Ana içeriğe atla

ggh

SEKTÖRDE DİJİTALLEŞME VE VERİMLİLİK ÖN PLANA ÇIKTI

02.06.2021 - 17:10

Zincir Mağazalar Derneği (ZMD) Yönetim Kurulu Başkanı Serhan Tınastepe: “Teknoloji bu kadar hızla gelişirken, tüketiciye bu kadar yakından dokunan perakende sektörünün bunun uzağında kalması imkansız. Dijitalleşme beraberinde bizler için büyük önem taşıyan verimliliği de getiriyor. Sürekli yatırım yapan, tüketiciye daha hızlı ulaşabilmek için her yolu deneyen perakende sektörü için verimlilik ve dolayısıyla dijitalleşme bu bakımdan çok önemli.”

Sektörde ZMD’nin yeri ve öneminden kısaca bahsedebilir misiniz?

2012 yılında Kategori Mağazacılığı Derneği olarak faaliyete başlayan derneğimiz 2021 Nisan ayından itibaren Zincir Mağazalar Derneği (ZMD) ismiyle çalışmalarını sürdürüyor. Modern perakendede gıdadışındaki tüm alt kategorileri temsil eden bir üye yapımız var. Bu temsiliyetle üyelerimizin toplam cirosu 320 milyar TL’ye ulaşmış durumda. 50 bin satış noktasında 300 bin çalışanı temsil ediyoruz. Sürdürdüğümüz çalışmalar, oluşturduğumuz görüşler, kanun yapıcılarla ilişkilerimiz, düzenlediğimiz etkinlikler ve konferanslar, sürdürdüğümüz projeler ve gerçekleştirdiğimiz toplantılarla perakende sektöründeki yerimizi güçlendirmeye devam ediyoruz. Sektör ile ilgili her konuya hızlıca dahil olarak üyelerimizi bilgilendiriyor, onlardan gelen görüşleri konsolide halde ilgili makamlarla paylaşıyor, konularımızı takip ediyoruz. Bu çalışmalarımızla sektör paydaşlarımız için önemli bir faaliyeti onların adına, yine onların destekleriyle sürdürüyoruz.

ZMD olarak 2021’e ilişkin hedefleriniz neler? Odağınızda hangi konular var?

Perakende sektörü son dönemde çok fazla mevzuata konu olan, farklı düzenlemelere tabii olan bir sektör haline geldi. Temsiliyetimiz genişledikçe ve üyelerimizin de faaliyet alanları çeşitlendikçe mevzuat çalışmalarının önemi daha çok ortaya çıktı. Biz dernek olarak hali hazırda çalışma komitelerimizle konularımızı takip ediyoruz. Mevzuat ile ilgili konuları da üyelerimizin katkılarıyla komitemizde gündeme alıyor, oluşan görüşleri ilgili makamlarla paylaşıp takip ediyoruz.

Bununla beraber dernek olarak teknoloji trandleri konusunu sahiplenmiş bir derneğiz. Özellikle perakendeye özgü teknolojileri yakından takip ediyor, yeni çözümleri üyelerimizle buluşturuyoruz. Bu sene Perakende Teknolojileri Konferansı’nın sekizincisini düzenleyeceğiz. Bu etkinliğimize ek olarak, sektör gündeminin vazgeçilmesi hale gelen e-ticaret ve omnichannel konusunda Omnichannel Zirvesi ismiyle, yarım günlük bir etkinlik düzenleyeceğiz.

Sektör için dijitalleşme neden önemli? Markalar, dijital dünyada ‘Ben de varım!’ demek adına nasıl bir yol izlemeli?

Teknoloji bu kadar hızla gelişirken ve hayatımızın her noktası daha da dijitalleşirken, tüketiciye bu kadar yakından dokunan perakende sektörünün bunun uzağında kalması imkansız. Dijitalleşme beraberinde bizler için büyük önem taşıyan verimliliği de getiriyor. Sürekli yatırım yapan, tüketiciye daha hızlı ulaşabilmek için her yolu deneyen perakende sektörü için verimlilik ve dolayısıyla dijitalleşme bu bakımdan çok önemli.

Tüketicinin alışverişi alışkanlıkları sürekli değişkenlik gösteriyor. Demografik yapı da bunda önemli bir etken oluyor. Dijitalleşirken, her işte olduğu gibi tüketicinin iyi okunması ihtiyaçlarının doğru tespit edilmesi gerekiyor. Bunun yanında alışveriş deneyimi yaşatmak da önemli. Bu deneyimi yaşatabilenler, müşterisine her kanaldan ulaşabilenler gelecekte daha da başarılı olacaklar.

nb

Yukarı