Ana içeriğe atla

TAVADA TAVUK

KARPAKS KALİTESİNİ DÜNYANIN DÖRT BİR YANINA ULAŞTIRACAĞIZ

22.11.2021 - 14:54

Yurt dışında her geçen gün genişleyen bir pazar payına sahip olan Karpaks, oluşturduğu kalite çizgisi ile tüketicilerine ulaşıyor. Dünyada halı yıkama denildiği zaman akla Türkiye’nin geldiğini ifade eden Ulubey Kimya San. Ve Tic. A.Ş. Genel Müdürü Gamze Taşkın ile hem Karpaks’ı hem de 2022 yılı hedeflerini konuştuk.

“Beklentilerinizin ötesine geçmek için üretiyoruz” mottosuyla çalışmalarını sürdüren Karpaks’tan bahsedebilir misiniz?

Karpaks bugün itibariyle 4 ülkede üretim yapan, endüstriyel kullanıcı anlamında 30’un üzerinde ülkede binlerce profesyonel kullanıcıya ürün sunan bir markadır. Profesyonel kullanıcı grubuna sunduğumuz ürünlerin yanı sıra, perakendeye yönelik de geliştirdiğimiz projelerle müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamaktayız. Halı yıkama, oto bakım, genel temizlik, horeca ve evsel temizlik alanlarında yurt dışında her geçen gün genişleyen bir pazar payına sahibiz. Tüm bu ürün gruplarını yurt içinde de piyasaya sürmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Karpaks olarak oluşturduğumuz kalite çizgisi tüketici nezdinde büyük bir karşılık buldu. 2 yıl içerisinde 4 ülkede üretim tesislerimizi faaliyete geçirdik. 3 farklı ülkede Türkiye teknolojisi kavramını işleyerek üretim yapıyoruz.

Türkiye olarak halı yıkama ekipmanları ve kimyasalları sektöründe büyük bir pazar payına sahip olduğunuz söyleniyor. Bu durumun sebepleri nelerdir?

Kesinlikle doğru. Dünyada halıların temizlenmesi 2 farklı kategoride gerçekleşiyor. Birincisi Avrupa ve Amerika’da yaygın olarak kullanılan, duvardan duvara diye tabir ettiğimiz döşeme halıların yerinde temizlenmesi. İkincisi ise Türkler tarafından geliştirilen ve üretiminde dünya lideri olduğumuz parça halıların, servisler ile evlerden toplanıp profesyonel tesislerde temizlenmesi, tekrar evlere teslim edilmesi hizmeti. Parça halı yıkama hizmetlerinde bugün bütün dünya Türk sistemini kullanıyor. Ekipmanların, kimyasalların, ambalajların ve sarf malzemelerin büyük bir çoğunluğu Türkiye’den tedarik ediliyor. Bu durum, ülkemizin temizlik endüstrisi için kıymetli bir durum çünkü temizlik endüstrisinin bir alt sektöründe var olan liderlik konumumuz bizi diğer alanlarda da ön plana çıkarıyor. Özetle dünyada halı denildiği zaman akıllara Türkiye geldiği gibi, halı yıkama denildiği zaman da Türkiye geliyor.

2022 yılı için hedefleriniz nedir?

2022 yılında giderek artan ekonomik ve küresel sorunlara rağmen hız kesmeden yolumuza devam etmeyi, daha fazla ülkeden daha çok kullanıcıyla ürünlerimizi buluşturmayı hedefliyoruz. Bu yıl değişen koşullara karşı daha fazla hazırlıklıyız ve tüm adımlarımızı planladık. AR-GE, ÜR-GE ve inovasyona yaptığımız yatırımlar ile Karpaks kalitesini dünyanın dört bir yanına ulaştırmaya devam edeceğiz. İhracat kanalımızı güçlendirmek için geliştirdiğimiz ürünler ve sürekli genişleyen ürün gamımız ile ülkemiz için de daha fazla katma değer yaratmış olacağız.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

1-4 Aralık 2021 tarihinde Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’ndeki Clean Eurasia Temizlik ve Bakım Fuar’ında olacağız. Tüm katılımcı firmaların güzel bir fuar geçirmesini temenni ediyorum. 

TAVADA TAVUK

Yukarı