

 

Sürdürülebilir doğal yaşam ilkesiyle temizlik alışkanlıklarını değiştirmeyi hedefleyen Life by Fakir, doğaya ve insana dost hijyen ürünleriyle ön planda. Pazarlama Müdürü Zeynep Mercan, Saruhan Kimya’nın benimsediği değerleri ve sektörde ekolojik ürünlerle nasıl ilerlediklerini Mall Report’a anlattı.

Saruhan Kimya olarak; ekolojik ve vegan temizlik ürünü üretimine neden başladınız?

Vegan denince ilk aklan gelen beslenme olmasına rağmen veganlık bir yaşam biçimi. Beslenmenizin yanı sıra giyiminiz, kullandığınız kozmetik, temizlik malzemelerinize kadar her şeyinize dikkat etmeniz gereken bir hayatınız oluyor. Dünyada her geçen gün veganların sayısının artmasının yanı sıra bir de vegan olmasa da hayvanlara ve doğaya hassasiyetleri yüksek olan insanlar var. Bu insanlar da vegan ürünlere yöneldiler ve gitgide bu titizlikte insanların artacağını düşünüyoruz.

Marka olarak sürdürülebilir bir doğal yaşama ve insan sağlığına önem veriyoruz. Doğal kaynakların giderek azalması ve küresel ısınma gibi önemli konularda farkındalığın artmasıyla çevreye saygılı, geri dönüştürülebilir ürünlere eğilimin arttığını gözlemlememiz sonucunda insanların beklentilerini doğru okuyarak bu pazara yöneldik. Temizlik sektöründe de çevreye ve insana saygılı ürün beklentisi oluştu. Tüketiciler temizlik performansının yanı sıra doğal, bitkisel içerikli ve çevre dostu markalara yönlenmeye başladılar. Diğer taraftan tüketicinin temizlik ürünlerinden beklentisinin başında hala performans odaklılık, sırasını koruyor.

•             Life By Fakir adı altındaki ürün sayınızı, hedef kitlenizi ve amacınızı anlatır mısınız?

Life by Fakir ailesi toplam 7 adet üründen oluşuyor. Toz-sıvı çamaşır deterjanı, konsantre yumuşatıcı, bulaşık makinesi tableti ve Baby serimizde yer alan bebekler ile hassas cilde sahip olanlar kişiler için özel üretilen doğal granül sabun, sıvı çamaşır deterjanı ve konsantre yumuşatıcı serimizin ürünleri. 

Life by Fakir, doğaya ve insana dost, hem de beklentiyi karşılayan doğal içerikle üstün temizlik özelliğiyle öne çıkıyor ve tüketici beklentisini maksimumda karşılarken dünyada bulunan her canlı için kendimizi sorumlu hissederek ilerliyoruz.

Saruhan Kimya, AR-GE konusunda oldukça güçlü bir firma. Bu bize inovasyon konusunda büyük bir avantaj sağlıyor. Ev bakımı alanında ürün gamımıza yeni eklenen ürünlerimizi yakın zamanda piyasaya sunacağız. Bunun yanı sıra, aynı hassasiyeti taşıdığımız yani doğaya, insana dost, vegan ve ecomark sertifikalı, bitkisel ve doğal içerikli kişisel bakım ürünlerimiz de planlarımız arasında yer alıyor.

•             Ekolojik ve vegan ürünler üzerine geleceğe yönelik hedefleriniz nedir?

Temizlik alışkanlıklarımızı değiştirmeyi hedefliyoruz. Çünkü sürdürülebilir bir dünya istiyorsak tüketici olarak bizlerin de sorumlulukları var. Bu sorumluluk bilincinde olarak temizlik alışkanlıklarımızı gözden geçirmemiz gerekir. Life by Fakir olarak tüketicilerimizle birlikte çocuklarımıza daha temiz bir dünya bırakmak için emek sarf etmemiz gerekiyor.

Geri dönüştürülebilir ambalajın yanı sıra, doğada hızlı çözünebilir ambalaj ve içerik konusunda sürekli çalışmalar yapıyoruz. Bu vizyonla formülleri sürekli iyileştirmeye çalışıyoruz.

 

•             Ekolojik ve vegan üretimin kimyasal üretime göre zorluklarından bahseder misiniz?

Vegan sertifikası almak için herhangi bir üründe hayvansal madde kullanılmaması ve ürünün içeriğindeki hammaddelerin hayvanlar üzerinde test edilmemesi gerekmektedir. Ekolojik ürün belgesi almak için ise, kullanılan hammaddelerin doğada kolayca parçalanabilir, doğaya duyarlı ürünler olması gerekmektedir.

Temizlik ürünlerinde içeriği temiz, ekolojik, doğaya ve insana dost hammaddeler bulmak, diğer hammaddelere göre daha zor ve maliyetlidir. İstenilen performansa uygun ve fiyat olarak da vegan ve ekolojik olmayan ürünlerle rekabet edebilmek daha zordur.

 

nb

Yukarı