Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

WHITE STONE, TECRÜBESİ VE KALİTESİYLE SAYGIN İŞ ANLAYIŞINI SÜRDÜRÜYOR

06.09.2021 - 15:10

White Stone, 1970 yılında ince işçilikle üretilen bir atölye olarak kuruldu. Sektörde 50 yıllık tecrübesiyle yüksek kaliteli kıyafetler, kaliteli işçilik, ayrıntılara özen, zamanında teslimat ve en önemlisi müşterilerinin isteklerini anlama becerisindeki mirası işini büyütmelerinde ve Türkiye’nin en saygın dış giyim üreticisi olmalarında büyük rol oynadı.

İlk fabrikamız 80'lerde sanayileşme süreci hız kazanırken İstanbul’da açıldı. Aktaş’ın yüksek kaliteli işçiliği hem yerli hem de yabancı piyasalarda yeni müşteriler çekmekte başarıya ulaştı. Verdiğimiz hizmetlerle artış talebini karşılamak için 2002 yılında fabrikamız İstanbul’un Ümraniye ilçesinde 10.000m karelik yeni kapalı tesise taşındı. Burada kesimden son işlemlere kadar bütün operasyonlar entegre hale getirildi ve yenilenen makinelerle, teknolojiyle en yüksek kaliteye erişildi.


WHİTE STONE MARKASININ GENEL MÜDÜRÜ ÖZGÜR TAŞKIN, ” Uzun yıllardır perakende sektöründe üst düzey yöneticilik yapmaktayım. Son 5 yıldır White Stone markasının Genel Müdürlük görevini yürütmekteyim. Markamız grup şirket kuruluşudur.1975 yılından itibaren Tekstil üretimine başlamış bir firmayız. White Stone markasının dışında, Aktaş Konfeksiyon, Folyoterm Plastik markaları da şirketimizin diğer kuruluşlarıdır. Dış giyim tekstil üretimi yanında, tek kullanımlık dış gıda kapları üreten,5 tesiste toplam 1300 kişinin çalıştığı büyük bir aileyiz. Mesleğimdeki en büyük mutluluğum, ekibinizle beğendiğiniz kumaşı mamul haline dönüştürüp mağazalarınızda müşterilerinizin beğenisine sunmaktır. Müşterilerimizin ve çalışanlarımızın mutluluğu her zaman ilk sırada yer alan bir değerdir” dedi. 


White Stone markasının hizmet standartlarını ve ürün yelpazesini bize anlatır mısınız? 


Markamızın hizmet standartları arasında birinci sırayı kaliteli ürünü, değerinde bir fiyatla müşterilerle buluşturmaktır. Bu ikiliyi birlikte sunmayı başarınca sadık müşteriler ilk alışverişten sonra kendiliğinden oluşmaktadır. Tek hedefimiz müşterilerimize şık tasarımları sunarak, vazgeçilmez bir marka haline gelmektir. Markamızda Klasik ve casual erkek giyim adına tüm parçaları bir arada bulmak mümkün. Kombinli takım elbiselerden, tek cekete, rengârenk pantolonlardan, trikolara tüm ürünler mevcut. Üretimdeki dış giyim başarımız, mağazalarımızda her kitleye hitap eden mont, kaban, paltolara dönüşerek karşımıza çıkmaktadır. Ayakkabı ve aksesuar gibi tamamlayıcı parçalar konuklarımızın vazgeçilmezleri arasında. Ürünlerimizin kalitesi ve tasarımı konusunda müşterilerimizin bütün fikirlerini dinliyoruz. O yönde hareket ettiğiniz zaman her bölgeye özgü koleksiyonlar kendiliğinden oluşuyor. Böyle olunca da, her bölgede her müşterinin aradığı ürünü rahatlıkla bulduğu bir marka oluyorsunuz.


Koleksiyonlarınızı nasıl bir vizyon ile hazırlıyorsunuz? Daha çok hangi kitleye hitap etmektesiniz?


Koleksiyonlarımızı hazırlarken tecrübeli tasarım ve üretim ekibimiz var. Bu ekiple koordineli olarak moda ve en güncel ürünleri hazırlayıp sunmayı hedefliyoruz. Günümüzdeki rahat giyim tarzını tüm koleksiyonlarımıza yansıtmaya çalışıyoruz. Jogger takım elbiseler, jogger pantolonlar, seyahatlere uygun kırışmayan ürünler koleksiyonlarımızın vazgeçilmezi haline geldi.Mağazalarımızda her kitleye ve her bütçeye uygun ürün koleksiyonumuz mevcut.


Perakende sektörüne nasıl bir imza atıyorsunuz? Sahip olduğunuz konum ile ilgili neler söylemek istersiniz?


Perakendeye başlarken üretimdeki gücümüzü çok iyi kullanacağımızı öngörerek bu yola çıktık. Çünkü yıllardır birçok markanın mutfağında biz varız. Bu güç bize doğru ürünü, doğru fiyatla müşterilerimizle buluşturmayı sağlıyor. Şuan 21 konsept mağazamız ve 100 ü aşkın yurtiçi, yurt dışı corner noktasında ürünlerimizi sunuyoruz. Pandemiye rağmen 2 mağaza açtık ve 2023 yılı sonuna kadar 40 mağaza olma hedefimiz var.


Markayı büyütürken elbette her şey her zaman yolunda gitmiyor. Ülkemizde markaların hepsinin büyümesi Avm sayısı arttıkça ve sermaye sahiplerinin markalarını buna uygun dizayn ederek oldu. Şuan da yine ciroya ulaşacağınız noktaların çoğu Avm’lerde bulunmaktadır. Çoğu kez doğru satış noktasını bulmuş olsak da, maalesef Avm’lerde mağaza kiralama noktasında sıkıntılar yaşıyoruz. Finans gücü olan üretimde kendini kanıtlamış, mağazalarında ciddi bir müşteri kitlesi olan markanın iyi bir satış noktasında bulunmak istemesi en doğal hakkıdır. Maalesef ülkemizde büyümek isteyen markaları yeterince dinlemek, anlamak yerine ticari bir varlık olarak görmek ülke ve tüketici için üzücü ve ciddi bir kayıptır.


Mağazacılık Sektöründe yetişmiş personel bulabiliyor musunuz? Personel eğitimleri konusunda neler yapıyorsunuz?


Öncelikle mağazalarımıza yetişmiş personel bulma konusuna üzücü ama maalesef cevabıyla başlamak isterim. Bunun ana nedeni tüm gençlerimiz mağazada çalışmayı sadece gelip geçici bir iş olarak görmektedir. Bir meslek, yaşam biçimi olarak gören çok az sayıda çalışana rastlıyoruz. Bu fikirdeki çalışanlarımızda çeşitli eğitim destekleriyle hızlı şekilde yetiştiriliyor. Mağazalarımızda ve merkezimizde çok tecrübeli değerli arkadaşlarımız var. Bu arkadaşlarımız birer öğretmen gibi yeni istihdam için bizlere destek oluyorlar.


Personel eğitimlerimizi ülkemizin değerli kurumlarından, tecrübeli ve saygın hocalarından çeşitli periyodlarda biz ve çalışanlarımız almaktadır.
Buradan yazımızın ulaştığı gençlerimize şunu iletmek isterim. Tekstil hazır giyim ve perakende sektöründe her pozisyonda personel ihtiyacı her daim olmakta ve bu devam edecektir. Onun için çabalayın, çok çalışın elbet bir gün mükâfatını alacaksınız. Çünkü biz öyle yapıyoruz. Başarının tek bir sırrı vardır. Verimli bir şekilde çok çalışmaktır. Bunun dışında her şey meşgaledir.


E-ticaret kanalında var olmak sizin için ne ifade ediyor? Mağazacılığa göre avantajlarından ve dezavantajlarından bahseder misiniz?


5-E-ticaret bence bir markanın olmazsa olmazıdır. Online satış kanalları ile fiziki mağazacılık birbirini tamamlayan, birbiriyle entegre çalışan iki kavramdır. Her ikisinin de kendi içinde artı ve eksileri mevcuttur. Pandemi döneminde E-ticaret ciroları markaları ayakta tutmaya çalışsa da, son 3 aydır mağazalarda elde edilen cirolar mağazacılığın önemli bir yer tuttuğunun kanıtıdır.

Elbette sadece e-ticaret ya da mağazacılık tek başına yapılabilir. Fakat öyle bir dönem gelir ki mutlaka online yada mağazacılığın eksikliğini hissedersiniz. Pandemi döneminde E-ticarette eksiklik hissedenler çok ciddi yatırımlar yaptılar ve iki kanalı da daha bütünleştirdiler.

nb

Yukarı