Ana içeriğe atla

ggh

YILDA %20 BÜYÜMEYLE BRANGO GLOBAL PAZARDA LİDER KONUMDA

06.09.2021 - 14:11

Erkek giyim sektörünü kaliteli ekip ruhuyla global pazara taşıyan Brango, perakende sektöründe söz sahibi. Donanımlı pazarlama stratejilerini ve perakende pazarındaki büyüme oranlarını Brango Genel Müdürü Ramazan Gönül ile konuştuk.

Brango Markasını bize anlatır mısınız? Perakende sektöründe nasıl bir konumdasınız?


2005 yılında kurulan firmamız, faaliyete başladığı ilk günden bu yana erkek giyim sektöründe geniş bir tüketici kitlesine ulaşmıştır. Modayı yakından takip etmesi ve güncel tasarımları ile sektörün üst sıralarında yer alan markamız, ürün kalitesi, fiyat ve müşterilere sunulan diğer hizmetler konusunda da büyük bir titizlik göstermektedir. Brango çatısı altında çalışan 250’den fazla personel ve kaliteli bir ekip ruhu ile bugün dünyanın dört kıtasına Brango markasını ulaştırmış bulunmaktayız. Müşteri merkezli bir pazarlama politikası izleyen firmamız, 5 kişilik tasarım ekibi ve donanımlı bir pazarlama ekibi ile erkek giyim kategorisinde iddialı bir konuma gelerek, tüketicisine 14 ayrı ürün grubunda şık ve kaliteli seçenekler sunmaktadır. 


Yurtiçi ve yurt dışı pazarında nasıl bir paya sahipsiniz? Globalleşme hikâyenizden bahseder misiniz?


Markamız bugün Ortadoğunun en büyük alışveriş merkezi olan Mega Mall dahil olmak üzere Filistin, İran, Gana, Bosna Hersek, Kazakistan, Irak ve Fransa gibi dünyanın önemli ülkelerinde 11 mağazaya sahiptir. Yurtiçinde de Anadolu’nun her bölgesine yayılarak 34 perakende satış mağazasına ulaşmıştır. Perakende satış sektöründe sadece mağazalaşmak dışında corner bayilik usulü ile dünyanın dört bir yanına yayılan firmamızın Türkiye’de 400’den fazla, diğer ülkelerde ise 250’den fazla satış noktası bulunmaktadır. Dünya genelinde hemen hemen 700 satış noktası ile Brango, günümüzde global bir marka haline gelmiştir. Bu alandaki payımızı artırmak ana hedeflerimizden biridir. Bu nedenle yurtiçi departmanı ayrı yurt dışı departmanı ayrı olmak üzere donanımlı bir pazarlama ekibi oluşturarak büyüme hızımızı korumak gayretindeyiz. Özellikle ihracat alanında geliştirdiğimiz planlama ve koordinasyon ile müşterilerimize Türkçe, İngilizce, Arapça, İspanyolca, Rusça, Özbekçe, Hintçe ve Arnavutça dillerinde hizmet veriyoruz.


Erkek giyim trendlerini takipte kalarak modayı şekillendiriyorsunuz. Plaza şıklığını yakalamak isteyen müşterilerinize nasıl bir koleksiyon sunuyorsunuz?


Gerek kalite olsun gerek tasarım olsun, markamızı marka haline tüm çalışmalarımızın çok başarılı bir ekip çalışması sonucunda gerçekleştiğinden bahsetmiştim. Mevcut kalifiye kadromuz ile 14 ayrı kalemde ürün üretmekteyiz ve bu 14 kalemde de üst düzey bir başarıya ulaştık. Her ürün grubunda her mevsime uygun ürünleri hazır hale getirdiğimiz gibi global bir marka olduğumuz için her kültüre uygun üretimler yaparak 110’dan fazla ülkeye adımızı taşımış bulunmaktayız. 


Dijitalleşme adına nasıl bir yol izliyorsunuz? Fiziksel mağazacılığın dijitalleşme sürecinde etkisini yitirmemesi için siz nasıl bir politika izliyorsunuz?


İçinde bulunduğumuz çağın getirdiği yeniliklere paralel olarak dijital alışveriş hızla büyümekte ve geniş bir pazar payına sahip olmaktadır. Mevcut pazar payının %20’ye yakını oluşturan bu sektördeki faaliyetlerimizi ek bir mağaza veya mağazalar olarak kabullenmek mecburiyetindeyiz. Firma olarak dijital platformlarda yer aldığımız gibi mevcut müşterilerimize de bu alanda yönlendirmelerde bulunuyoruz.


Firmanızın vizyonu ve gelecek planları hakkında kısaca bilgi verir misiniz?


Bu husustaki en büyük gayemiz firmamızın kuruluşundan bu yana olduğu gibi yeniliklerin ve güncel moda hareketlerinin gerisinde kalmamaktır. Bunun planlaması için büyük bir gayret sarf eden çalışma arkadaşlarımız aynı zamanda yeni pazar yerlerinin araştırılması konusunda da çok büyük emekler göstermektedirler. Yıllık yaklaşık %20 dolaylarında büyüme kat eden firmamızın ilerleyen zaman dilimlerinde dünyanın bir çok ülkesinde yeni mağazaların açılışını gerçekleştirmek ve ülkemizi kendi sektöründe tüm dünyada en iyi şekilde temsil etmek diğer ana hedeflerimizden birkaçıdır. 

nb

Yukarı