Ana içeriğe atla

yu7676

CİVİL, PANDEMİYİ E-TİCARETLE AVANTAJA ÇEVİRMEYİ BAŞARDI

10.07.2021 - 18:19

Bebek giyimi ve ürünleri denilince Türkiye’de ilk akla gelen markalardan biri olan Civil, bu başarısını pandemi döneminde e-ticarete de taşımayı başardı. Firma civilim.com internet sitesi üzerinden 5 yılda erişmeyi planladığı rakamlara ulaştı. Civil E-Ticaret Müdürü Harun Binali, Mall Report’un sorularını cevapladı.

Bebe sektörünün e-ticaretteki yeri ve büyüklüğü hakkında bilgi verir misiniz? Sizin e-ticaretten aldığınız pay ne kadar anlatır mısınız?

Türkiye’de TÜİK verilerine göre her yıl ortalama 1.3 milyon bebek dünyaya geliyor. Aileler, bebekler için yılda 8-10.000 TL civarı harcama yapıyorlar. Yüzde 30 tekstil, yüzde 20 civarında da bebek bezi, bebek sektörünün en büyük payına sahip kategorileri. 13 milyar TL civarında bir hacme sahip.

Civil’de bebek ürünleri yanında anne ve çocuk ürünleri de bulunmaktadır. E-ticaretin Civil içindeki ciro payı; pandemi dönemini öncesi Türkiye ortalamalarında idi. Fakat şuan da 5 yıl sonra hedeflediğimiz oranı yakalamış durumdayız. İlk 6 aylık dönemde yüzde 15-16 civarında seyretmektedir.

E-ticarette Civil olarak hedef kitleye ulaşmak için hangi yolları izliyorsunuz?

Hedef kitlemizin büyük çoğunluğu ürünlerimizi kendisi için satın almaz, çocuğuna, yeğenine veya bir arkadaşının çocuğuna satın alır. Bu durum hedef kitlemizle olan ilişkimizi farklı bir boyuta taşımaktadır.

Öncelikle hedef kitle ile en iyi iletişimin, müşterinin doğrudan temas ile satın alamadığı ürün ve hizmet hakkında beklentilerin karşılanması olduğu aşikârdır.
Müşteri bir ürünü satın aldığında bizden bir söz almaktadır, en iyi iletişim bu sözün zamanında ve beklendiği gibi tutulmasıdır.

Hedef kitle denince hem mevcut müşterilerimiz hem de potansiyel müşterilerimiz olarak farklı çalışmalar yürütüyoruz.
Müşterilerimize, sosyal medya  -‘’Kendi sektörümüzde sosyal medya hesaplarımız 2m takipçiyle birlikte etkileşimi en yüksek markayız’’-  ve arama motorları başta olmak üzere, push nothification, web nothification, sms ve kendi mağazalarımız üzerinden ulaşıyoruz.

E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için nasıl bir politika takip ediyorsunuz?

E-ticaret, müşterinin ürüne dokunmadığı, koklayamadığı kısaca 5 duyunun sadece ikisini, bizim sektörümüzde ise sadece birini kullanabildiği bir alışveriş platformu. Bu durum müşteri memnuniyetini daha hassas kılmakta dolayısıyla da güvene dayalı bir ilişki yürümektedir.
Müşteri memnuniyetini sağlayabilmek için, öncelikle iletişim kanallarımızı olabildiğince açık tutuyoruz. Müşterilerimiz, telefonla, e-postayla, sosyal medya veya civilim.com üzerinden bize ulaşabiliyor.
Web sitemizi kullanıcılarımızın rahat alışveriş yapabilecekleri şekilde sürekli geliştiriyoruz.
İade, değişim gibi satış sonrası hizmetlerde mağazalarımızı da devreye alıyoruz.
Bize ulaşan siparişleri zamanında ve doğru olarak müşterimize ulaştırmak için gelişmiş yazılımlar kullanıyoruz, hızlı ve güvenilir kargo firmalarıyla çalışıyoruz.
 

E – ticaretle ilgili hedefiniz nedir?

Pandemiyle beraber dijitalleşmenin hızını oldukça arttırması, kısıtlamaların bizleri e-ticarete yönelmek durumunda bırakması sonucunda e-ticaret kavramı hiç olmadığı kadar konuşulmaya başlandı. Milyonlarca kredi kartı ilk defa e-ticarette kullanıldı.
Şirketler dijitalleşme yatırımlarını arttırdılar.  Çeşitli yasalarla kişisel verilerin koruma altına girmesi ve dijital güvenlik prosedürlerinin artması da e-ticarete güveni biraz daha arttırmış oldu. Bu değişim bir taraftan e-ticaretsiz ticaretin olamayacağını tekrar-tekrar hatırlatırken bir taraftan da e-ticaret yapmak için daha kolay bir zeminin oluşmasına sebep oldu.

Civil olarak bizler de hedeflerimizi bu değişime göre yeniden uyarladık, zaten 10 yıldan fazladır e-ticaretimiz aktif şekilde müşterilerimize hizmet veriyordu. Gerek yurtiçi ve yurtdışı mağazalarımız ile gerekse de e-ticarette ürünlerimizi sadece Türkiye’de değil, an itibariyle çeşitli uluslararası Pazar yerleri üzerinden çalışıyor olmakla beraber, civilim.com üzerinden de tüm dünya ile buluşturmak istiyoruz.

,

Yukarı