Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

MCDODO DÜNYANIN AKSESUARINI TÜRKİYE'YE GETİRDİ

06.09.2021 - 14:58

Mcdodo, kendi e-ticaret sitesi ve farklı sanal pazarda gerçekleştirdiği satışlarla, Türkiye'de gördüğü yoğun talebe karşılık veriyor. Türkiye pazarında daha da büyüyeceklerini söyleyen Mcdodo Türkiye Genel Müdürü Mehmet Uçurum ile konuştuk.

Mcdodo Türkiye ayağı, ne zaman ülkeye giriş yaptı?


 Mcdodo markası Türkiye pazarına 2018 yılında yaptığımız küçük ithalatlarla girdi. O zamanlar Türkiye temsilcisi değildik, daha küçük parti ürünlerle bir deneme yaptık. Ama markanın gördüğü büyük ilgi karşısında 2018 yılı sonuna doğru Mcdodo’nun Türkiye yetkili distribütörü olmaya karar verdik.


Ürün portföyünüzden bahseder misiniz? Ürünlerinizden kaçı Türkiye pazarına girdi?


 Mcdodo’nun 700’e yaklaşan bir ürün portföyü var. Renkleri ve kategorileriyle Türkiye’ye 300’e yakın ürün getiriyoruz.


Ürünler online pazarda ve çeşitli markalarda satışa sunuluyor mu? 


 Mcdodo, şu anda dijital ortamda pek çok farklı satış kanalında tüketiciyle buluşuyor. Çok sayıdaki bayimiz, online satış kanallarında ve pazar yerlerinde satış yapıyor. Örneğin; Amazon ürünleri direkt bizden satın alarak kendi platformunda tüketiciye sunuyor. Biz de kendi satış kanallarımız ve e-ticaret sitemiz üzerinden satışlarımızı gerçekleştiriyoruz. 


 Telefon pazarında sürekli yeni model ve markalar görüyoruz. Siz bu model ve markaların tümüne aksesuar üretimi gerçekleştiriyor musunuz?


 Mcdodo olarak şu an piyasada satışı yapılan tüm akıllı telefon markalarıyla uyumlu aksesuar üretiyoruz. Sadece ekran koruyucu ve kılıf anlamında çok geniş olmayan bir ürün portföyümüz var ama onun dışında araç içi aksesuarlardan, şarj kabloları ve adaptörlere ve kulaklıklara kadar her markaya uyan ürün seçeneklerimiz de var. Özellikle yeni nesil hızlı şarj adaptörleri ve kablolar konusunda da iddialı bir markayız.


 Artık telefon üreticileri, paketlerinde kulaklık ya da adaptör gibi aksesuar koymuyorlar. Bu durum sizin sektörünüz için bir avantaj sağladı mı?


Artık akıllı telefon üreticileri kutularından adaptör ve kablolarını çıkarmaya başladı. Bu iPhone 12 ile birlikte daha çok gündeme geldi ama son dönemde akıllı telefon üreticilerinin çoğu bu yönteme başvurmaya başladı. Bunun ilk sebebi tabii ki yüksek maliyetler…


Özellikle son dönemde tüketici tarafından da daha sık tercih edilen yüksek hızlı şarj kabloları ve adaptörlerin maliyeti daha da yüksek. Üreticiler de bu ürünleri kutulara koymaktansa ayrı bir ürün olarak satarak yan gelir elde etmek istiyor. Bu karar tabi ki bizim gibi mobil aksesuar üreticilere faydalı olacaktır. Çünkü tüketiciyi alternatif markalar denemeye, aslında onlara bir şans vermeye motive ediyor. Biz kısa vadede pazarın yüzde 50 oranında büyüyeceğini öngörüyoruz.


Türkiye'de yeni bir üretim fabrikası açma planınız var. Yatırımınızın detaylarından bahseder misiniz?


Net olmamakla beraber Türkiye’de üretim yapma planlarımız var. 2020 ciro hedefimiz 20 milyon TL idi ve biz bu hedefe yüzde 90-95 oranında ulaştık. 3 yıl içinde de yıllık ciro hedefimiz 10 milyon dolar. Ciro planlarımız beklediğimiz gibi giderse Türkiye’de bir fabrika kuracağız. Ama bu fabrika, yurtdışından gelen parçaların burada bir araya getirildiği sınırlı bir üretim tesisi olmayacak. Her şeyi sıfırdan burada ürettiğimiz, teknolojiyi ve altyapıyı da getirip uyguladığımız bir fabrika olacak. Çünkü artık bu aksesuarlarda, özellikle hızlı şarjlarda çok yüksek bir teknoloji kullanılıyor. Bizim amacımız da o yüksek teknolojiyi sağlayacak bir üretim altyapısı kurup, dünyada gelişen tüm teknolojileri anında uygulayabildiğimiz ürünler üretmek. Yani aslında yapacağımız şey önce teknoloji transferi, sonra üretim olacak. Başlangıç aşaması için 1 milyon dolarlık bir yatırım ön görüyoruz. Sonrasında kademeli olarak artacak. İlk etapta Türkiye pazarındaki payımızı daha da artırdıktan sonra, halihazırda ihracat yaptığımız Azerbaycan, Gürcistan gibi ülkelere ihracat yapmayı planlıyoruz. 


Türkiye ve dünyada aksesuar pazarının büyüklüğü nedir? 


 Aksesuar pazarının büyüklüğü pandemiyle birlikte 25 milyon adete ulaştı, bu da 10 milyar TL’ye ulaştı. Satış olarak ilk sırada akıllı telefonların artık hayatımızın ayrılmaz bir parçası olması ve kesintisiz ulaşım ihtiyacı nedeniyle şarj adaptörleri ve kabloları var. İkinci sırayı ise ekran koruyucu camlar ve kılıflar alıyor. Araç içi aksesuarlar da çok satan ürünlerde ilk sıralarda…


 Aksesuar pazarının daha da büyüyeceğini ön görüyor musunuz?


 Bu pazarın tahminimizden de fazla büyüyeceğini öngörüyorum çünkü akıllı telefonların hayatımızda kapladığı yer her geçen gün daha da artıyor. Artık neredeyse diğer elektronik aletleri kullanmaya vakit kalmıyor. Dolayısıyla mobil aksesuarlara olan talep ve ihtiyaç da aynı hızla büyüyecektir.

nb

Yukarı