“TÜRKİYE’NİN EYEBRAND SERTİFİKALIİLK ULUSAL RESTORAN ZİNCİRİYİZ”

Yenilikçi ürünlerle iskendere farklı bir boyut kazandırdıklarını ifade eden Baydöner Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Polat ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda Polat, franchise stratejilerini ve hayata geçirmeyi planladıkları yatırımları okurlarımız için anlattı.

Baydöner olarak ürün kalitenizi ve müşteri sadakatinizi en üst seviyede tutmak adına çalışmalarınızdan ve yıl içerisinde yapacağınız fabrika yatırımınızdan söz eder misiniz?

Baydöner’in geçmişinden gelen önemli bir marka mirası var. Türkiye’nin en bilinen zincir restoran markaları arasındayız. Bu güçlü mirası korumak adına önemli çalışmalar yapıyoruz. Ürün kalitesi ve gıda güvenliğine özel önem verirken, müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini en doğru şekilde analiz ederek AR-GE faaliyetleri yürütüyoruz. Yenilikçi ürünlerle iskendere farklı bir boyut katıyoruz. Hedeflerimize giden yolda önemli bir adım niteliği taşıyan kırmızı et işleme ve tereyağı üretim tesisi yatırımımızı da bu yıl hayata geçireceğiz. İzmir’de kuracağımız tesisimizde, restoranlarımızda kullandığımız döner ve tereyağı üretimini gerçekleştireceğiz.

Franchise’da hızlı değil doğru büyümenin önemli olduğunu biliyoruz. Bu konu bağlamında sizlerin doğru büyüme adına dikkat ettiği hususlar nelerdir?

Büyüme sürecinde kurumsallığı ve markamıza inanan iş ortaklarımızla birlikte hareket etmeyi çok değerli buluyoruz. Bu yüzden franchising sürecini titizlikle yürütüyoruz. Franchise sistemimizde satış cirosu üzerinden aylık %5 oranında royalty, %2 oranında pazarlama bedelimiz bulunuyor. Restoran kurulum maliyeti; lokasyon ve metrekare büyüklüğüne göre farklılık gösterdiğinden proje aşamasında fizibilite çalışması yapılıyor. Restoranlarımızda en az 8-10 metre ön cephe ve 120-200 metrekare civarında kullanım alanı şartı belirledik. Franchise işletmelerimize sağladığımız pek çok destek söz konusu. İşletmecilerimize, restoranın açılış hazırlıkları süresince ve açılışın ilk gününden itibaren pazarlama, satın alma, lojistik, eğitim, insan kaynakları, operasyon, kalite kontrol gibi konularda yoğun destek hizmetleri veriyoruz.

Teknolojinin kaçınılmaz olduğu bu dönemde dijital tarafınız için ne tür çalışmalar yürütmektesiniz, dijitalleşme ile markanızda neler değişti?

Dijitalleşme, gelecek stratejimizin çok önemli bir parçası. Dijitalleşme stratejimiz kapsamında hayata geçirdiğimiz ve lansmanını yapmaya hazırlandığımız Cossla uygulamamız, sektörde fark yaratacak. Cossla uygulamasında tüketiciler; restoranda servis, paket servis ve gel-al servis siparişi verebiliyor ve siparişlerinden puan kazanabiliyorlar. Kazandıkları puanlarla da uygulama içinde çeşitli hediyeler alabiliyorlar. Bunun yanı sıra paket servis ve WhatsApp Hattı gibi hem kanal yatırımı hem de dijitalleşme anlamında birçok yeniliği hayata geçiriyoruz.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Baydöner’in marka özümüzde “bereket” yer alıyor. “Hayatın iskender halini yani bereketli halini” savunuyor, hayata ve topluma bereket katacak projelere büyük önem veriyoruz. Baydöner, görme engellilerin hayata özgürce katılabilmelerini sağlayan BlindLook uygulamasına dahil olarak “Türkiye’nin ilk EyeBrand sertifikasına sahip ulusal restoran zinciri” unvanını aldık. Baydöner ve BlindLook iş birliği, görme engelli tüketicilerin Baydöner restoranlarında kimsenin desteğine ihtiyaç olmaksızın, kolay bir şekilde deneyim yaşamasının yolunu açıyor. Ayrıca görme engelli bireyler, Baydöner Cossla uygulamasının sesli simülasyonuna Blindlook uygulaması üzerinden erişebiliyor. Sosyal girişim Askıda Ne Var iş birliğiyle Ramazan ayı ve bayram boyunca deprem bölgelerinde ikamet eden öğrencilere toplam 1000 adet Ramazan menüsü desteğinde bulunduk. Ayrıca üniversite öğrencilerimize desteğimizi düzenli kılmak için Askıda Ne Var’ın sponsorlarından biri olduk. “Bi’ Baydöner Paylaşmaya Değer!” diyerek İhtiyaç Haritası’nın belirleyeceği 1000 üniversiteliyi restoranlarımızda ağırlayacağız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir