Ana içeriğe atla

ggh

MÜŞTERİLERİMİZİN HAYATINA KALİTE VE HIZ KATIYORUZ

07.04.2021 - 17:22

Migros Ticaret A.Ş, hem offline hem de online kanallarda müşterilerin hayatına kalite ve hız katmak için çalışıyor. Her kitleden müşterinin taleplerini de dikkate alan Migros’un uyguladığı strateji hakkında bilgi aldık.

Pandemi, müşteri davranışlarını temelden etkiledi. Market sektöründe müşteri deneyimi ve algısıyla ilgili nasıl bir değişim yaşandı?

Pandemi dönemi ile birlikte genel tüketici profilinde bir değişim olduğunu söyleyebiliriz. Yaşanılan sağlık kaygısından ötürü, şeffaflık, güvenilir gıda ve güvenilir ambalaj gibi konularda çok daha duyarlı bir tutum sergileniyor. Sağlık ve şeffaflık başlıklarının yanı sıra pandemi, dijitalleşme sürecini de 5 sene ileri götürdü ve e-ticarette kat etmeyi hedeflediğimiz yolu daha hızlı adımlarla yürümüş olduk. Tüketici artık tek tıkla her türlü ürünü evinden sipariş verebilir hale gelirken, bunun kolaylığı ve rahatlığını yaşıyor. Hem offline, hem de online tarafta müşteriler kalite ve hız odaklı olarak hareket ediyorlar.

Migros olarak müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak ne tür teknolojik çözümler üretiyorsunuz?

Migros olarak, mağazalarımızın yanı sıra Migros Sanal Market, Taze Direkt, Macro Online ve Migros Hemen gibi birçok farklı kanaldan müşterilerimizin ihtiyaçlarını farklı kanallardan karşılarken, yenilikçi vizyonumuzla perakende sektörüne yön veren yeni hizmetler hayata geçiriyoruz.

Migros Mobil’de yer alan MKolay özelliği ile müşterilerimiz mağaza alışverişleri esnasında kendi mobil cihazlarından barkodlarını okuttukları ürünleri direkt olarak alışveriş torbalarına atıyor ve ürünleri kasadan tekrar geçirmeden Jet Kasa’lardan ödeme yapabiliyorlar. Bu uygulama sayesinde müşterilerimiz 30 saniyede kasada işlemini tamamlayıp çıkabiliyor. Mağazalarımızın önünde bulunan 7/24 self servis mağazamızla ise müşterilerimizin hayatlarına hız kazandırmayı ve hayatlarını kolaylaştırmayı hedefliyoruz.

MONEYPAY HEM HIZLI HEM GÜVENLİ

Yakın zamanda müşterilerimizin hızlı, kolay ve güvenli şekilde finansal işlemlerini gerçekleştirebilecekleri MoneyPay mobil uygulamamızı devreye aldık. Ücretsiz olarak kullanıma sunulan uygulamamız üzerinden dijital cüzdana tanımlanan kredi kartı ile havale/EFT yöntemiyle ya da Migros ve Macrocenter kasalarından uygulamaya bakiye yüklenebiliyor, ayrıca kişiye özel olarak tanımlanan hazır limitleri ile yapılan alışverişlerin ödemesini daha sonra gerçekleştirebilme imkanı sunuyoruz.

Ayrıca dünyada alanında ilk olan robot destekli ürün toplama asistanı olan TARO sistemini mağaza depolarımızda kullanmaya başladık. Yoğun talep artışına yanıt olarak ürün siparişlerinin hazırlanmasına büyük bir hız kazandıran sistem ile online siparişlerdeki ürün toplama hızımız 5 katına çıktı.

Öte yandan perakende sektöründe bir ilke imza atarak, meyve ve sebze ürünlerinin tedarikçinden müşteriye sunulana kadar olan süreci şeffaf bir şekilde erişme imkanı sunan meyve sebzede blockchain uygulamasını hayata geçirdik.

Her kuşak farklı bir müşteri deneyimi istiyor. Böyle bir süreçte müşteri sadakatini nasıl sağlıyorsunuz?
Migros olarak farklı kuşaklara ulaşmak için öncelikle iç ekibimizi gözlemliyoruz. Her kitleden müşterinin taleplerini anlamak daha kolay bir hale geliyor. Her yaş grubuna uygun farklı stratejiler geliştiriyoruz. Çoklu kanal stratejimiz çalışmalarımızı uygularken her kitleye ulaşmamızda en etkin yol oluyor.

nb

Yukarı