Ana içeriğe atla

ggh

İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNDE 5,5 MİLYAR DOLAR İHRACAT HEDEFİ

03.06.2021 - 09:28

2020 yılı başından sonuna pek çok durumu tecrübe ettiğimiz, alıştığımız alışamadığımız etkenlerin fazla olduğu, kayıplarımızın her zamankinden büyük ve korkularımızın da gerçek olduğu bir yıl oldu. Bu trajedi içerisinde tüm dünya insanları olarak her alanda tüm sorunların üstesinden geleceğimize inandık ve hep birlikte bu durumu aşmak için çabalıyoruz ve çalışıyoruz.

Bu namüsait süreç içerisinde Türk İklimlendirme Sektörü olarak 2020 yılını yaklaşık 4,66 milyar dolarlık ihracat büyüklüğü ile kapattık. 2020 yılının ilk 2 ayında %8’lik büyüme ile kapattıktan sonra mart ayı ile birlikte her sektörde olduğu gibi hızlı bir düşüş yaşadık. Eylül ayı ile birlikte hızlı bir ivmelenme ile büyüme yıl sonunda pandeminin tüm olumsuzluklarına rağmen 2019 yılı ihracat rakamına ulaşmayı başardık.

2020 yılında sektörün tamamında en çok ihracat gerçekleştirdiğimiz ilk beş ülke sırasıyla Almanya, Birleşik Krallık, İtalya, Irak ve Fransa oldu. Isıtma alanındaki ihracatımız dünya pazarının pandemiden kaynaklı olarak daralması sebebi ile bir önceki yıla göre düşüş göstermiş fakat dünya ticaretinden aldığımız payı artırmış durumdayız. Bununla birlikte bu yıl yine kombi, radyatör, ticari tip soğutucular, polietilen boru ve ekipmanları ihracatı rakamsal bazda yine ilk sırada yer aldılar. Bu yıl özellikle  hava filtreleri başta olmak üzere havalandırma sistemleri, klimalar  alanında ihracatımızda bir önceki yıla göre önemli derece artış gösterdi.

2020 yılında sektör olarak ihracatımızın artması için etkin olarak yönettiğimiz noktaları ise şunlar oldu:

  • Sektör olarak pandemi ile beraber ticaretin yön değiştirdiği ülkelerdeki fırsatları doğru analiz ederek yılı planladık. Sektörü oluşturan İhracatçı Birliği, Sektör Meclisi ve Dernekleri ile birlik, beraberlik ve uyum içerisinde hareket ettik. Özellikle klima ve havalandırma alanında Dünya’nın talep ettiği ürünlere hızlı bir şekilde yanıt verdik.  
  • Yatırımı bekleyen ve süreç içerisinde askıya alınan tüm yatırımları hayata geçirmeye başladık.
  • Yeni virüsel tehditlere karşı iklimlendirme sistemlerinde yeni dizaynların, yeni ürünlerin ve %100 taze havalı iklimlendirme sistemlerin kullanımının artacağını gösterdi. Biz de Ar-Ge ve inovasyon vizyonumuzla  yeni ürün geliştirme konusunda çalışmalarımıza hız verdik.
  • 2021 yılı ilk yarısında da fiziki olarak uluslararası ticari aktivitelerin olmayacağını öngörerek 2020 yılında düzenlediğimiz Kazakistan Katar, Ukrayna ve Kolombiya dijital heyet organizasyonlarına 2021 yılında Özbekistan ve Birleşik Krallık ile devam ettik. Bu yıl içinde toplamda 18 adet Dijital Ticaret Heyeti organize etmeyi planlıyoruz.
  • 209 ülke ve bölgeye ihracat gerçekleştirdik. Daha önceden sıfıra yakın ihracatımız olan Barbados, Honduras, Gabon, Liberya gibi pazarlara 2020 yılı itibariyle giriş yaptık. 

2021 TÜRK İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜ HEDEF VE BEKLENTİLER

2021’in ilk yarısında pandemi kaynaklı tedirginliğin devam edeceğini düşünüyoruz. Bu yılın ilk günlerindeki ihracatımızda bir önceki yıla %20’lik bir artış ile başladık. Mart ayında da 547 milyon dolarlık ihracat ile tüm zamanların ihracat rekorunu kırdık. Daha sonraki çeyreklerde pandeminin hafifleyeceği öngörüsüyle ihracat artış performansımızın yükseklere çıkacağını düşünmekteyiz. İklimlendirme sektörü olarak 2021 yılı ihracat hedefi olan 5,5 milyar dolar barajını geçmeyi hedefliyoruz.

2021 yılında dünya dış ticaret hacminin minimum %7 büyüyeceği tahmin ediliyor. Covid-19 sonrasında özellikle artan talebi karşılamak için ülkeler arasında bir üretim rekabeti yaşanacağını düşünüyoruz. Sektörümüz için ihracatta birinci sırada yer alan Avrupa Birliği ülkeleri ve diğer Avrupa ülkelerinde pazar payımızı daha da artırmak ve sağlamlaştırmak istiyoruz.

Pandeminin ilk dalgası ile yoğun hasar alan Avrupa ülkelerinde pek çok üreticinin bu süreç sonrasında kapanacağı ve bu durumun mevcut pozisyonunu koruyan Türk imalatçısı için bir fırsat doğuracağını düşünüyoruz.

Son dönemde deniz yolu taşımacılığında yaşanan aşırı fiyat artışı sonrasında özellikle uzak doğu menşeili ürünlerin lojistik maliyeti artışlarından kaynaklı süreçler kısa sürede çözülmez ise sektör olarak özellikle Avrupa ülkelerine yönelik rekabet gücümüz artacaktır. Bu konuyu mercek altına alarak İSİB olarak yeni stratejik planlar yapacağız. Afrika ve Güney Amerika ülkelerin de öncelikli ihracat payımızı artırmak planlarımız için de yer alıyor. Brexit sonrası İngiltere üzerine yoğun çalışma yapacağız.

nb

Yukarı