Ana içeriğe atla

yu7676

MALLREPORT

ÖNCELIGIMIZ MÜSTERI ODAKLI OLMAK

10.07.2021 - 17:51

Müşteri odaklı pazarlama stratejisiyle, Şikayetvar A.C.E Awards’ta Diamond ödülüne layık görülen Porland Porselen,müşteri memnuniyetini her zaman ön planda tutuyor. E-ticaret kanalında hızlı bir ivme yakalamasıyla yoğun ilgi gören ürünlerini online olarak da sunan Porland büyük bir başarıya imza atıyor. Porland Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sibel Yazıcı ile e-ticaret kanalında izledikleri yolu ve müşteri memnuniyeti politikalarını konuştuk.

Züccaciye sektörünün e-ticaretteki yeri ve büyüklüğü hakkında bilgi verir misiniz? Sizin e-ticaretten aldığınız pay ne kadar anlatır mısınız?

E-ticaret Türkiye’de pandeminin de etkisiyle beklenenden daha hızlı gelişti ve 5 yılda gerçekleşmesi beklenen büyüme 2020 yılı içerisinde tamamlandı. Tabii ki bu büyüme her sektörü etkilediği gibi züccaciye sektörünü de etkiledi. Mağazaların/AVM’lerin salgın nedeniyle kapanmasıyla kitlelerin alışveriş alışkanlıkları da bu doğrultuda online alışverişe kaydı. E-ticareti hiç kullanmamış binlerce insan bile bu süreçte online siparişler vermeye başladı. Satın alma davranışlarının değişimine sektörde yer alan tüm firmalar gibi bizler de kayıtsız kalmadık ve online satış kanalımıza özel yatırımlar, projeler, pazarlama iletişimleri ve kampanyalar planlayarak müşterilerimizin karşısına çıktık. Tüm yatırımlarımız ve pazarlama iletişimlerimizle e-ticaret hacmimizi önceki yıllara göre 3 katına çıkarttık ve büyümeye devam ediyoruz.

E-ticarette Porland olarak hedef kitleye ulaşmak için hangi yolları izliyorsunuz?

E-ticaret kanalında müşteri sayısının olumlu ivme yakalaması markaların sosyal ağlara verdiği önemi artırdı. Müşteri ile direkt iletişimi yakaladığımız sosyal ağlarda çift yönlü iletişim kurmak üzerine stratejiler geliştirirken, müşteri sadakat projelerini de sosyal ağlara taşımak için hamleler yapıyoruz. Satış sonrası hizmetler de yine artan talepler sonrası sosyal ağlar üzerinden yönetilmeye başladı. 360 derece pazarlama iletişimleri yaparak müşterilerimizin her an her yerde yanlarında olacak şekilde planlamalar gerçekleştiriyoruz. Tüm dijital kanallarda aktif şekilde performans pazarlaması yaparken bir yandan da dijital mecralarda çağa ve pazara uygun yeni içeriklerle yer almaya devam ediyoruz.

E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için nasıl bir politika takip ediyorsunuz?

Porland Porselen olarak müşteri odaklı pazarlama stratejisini her zaman ön planda tutarak ilerliyoruz. Hedef kitlesinin özelliklerini bilen, ihtiyaçlarının farkında olan, beklentilerini ön görebilen bir firmayız. Misyonumuz hem satış öncesi hem de satış sonrası müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutmak. Ar-Ge yatırımlarımızla ömür boyu desen çıkmama garantili ürünler üreterek müşterilerimizin satın aldığı ürünleri uzun yıllar boyu keyifle kullanmalarını sağlıyoruz. Ürünlerimizi hem takım hem de tekli parçalar halinde satışa sunarak müşterilerimizin sofralarını kendi hayal güçleri ile diledikleri gibi yaratmalarını sağlıyoruz. Dijital platformlara yaptığımız yatırımları artırırken; e-ticaret sitemizi müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek doğrultuda her geçen gün geliştiriyoruz

Satış sonrasında gerek çağrı merkezi ekibimiz gerekse dijital pazarlama araçları ile müşterimizin her an her yerde yanlarında oluyoruz. Bu sayede yıllardır süre gelmiş sadık müşteri kitlemizi oluşturuyoruz.

Şikayetvar A.C.E Awards’ta Diamond ödülünü aldınız, bunun sizin için önemini anlatır mısınız?

Müşterilerin beklentilerini karşılamayı ilke edinen bir marka olarak müşterilerimizi memnun etmek bizim için son derece önemli. Porland olarak sahip olduğumuz misyon ve kullandığımız teknolojilerle kaliteli ürünler ortaya çıkarırken; tüketicilerin talep ve yönlendirmelerini de kendimize rehber ediniyoruz. Tüketicilerimizin alışverişlerinde sorunla karşılaşmamaları için altyapımızda geliştirme ve güncellerimizi sürdürüyoruz. Bu ödülle de doğru yolda olduğumuzu bir kez daha anlamış olduk. Şikayetvar gibi önemli bir platformda, gerçek kullanıcı yorumlarıyla böyle bir ödüle layık görülmek bizi çok mutlu etti. Müşteri odaklı yaklaşımımızı artırarak sürdürmeye devam edeceğiz.

 

 

,

Yukarı