Ana içeriğe atla

ggh

WEB’DEN SİPARİŞİ 24 SAATTE TESLİM EDEN VESTEL PERAKENDEDE ÇIGIR AÇTI

10.07.2021 - 17:47

Vestel Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO) Duygu Badem Uylukçuoğlu, pandeminin başında devreye aldıkları Vestel.com.tr alınan ürünlere ‘24 saatte teslim’ uygulamasının perakende sektöründe çığır açtığını söyledi. Uylukçuoğlu, “Bu hizmeti verdiğimiz ürünlerin sadece küçük ürünler değil, örnek olarak koca bir buzdolabı, büyük bir TV olduğunun altını çizmek isterim. “ dedi.

değişime uyum sağlama adına nasıl bir çalışma yaptınız, anlatır mısınız?

Global sağlık krizi hayatımız, iş yapış şeklimiz ve değerlerimiz ile önceliklerimizi büyük ölçüde değiştirdi. Türkiye’de ilk vakanın görülmesini takiben, gerekli uygulamaları hızla hayata geçirdik.

Bizim için müşterilerimiz her şeyden önce gelir. Bu anlayışla, çalışan ve toplum sağlığını merkeze alan uygulamalar, ürün ve hizmetlerle tüketicimizin daima yanında olduk. Bizim vizyonumuz değişime ve yeniliklere öncülük eden bir şirket olmak. Dolayısıyla ani değişikliklere karşı hazırlıklıyız ve esnek yapımız sayesinde farklı durumlara hızla adapte olabiliyor, planlarımızı her koşulda hayata geçirebiliyoruz. Daha önce benzerini tecrübe etmediğimiz bu olağanüstü süreçte de her zaman olduğu gibi müşterilerimizin ve bize ihtiyacı olan herkesin hayatını kolaylaştırmaya odaklandık. Tüm dünyanın içerisinde bulunduğu dijital devrim çağında yaşanan bu salgın ve insanların evlerine kapanmak durumunda kalmaları birçok alışkanlıklarından mecburen vazgeçmelerine sebep oldu ve dijital dönüşümü hızlandırdı. Evde kalarak, zorunlu haller dışında sokağa çıkmamanın çok önemli olduğu bu zamanlarda insanlar birçok ihtiyacını online yöntemlerle gidermeye başladı. E-ticaret hali hazırda büyümesini sürdüren bir sektör iken bu süreçte ciddi bir ivme kazandı. Perakende sektörünün önemli oyuncularından olarak biz de uzun zamandır e-ticaretimize yatırım yapıyor, birçok uygulama ve yeni süreçleri hayata geçiyorduk. Pandemi döneminde de bu yetkinliklerimiz sayesinde pek çok yeniliğe imza attık.

 

Online alışverişte kalite kadar hız da önemli hale geldi, bu konuda nasıl bir çalışma yapıyorsunuz?

Tüketicisini iyi dinleyen, çok iyi anlayan ve tüm hizmetlerini tüketici ihtiyaçları doğrultusunda şekillendiren bir marka olarak pandemi döneminde müşterilerimizin hizmetine sunduğumuz 24 saatte teslim uygulamamız perakende sektöründe de çığır açtı. Üstün bir hizmet anlayışı ile bize ihtiyaç duyan herkesin yanında olduğumuzu hissettirmek istiyoruz. Bu anlayış ile web sitemiz üzerinden yapılan tüm alışverişleri 24 saatte teslim etmeye başladık. Bunu yaparken en öncelikli amacımız müşterilerimizin ihtiyaçlarını en hızlı şekilde giderip, tüketici faydası ve memnuniyeti sağlayarak Vestel markasına değer katmak. Bu süreçteki en büyük yardımcımız Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış bayi ağımız, iş ortaklarımız en büyük lojistik destek birimimiz haline geldi.

 

Online alışverişin Vestel’in mevcut satışları içindeki yerinden bahseder misiniz? En çok hangi ürünleriniz ilgi görüyor?

Şirket olarak 10 yıldır uyguladığımız entegre perakende sistemi sayesinde bugün taleplere çok hızlı yanıt verebilir durumdayız. Sahip olduğumuz esnek ve çevik yapı sayesinde, değişen talep, beklenti ve en önemlisi ihtiyaçlara hızlı kararlar alarak yanıt verme avantajına sahibiz. Ne demek istiyorum: Pandemi döneminde tüketicimizin yanında olmak için hayata geçirdiğimiz en önemli uygulama “24 saatte teslim” oldu. Perakendede devrim niteliğinde olan bu uygulama ile Vestel.com.tr üzerinden alınan ürünlere, Türkiye’nin her yerine 24 saatte teslim ediyoruz. Bu hizmeti verdiğimiz ürünlerin sadece küçük ürünler değil, örnek olarak koca bir buzdolabı, büyük bir TV olduğunun altını çizmek isterim. Sektörümüzde bir ilk ve tek olan bu uygulama ile büyük hacimli ürünlerde dahi acil tüketici ihtiyaçlarını karşılıyor ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşıyabilir duruma geldik. Ve bunu pandeminin başında devreye alabildik. Bu uygulamanın çevik, atik olmanın yanında insanımızı iyi dinlediğimizin bir göstergesi olduğunu düşünüyorum. Aynı zamanda bunu yaparken aslında, çok da kemikleşmiş bir düşünceyi kırdık; Offline’da ticaret yapan geleneksel bir kanalın modern online dünya ile nasıl el ele tutuşabildiğini gösterdik, devrim niteliğinde bir uygulamaya imza attık.

 

GÜN IŞIĞINDAN İLHAM ALDIK

 

Tüketicinin bu dönemdeki bir diğer en önemli ihtiyacının ekstra hijyen olduğunu gördük. Güneş ışığından beslenen temiz havanın doğal koruyucu olduğu bilim insanları tarafından da kabul edilen bir gerçek. Biz de gün ışığından ilham aldık ve Gün Işığı Teknolojisi işte tam burada hayatlarımıza dokundu ve derdimize derman oldu. Pandemiden iki yıl önce Avrupa’nın en önemli tüketici elektroniği fuarlarından IFA’da tanıttığımız ve geliştirmeye devam ettiğimiz Gün Işığı Teknolojisi’ne sahip ürünlerimizi pandemi döneminde yani Mart 2020’de, Türkiye’de öncü olacak şekilde, tüketicimizin beğenisine sunduk. Pandemi sebebi ile stokladığımız fazlaca gıdayı daha uzun süre içerisinde taze tutan buzdolaplarımız, doğal ışık ile zararlı oluşumları temizleyen bulaşık makinemiz, ek kimyasal kullanmadan farklı programları sayesinde her türlü çamaşır tipinde ekstra hijyen sağlayan çamaşır makinelerimiz tüketicilerimizin gözdesi oldu. Değinmeden geçemeyeceğim çamaşır makinelerinde devreye aldığımız Susuz Gün Işığı Programı ile yıkamaya ihtiyaç duymadan çamaşırlara 29 dakika boyunca özel sterilizasyon işlemi uygulanabiliyor.  Özel tambur hareketleri ile çamaşırların her yüzeyinin ışığa maruz kalması sağlanır. Gün Işığı Programı; Yüksek sıcaklı bir yıkama işleminin ardından 50 dakikalık özel bir sterilizasyon işlemi yapılabiliyor, kredi kartı, para ve cüzdan dahi yıkanabiliyor. Klimalarımız ise böyle bir ortamda ortamdaki havayı temizlemenin sorumluluğunu layıkıyla yerine getiriyor.

 

MAYA BUZDOLAPLARI

Yine artan bir diğer ihtiyaç ise bağışıklığı güçlendiren yiyeceklerle sağlıklı beslenme. Hepimiz dışarıdan almak yerine kendi evimizin aşçıları olduk. Herkes elini bir kez olsun unun içine soktu. Biz de bu dönemde MAYA Buzdolaplarımızı evlere soktuk. Hamur, yoğurt, sirke, turşu gibi sağlıklı fermente gıda üretmek isteyen ancak bunun için ideal koşullara sahip olmayan herkese yine pandemi döneminde destek olduk. Evde TV izlenme oranları artmışken, TV’de bir şey bulamıyoruz diye yakınan herkese Vestel Android TV’lerle sonsuz içeriğin kapılarını açtık. En çok ilgi gören bu ürünlerimizin yanı sıra evde kalan ve mutfakta yardıma ihtiyaç duyduğunu gören tüketicilerimiz küçük ev aletlerine de yöneldi.

 

E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlama adına nasıl bir yol takip ediyorsunuz?

Markamız tüketicimizin her hayaline “Vestel’le olur, neden olmasın?” diyerek, olmaz denilenleri gerçekleştirme yaklaşımıyla yanıt veriyor. Bu anlayış üründen hizmete her alanda kendini hissettiriyor.       

Vestel.com.tr bizim için yalnızca e-ticaret noktası değil, her gün tüketicinin hayatını kolaylaştırmak için hizmetlerine bir yenisini ekliyor. İnternet sitesi üzerinden müşteri ile anında sohbet etme imkanı sunan capcanlı destek, Vestel.com.tr üzerinden satın alınan ürünlerde 30 gün iade hakkı, kurulum, montaj ve teknik servis desteği için bir tıkla randevu oluşturmayı sağlayan e-randevu, siparişin adım adım izlenmesini sağlayan detaylı kargo takibi gibi dijital yenilikler kullanıcıya yeni bir online alışveriş deneyimi sunuyor. İnternet sitesinde ayrıca Vestel ürününün evinizde nasıl duracağını görmenizi sağlayan Evinde Gör ve beğendiğiniz ürünün stoğunu araştırmanıza imkan tanıyan Stok Bul hizmeti fark yaratıyor. Vestel’in pandemi döneminde uygulamaya aldığı Türkiye’nin her yerine 24 saatte teslim hizmeti ise Vestel.com.tr’nin en önemli avantajları arasındaki yerini koruyor.

 

Bir teknoloji şirketi olarak, geleceğe yönelik olarak e-ticaretle ilgili öngörünüz nedir açıklar mısınız?

Dünyada e-ticaret yıllık bazda yüzde 26 büyüdü. Türkiye’de e-ticaret hacmi 2020 itibarıyla 2019'a göre yüzde 66 arttı, bu artış trendinin devam edeceğini öngörüyoruz. Bu kanallarda tüketicimiz için fayda yaratacağız. Hızlı teslimat, dijital platformlara özel kampanya ve iş birlikleri, özelleştirilebilir alternatifler ve avantajları müşterimizin hizmetine sunacağız.

 

 

 

 

 

 

nb

Yukarı