Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

KONSEPT MAĞAZALAR İLE ALIŞVERİŞ DENEYİMLERİ DAHA KONFORLU VE ÖZEL

12.02.2019 - 14:13

TÜKETİCİLERİN KONSEPT MAĞAZALARI DAHA SAMİMİ VE YARATICI BULDUĞUNU SÖYLEYEN DESA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI İLKER SÜREK, KONSEPT MAĞAZA OLUŞUMUNUN HEM ALIŞVERİŞ DENEYİMLERİNE FARKLI BİR BAKIŞ AÇISI KAZANDIRDIĞINI HEM DE MAĞAZACILIK ANLAYIŞININ GELİŞMESİNİ TETİKLEDİĞİNİ İFADE ETTİ.

Sizce markaların konsept mağaza oluşumuna yönelmelerinin nedeni nedir?
Son 10 yıllık dönemde AVM ve dolayısı ile mağaza sayılarındaki aşırı artış, tüketici için birbirine  benzer, ayrışamayan mağaza yapıları ortaya çıkardı. Tüketici, belirli bir tema altında farklı yaşam stillerine, farklı tarzlara hitap eden ve diğerlerinden ayrışan, konsept mağazaları daha samimi ve daha yaratıcı bulmaya başladı. Yaratıcılık ve belirli bir yaşam tarzının peşinden giden bilinçli kitle, konsept mağazalara yöneldi. Böylelikle konsept mağaza oluşumu, hem alışveriş deneyimlerine farklı bir bakış açısı kazandırdı, hem de mağazacılık anlayışının gelişmesini tetikledi.

Konsept mağazaların başlıca özellikleri nelerdir? Müşterilere nasıl ayrıcalıklar sunuluyor? 
Konsept mağazalar, belirli bir hayat tarzını, belirli bir tema altında satışla, alışverişle buluşturan yaratıcı mekanlar oluşturuyor. Bu sayede müşterilere ilham veren yaşam tarzları kişiselleştirilerek sunuluyor. Yaşam tarzı arayan tüketiciler, her türlü ürün veya servise, konsept mağazalarda ulaşabiliyor, alışveriş deneyimlerini daha konforlu ve özel bir şekilde gerçekleştiriyorlar. 

Bu tür mağazalar oluşturulurken lokasyonun ve müşteri segmentinin nasıl bir etkisi oluyor? 
Konsept mağazalar, lokasyon anlamında hitap ettikleri ve bu yaklaşımı arz eden kitlenin yaşadığı veya zaman geçirdiği bölgeler üzerinden şekillenip, belirleniyor. Bu kitleyi daha iyi analiz edecek olursak, belirli bir yaşam tarzı peşinden ilerleyen, iyi eğitimli, ne istediğini çok iyi bilen kişiler konsept mağazanın müşteri segmentini oluşturuyor.
 
Konsept mağazacılık yapısının müşteri sadakatine nasıl bir etkisi var? 
Belirli bir yaşam tarzı ve stilin peşinde koşan ve ne aradığını çok iyi bilen konsept mağaza tüketicileri, kendi tarzına ve yaratıcılığa hitap eden konsept mağazaları bir yaşam felsefesi haline getiriyor. Bu felsefe tabii ki müşteri sadakatini artırıcı bir rol oynuyor. Dünden bugüne yapılan araştırmalarda da marka ve mağaza noktasında bunun olumlu bir performans gösterdiğini net bir şekilde gözlemliyoruz.  

Sizin konsept mağazacılık tarafında yaptığınız çalışmalar ve hedefleriniz neler?
DESA olarak tasarım ve üretim anlayışımızla, çantadan aksesuara, deri giyimden ayakkabıya bütünsel bir dünya sunuyoruz. Bu bakış açısıyla da, tek bir kategoride ürün satmak yerine tüketiciye “Total Look“ yaklaşımını sergileyen bir bakış açımız var. Yaşam tarzı DESA ile bütünleşen, tüketicisine, komple bir   yaşam tarzı sunan mağazalarımız,  deri ve deri mamullerini bir konsept altında ulaştırıyor. Ürünleri kişiselleştirerek de sunan DESA firması olarak, hem kendi alanımızda, hem de genel perakende dünyasındaki konsept mağazacılığa yeni bir soluk kazandırıyoruz. 

nb

Yukarı