Ana içeriğe atla

yu7676

TÜRKİYE’NİN ONLİNE İŞ YERİ MARKETİ: AVANSAS

10.07.2021 - 18:00

Online ofis marketi olarak 2009 yılında hayatımıza giren Avansas, pandemi ile birlikte iş dünyasının da alışveriş alışkanlıklarını değiştirdi. 5500’ü aşkın ürün gamında kırtasiyeden temizlik malzemelerine, gıdadan mobilyaya, teknoloji ürünlerinden mutfak gereçlerine kadar binlerce ürünü tüketiciyle buluşturan firma, siparişlerin zamanında tesliminde yüzde 98 gibi büyük bir başarıya imza attı. Avansas Genel Müdürü Sedat Anak, Hizmetix’in sorularını cevapladı.

Bize Avansas ve çalışma sistemi hakkında bilgi verir misiniz?

Avansas olarak e-ticaret alanında 2009 yılından beri hizmet veren, 5.500’ü aşkın ürün gamımızla kırtasiyeden temizlik malzemelerine, gıdadan mobilya, teknoloji ürünlerinden mutfak gereçlerine kadar iş yerlerinin tüm ihtiyaçlarını tek tıkla temin etmelerini sağlayan online alışveriş platformuyuz. Kurulma ilkemiz doğrultusunda, küçük büyük fark etmeksizin her işletmenin ihtiyaç duyduğu tüm iş yeri ihtiyaçlarını her daim stoklarımızda hazır bulundurarak; en kaliteli ürünleri, en hızlı şekilde ve rekabetçi fiyatlarla sunuyoruz. Aynı zamanda AvansasPRO adını verdiğimiz, 50 ve üzeri çalışana sahip iş yerlerine sunduğumuz bir hizmetimiz var. Müşterilerimize AvansasPRO ile; anlaşmalı özel fiyatlar, özel danışman desteği, raporlama sistemi ve sipariş onay mekanizması gibi farklı hizmetler sunuyoruz.

Online ofis marketi denilince akla hangi ürünler ve çeşitleri gelmeli?

İş yerlerinin ölçeklerine göre değişen birçok ihtiyacı bulunuyor. Ancak şirketlerin online alışveriş sepetini en çok gıda, kırtasiye ve hijyen kategorilerindeki ürünler dolduruyor. Maske, dezenfektan, çay, Türk kahvesi, filtre kahve, küp şeker, klasör, fotokopi kağıdı, fosforlu kalem, şeffaf dosya, kağıt havlu, ıslak havlu, tuvalet kağıdı, su ve deterjan gibi ürünler en çok ilgi gören ürünler arasında diyebiliriz.

Online alışveriş pandemi döneminde hızlandı, siz bu sürece nasıl adapte oldunuz anlatır mısınız?

Pandemi süreci, e-ticaret alanında ciddi değişimlerin yaşanmasına ve sürece hızla adapte olan markaların daha fazla öne çıkmasına neden oldu. Değişen koşullara hızla uyum sağlayan, tüketicilerin ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde cevap verebilen ve anlamlı bir alışveriş deneyimi sunan markaların yaşattığı deneyimle akılda kaldığını düşünüyoruz. Bu dönemde müşterilerimizin hayatını kolaylaştırdığımız ölçüde markaya olan bağlılıklarının arttığını gördük. Pandemi hayatımızdan çıksa bile tüketicilerin bu bağlılıklarının devam edeceğini öngörüyoruz. Pandemi döneminde temizlik-sağlık ve kişisel bakım kategorilerinde artış gözlemlendik. Bu yüksek talepler doğrultusunda iki kategorimize farklı ürünler ekleyerek ürün gamımızı genişlettik. Aynı zamanda iş yerlerinin belirli bir kısmı uzaktan çalışma modelini benimsemesiyle kurumsal satın alımlarda değişiklikler yaşandı ve bireysel satın alımlar arttı.  Biz de bu süreçte ‘Çalışılan Her Yer İş Yeridir’ prensibi ile ilerledik ve sadece iş yerlerine değil evlere de teslimat gerçekleştirerek müşterilerimizin iş yeri ihtiyaçlarını yüksek bir teslimat performansıyla karşıladık.

Online alışveriş içinde ofis marketinin yeri nedir bahseder misiniz?

 

İş yerinin tüm ihtiyaçlarını sunduğumuz avantajlarla birlikte temin edebiliyor olmanız önemli bir nokta. Çünkü iş yerleri yoğun iş tempolarında, iş yeri alışverişlerini kolayca yapmayı tercih ediyor; kartvizit, gıda, kağıt gibi farklı kategoriden ihtiyaçlar için ayrı yerlerden alışveriş yaparak zaman kaybetmek istemiyorlar. Bu doğrultuda Avansas olarak iş yerlerinin yoğun ilgisiyle karşılaşıyoruz. 2020 yılı raporlarımıza baktığımızda veriler bize, iş dünyasının alışveriş için 56 milyon dakikadan fazla zamanı Avansas.com’da geçirdiğini gösteriyor.

Online yanında fiziki mağazalarla da hizmet veriyorsunuz, bunun sebebi nedir?

Avansas olarak dijital dünyanın yanı sıra, alışveriş tercihlerinde daha geleneksel yöntemleri tercih eden bir kitlenin de var olduğunu biliyoruz. Bu nedenle mağaza operasyonlarına başlayarak, alışverişi fiziksel olarak yapmayı tercih eden müşterilerimize de hizmet vermeye başladık. Yeni mağazalarımız sayesinde müşterilerimiz tüm iş yeri ihtiyaçlarını tek bir satış noktasında bulabiliyor ve bu ihtiyaçlar için farklı mağazaları dolaşmalarına gerek kalmadan zamandan tasarruf sağlıyor. İlk fiziksel mağazalarımızı Eylül 2020’de Mecidiyeköy’de ve ardından Ataşehir Watergarden AVM’de; üçüncü mağazamızı ise bu yılın başında Deposite Outlet AVM’de hizmete açtık.

 

Online alışverişte kalite kadar hız da önemli hale geldi, bu konuda nasıl bir çalışma yapıyorsunuz?

Türkiye’de büyüyen e-ticaret potansiyelini en doğru şekilde analiz ederek, daha fazla sayıda müşterimize en iyi hizmeti vermek için çalışıyoruz. Bunun için müşteri deneyiminde sürekli iyileştirmeler yaparak, odağımıza müşteri memnuniyetini koyuyoruz. Bu doğrultuda, lojistik ağımıza ciddi yatırımlar yaparak, teslimat organizasyonumuzu güçlendiriyoruz. İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli ve Tekirdağ illerinin büyük bölümüne, uzun zamandır 1 iş gününde kendi ekiplerimizle teslimat yapıyorduk. Özellikle pandemi sürecinde bu alanı genişletme kararı aldık. Artık 24 şehre 1 iş gününde teslimat gerçekleştiriyoruz. Teslimat süreçlerini iyileştirmek ve takibini daha iyi yapabilmek için de cihaz ile teslimat sürecini başlattık. Böylelikle siparişlerin yüzde 98’den fazlasının zamanında teslim edilmesini sağlıyoruz. Kendi araçlarımızla teslimat yaptığımız 24 ilin dışındaki illere ise; anlaşmalı kargo firmamız aracılığıyla İstanbul’a olan uzaklığına göre 1-3 iş günü içerisinde teslim ediyoruz.

Avansas olarak geleceğe yönelik hedefleriniz nedir?

Pandemi süreciyle birlikte sektörel talepteki bu artış doğrudan bizim de büyüme rakamlarımızı etkiledi.  Teslimat ağımızın genişlemesi, ürün portföyümüzün büyümesi, 3 yeni mağazayla fiziksel olarak hizmet vermeye başlamamız ve dijital alanda yaptığımız birçok yeniliği göz önünde bulundurduğumuzda, 2020 yılı bizim için birçok yatırıma imza attığımız bir yıl oldu. Avansas.com’daki trafiğimizi yüzde 50’in üzerinde, sipariş sayımızı ise yine yaklaşık yüzde 50 arttırdık. Bu sorumlulukla 2021 yılında da birçok alanda yeni yatırımları hayata geçirmeye başladık. Özellikle Güven Damgası uygulamasıyla birlikte artan tüketici güven endeksi ve güçlü teslimat ağıyla e-ticarette 2021 yılının başarılı geçeceğini öngörüyoruz. Avansas olarak her geçen yıl ivmeli şekilde büyüyen bir şirket olduğumuz için bu yılda da ciddi büyüme hedeflerimiz var. Aynı zamanda yurtdışına yönelik çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Bir Türk markası olan Avansas’ı global bir marka olarak konumlandırmak öncelikli planlarımız arasında yer alıyor.

,

Yukarı