Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

MÜŞTERİLERİMİZİN YÜZDE 75’İ MOBİL CİHAZLARDAN ALIŞVERİŞ YAPIYOR

07.03.2019 - 10:31

DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN TÜKETİCİYE HIZLI ARAŞTIRMA, BİLGİ EDİNME, FİYAT KARŞILAŞTIRMASI YAPABİLME GİBİ OLANAKLAR SUNDUĞUNU SÖYLEYEN JIMMY KEY PAZARLAMA SORUMLUSU İLKAY KUTLU ŞEN, MÜŞTERİLERİNİN YÜZDE 75’İNİN MOBİL CİHAZLAR ÜZERİNDEN ALIŞVERİŞLERİNİ TAMAMLADIĞINI BELİRTİYOR.

Dijital dönüşüme marka ve yatırımcılardan çok daha hızlı adapte olan tüketici az zamanda çok iş yapmak istiyor. Öncelikle hız diyen tüketiciye cevap verebilmek için altyapınızda ne gibi değişiklikler yapıyorsunuz?
Dijital dönüşüm, tüketiciye hızlı araştırma, bilgi edinme, fiyat karşılaştırması yapabilme gibi olanaklar sundu. Tüketicilerin yüzde 10’u fiziksel olarak mağaza içerisindeyken dahi incelediği ürünün benzerlerini akıllı telefonları aracılığıyla araştırıp karşılaştırma yaparak satın alıyor. Jimmkey.com olarak müşterilerimizin yüzde 75’inin mobil cihazlardan bağlandığını ve en aktif oldukları zaman dilimlerinin, mesai saatlerinin ilk saatleri ve son saatleri olduğunu gözlemliyoruz. Özetle, iş yükünün hafif olduğu zamanlarda, hızlıca alışveriş yapıp çıkmak istiyorlar. Bu noktada, kullanıcı deneyiminde yapılan iyileştirmeler ya da sepet adımlarının azaltılması gibi teknik geliştirmeler kadar önem verilmesi gereken konu, yaptığınız işin ya da sattığınız ürünün hikayesini hızlı ve etkili şekilde aktarabilmek. Jimmy Key olarak, her kapsül koleksiyonumuz bir hikaye üzerine kuruluyor; birbirleri ile kombinlenilebilir parçalardan oluşuyor ve nihai alıcı bir gömlek ya da pantolonu ayrı ayrı satın almak yerine, hikayesiyle birlikte bir kombini satın almaktan hoşlanıyor. Modern yaşamın akış hızında bu süreç, fiziksel mağazalardaki “butik” hizmet anlayışına denk geliyor.  

Yeni nesil pazarlama fikirleri ve reklam kampanyalarında neler olacak? 
Pazarlama ve reklam bütçelerimizin çok büyük bir kısmı dijital pazarlamaya ayrılmış durumda. 30 mağaza ile Türkiye’de varlık gösteren bir marka olarak en temel prensibimiz fiziksel mağazalarımızda geleneksel butik hizmet anlayışından sapmamak. Bu prensibi dijital mecralarda da sürdürebilmek adına çalışmalar yürütüyoruz. Örneğin, sosyal ağlarda yürüttüğümüz “influencer” çalışmalarında dahi major takipçi sayısı olan bir ya da iki kişiyle çalışmaktansa, daha küçük kitlelere, marka anlayışımızla uyuşan şekilde hitap eden 5-6 minör influencer arkadaşımızla aynı anda işbirliği yapmayı tercih ediyoruz.  

Markalarımız ve AVM’lerimiz dijital yapılanmaya yeterince hızlı adapte olabiliyor mu? 
Dijital dünyada hayata geçirilmesi planlanan projelerin neredeyse tamamının son teslim tarihi “dün”.  Yenilikleri takip edip, kendi markanıza uyarlamak güçlü bir manevra kabiliyeti gerektiriyor. Bu noktada, uyum sürecinde zamanlamadan çok, uyarlama daha önemli hale geliyor. Her yeniliğin, marka kimliğini ve karakterini en iyi şekilde yansıtması, hedef kitlenizin bu yeniliği benimsemesini kolaylaştırıyor. 

Yeni nesil vitrin ve mağaza uygulamalarında geliştirmeler ne yönde?
Vitrin görsel çalışmalarımızda ve mağaza içerisinde, kağıt tüketimini optimize etmek adına, dikey ekranlarımızı daha efektif kullanmak üzerine yoğunlaşmış durumdayız. Bunun dışında müşterilerimizle sürekli etkileşim halinde olabilmek, en yeni gelişmelerden haberdar edebilmek ve fırsatlardan yararlanmalarını sağlayabilmek için bir uygulama geliştirmekte olduğumuzun haberini de şimdiden vermek isteriz.  Tüketicinin görüşleri ve geri bildirimleri Jimmy Key için oldukça önemli. Bu sebeple dijital etkileşimimizi azami seviyelere çekmek gibi bir hedefimiz var. 

nb

Yukarı