Ana içeriğe atla

gf

KÄRCHER, 2025 HEDEFLERİYLE GELECEĞE BİR ADIM DAHA YAKLAŞIYOR

10.03.2022 - 11:42

Makinelerindeki geri dönüştürülmüş plastik miktarını 10 yılda dört kat artırarak sürdürülebilir kaynak kullanımına verdiği önemi ödül alarak taçlandıran Kärcher, verimlilik adına kendine koyduğu hedefleri gerçekleştirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Bu çalışmalarla birlikte 2025 hedeflerine bir adım daha yaklaştıklarını ifade eden Kärcher Türkiye Genel Müdür'ü Gökhan Gökmen, Mart sayımızda konuğumuz oldu.

Kärcher olarak 2022 Alman Sürdürülebilirlik ödülüne layık görüldünüz. Sizi ödüle götüren projenizin detaylarından bahseder misiniz?

2014 yılında hedefl erimize ulaşmak için, bütünsel “Sürdürülebilir Mükemmellik” stratejimizi uygulamaya geçirdik. Bu uygulama sayesinde mümkün olduğunca kaynaklarımızı verimli ve sürdürülebilir kılmak için sürekli optimize ettik. Bu yıl, Kärcher dünya çapındaki tüm tesislerinde karbonsuz üretim hedefi ne ulaştı. 6 uzmandan oluşan jüri, Kärcher'ı temel operasyonlarının sürdürülebilirliğini, tedarikçi denetimini ve ürün yelpazesinin artan enerji verimliliğini genişlettiği için takdir etti ve "Almanya'nın en sürdürülebilir büyük şirketleri" kategorisinde ilk 3'e aday göstererek, Dönüşüm Alanı-Kaynaklar kategorisi kazananı seçti.

Kärcher’in gelecek vizyonunda yer alan plastik atıksız üretim hedefi nedir, bu projeyi hayata geçirmek için hangi politikaları gerçekleştireceksiniz?

Çevre dostu olmak ve iklimi korumak, eylemlerimizin temel bir parçası. Şirketimizi daha verimli ve kaynak tasarruflu hale getirmek için yıllardır kendimize yeni hedefler koyuyoruz. 2025 hedeflerimizle artık geleceğe bir adım daha atıyoruz. 2012 yılından bu yana, makinelerimizde geri dönüştürülmüş plastik miktarını dört katına çıkarmayı başardık. Malzeme tedariğinden ürün üretimine kadar plastiği yeniden kullanmamıza olanak tanıyan sürdürülebilir kaynaklar kullanmaya dikkat ediyoruz. Bu sayede CO2 emisyonları, su tüketimi ve yenilenemeyen enerji kullanımı önemli ölçüde azaltmayı planlıyoruz. Sadece beş yıl içinde ürünlerimizdeki geri dönüştürülmüş plastik oranını yüzde 344 artırmayı başardık. 2025 yılına kadar Ev & Bahçe basınçlı yıkama makinelerinde yüzde 50'ye kadar geri dönüştürülmüş plastik içerik kullanımını hayata geçirmeyi planlıyoruz.

2022 yılında büyüme hedefleriniz nedir?

E-ticaret alanındaki atılımımızı, bu pazardaki tüm alt kanallara yayılımımızı tamamlayarak devam ettireceğiz. Fiziksel mağazalar odağımız; Ankara’daki mağazamızı yeniledik yakın zamanda açılışını gerçekleştireceğiz. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız AVM içi konsept mağazamızı yine 2022 yılında hayata geçireceğiz. İstanbul Anadolu yakasında ise büyük bir mağaza açmayı hedefliyoruz. Profesyonel kanallarda omurgamızı oluşturan, uzun dönem iş ortaklarımız bayilerimizin ürün çeşitliliğini artırarak özellikle KOBİ boyutundaki müşterilerimizin tüm temizlik ve hijyen ihtiyaçlarının bayilerimizce 360 derece karşılanabilmesini sağlayacak “Bayii Gelişim İnsiyatifi”ni hayata geçireceğiz. 2022’nin dünyada ve Türkiye’de bir tür dengelenme ve normale dönüş yılı olacağını öngörüyoruz. Bu öngörümüz ışığında temkinli, şoklara hazırlıklı olarak da olsa agresif bir büyüme ve yatırım planını hayata geçireceğiz. Bunun ilk adımı olarak da Ocak ayının hemen başında sermayemizi önemli bir oranda arttırdık.

Önümüzdeki yıl sektörünüzü neler bekliyor?

Profesyonel temizlik sektöründe öncelikle turizm sektörü için 2022’nin iyi bir yıl olacağını ve dolayısıyla özellikle otellerin temizlik makinalarının artacağını düşünerek yıla hazırlanıyor, bu alandaki müşterilerimizle iletişimimizi yoğunlaştırıyoruz. Elbette AVM’lerde de normalleşmeyle birlikte yüksek ziyaretçi trafi ğinin sonucu olarak artan bir temizlik ihtiyacı olacak. Dolayısıyla gerek AVM yönetimleri gerekse de temizlik firmaları ile iş hacmimizin artmasını bekliyoruz

jyh

Yukarı