Ana içeriğe atla

nr

MALLREPORT

YALIN VE İNSANA DEĞER VEREN TASARIMLAR ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ

02.06.2021 - 17:07

Zivella Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahman Uzun ile pandeminin mobilya sektörüne etkisini ve bu süreçte nasıl bir strateji izlediklerini konuştuk. Sektörde yaşanan değişime uygun tasarımlarla ürün çeşitliliğini arttırdıklarını söyleyen Uzun, “Sağlıklı yaşamı destekleyen, izole ortamlar oluşturan tasarımlar üzerinde çalışıyoruz. Yalın ve insana değer veren tasarım yaklaşımımızı 2021 yılında da sürdüreceğiz.” dedi.

Pandemi dönemi mobilya sektörünün önceliklerini ve hedeflerini nasıl etkiledi? Zivella olarak bu dönemde odaklandığınız konular neler oldu?

Pandeminin damga vurduğu 2020 yılında dünyada ve Türkiye’de bir süreliğine de olsa ofislerin kapanması, uzaktan çalışma modelinin tercih edilmesi ve ardından hibrit çalışma tarzının hayatımıza girmesiyle ofis mobilyası sektörü de değişti. Tüm kuralların yeniden yazıldığı bu dönem çalışma koltuğu, çalışma masası ve izole ortamların ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Evlerin çalışma ortamına dönmesi ile fonksiyonel mobilyalara olan talep de arttı. Biz de iş ortaklarımızın ihtiyacını karşılamak amacıyla özellikle ofislerde izole ortamlar oluşturmaya yönelik tasarımları hayata geçirmeye başladık. Çalışma koltuğu ve masalarını ev ortamına da uygun hale getirdik. Fonksiyonel ofis mobilyası tasarımına odaklandık.

Diğer taraftan çalışanların beklentilerine uygun tasarımlar hayata geçirmek bizim her zaman önceliğimiz… Sağlıklı yaşamı destekleyen, izole ortamlar oluşturan tasarımlar üzerinde çalışıyoruz. İnsan psikolojisini etkileyen canlı renklerin kullanımı da odağımızda. Tasarımlarımızda yer alan akustik kumaşlarla kaplı paneller sayesinde sessiz bir çalışma ortamı sunarken, fiziki izolasyon sağlıyoruz; aynı zamanda bireysel çalışma, ekip çalışması ya da kısa ve sessiz molalar için farklı yerleşim seçenekleri ile birçok ihtiyaca cevap veriyoruz. Ayrıca yeni dönemde hayata geçirdiğimiz tasarımlarımız görsel zenginliğiyle konforlu bir ayrıcalık sunarken, kalabalıklar içinde küçük ve konsantre alanlar oluşturmayı sağlıyor.

Bu süreçte tüketici alışkanlıkları da değişime uğradı. Üretim ve tasarımda en iyi müşteri deneyimini sunmak için nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Her türlü çalışma alanına uygun tasarımlarımızın çeşitliliğini arttırmaya devam ediyoruz. Ev-ofislere yönelik tasarımlarımızın da çeşitliliğini artıracağız. İş ortaklarımızın pandemi ile değişen ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi tasarımlar her zaman önceliğimiz. Yalın ve insana değer veren tasarım yaklaşımımızı 2021 yılında da sürdüreceğiz.

Ek olarak Mayıs 2020’de yaptığımız araştırma bize gösterdi ki ofis mobilyalarının değişmesini isteyenler, mobilyaların kolay dezenfekte edilebilir hale gelmesini (yüzde 70,2) ve doğaya ile insana saygılı üretim yapılmasını (yüzde 64,9) tercih ediyor. Biz de araştırmadan elde ettiğimiz bu sonuçları baz alarak üretim ve tasarımda çalışanların beklentilerine uygun çalışmalar yapmak için stratejimizi geliştiriyoruz.

Şirketinizin 2021 yılı hedefleri ve yatırım planları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Geleneksel satış kanallarımızın yanı sıra bayi kanalında da büyümeyi planlıyoruz. E-ticaret platformlarındaki etkimizi ve çeşitliliğimizi de sürdüreceğiz. İhracat tarafında da mevcut pazarlarımıza yeni pazarlar eklemeye odaklanıyoruz. Özellikle Afrika ülkeleri ve İngiltere, pazar payımızı yükselttiğimiz ülkeler arasında yer alıyor. İhracat yaptığımız ülke sayısını 37’den 45’e çıkarmayı hedefliyoruz. Yurt dışı temsilcilik sayımızı da 9’dan 15’e çıkarmak için çalışıyoruz.

nr

Yukarı