Ana içeriğe atla

ggh

İNOVASYON, DOĞAYA SAYGI VE KALİTEYLE GELEN BÜYÜME

24.02.2021 - 14:51

Kadın modasının önde gelen markalarından NaraMaxx, hem mağazaları hem web sitesi hem de showroomlarıyla dünyanın dört bir yanındaki müşterilerine hizmet vermeye devam ediyor. Kalite, güvenilirlik, müşteri memnuniyeti, inovasyon ve doğaya saygı ilkeleriyle büyümeyi sürdürdüklerini söyleyen NaraMaxx Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Özkarakaşlı ile hizmetlerini ve hedeflerini konuştuk.

NaraMaxx sektördeki 10. yılını geride bıraktı. Bu süre zarfında nasıl hizmet veriyorsunuz?

Sahip olduğumuz 45 yıllık tecrübe ile kendini kanıtlayan ve sayılı tekstil firması arasında yerini alan grubumuz, kendi kadın giyim markası olan NaraMaxx ile 2010 yılından bu yana her sezon koleksiyonunu müşterilerinin beğenisine sunmaya devam ediyor. Koleksiyonlarında, gelecekteki trendlere göre plan yaparak heyecan verici yeni deneyimler sunabilmenin farklı yollarını arayan ekibimiz, dünya modasının izlerini yansıtan tasarımlara yer veriyor. Yurtdışı ve yurtiçi tasarım ofisleri ile bütünleşmiş şekilde çıkarılan koleksiyonlarda, her sezon ürün yelpazesi genişletilmekte ve çevreye duyarlı hammaddeler ile üretim yapılmaktadır. Hızla büyümeye devam eden markamız İstanbul, Milano, Londra ve New York’ta bulunan tasarım ofisleri ve showroomlarıyla da müşterilerine hizmet vermektedir. Ayrıca sosyal sorumluluk projelerine de önem veriyoruz ve kurulduğumuz günden beri eğitim, sanat ve sağlık alanlarında ülkemizin dört bir yanında faaliyetler yürütmeye devam ediyoruz. NaraMaxx olarak misyonumuz, müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımımız ile tüm mağazalarımızda yüksek kaliteli ürün ve hizmetler sunan farklı bir alışveriş deneyimi geliştirmektir.

Kaç mağazada hizmet veriyorsunuz? 2021 yatırım planlarınızı öğrenebilir miyiz?

2021 yılı itibariyle 20 mağazamız başta olmak üzere, web sitemiz, toptan satış merkezimiz ve showroomlarımız ile dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz. Bu yılın sonlarına doğru pandeminin de etkisinin azalması ile alışveriş merkezlerinin eski enerjisini yakalayacağını düşünüyoruz. NaraMaxx olarak hedefimiz müşterilerimize unutamayacakları bir alışveriş deneyimi sunmak ve bu doğrultuda hem web sitemiz hem de mağazamız için yenilikçi fikirlerimizi hayata geçirmektir. 2010 yılında “Sen Özelsin” sloganı ile yola çıktık bu nedenle mağazamızda sadece kıyafet çeşitliliği değil, aksesuar ve kadınlara dair her detayın bulunmasını hedefliyoruz. Değişen dünyada daha çok ihtiyaca yönelik koleksiyonu hazırlayarak gündem doğrultusunda tasarımlarımızı müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz. Bu yıl yurt içi mağaza sayımızı ve yurt dışı satış noktalarımızı artırmayı düşünüyoruz. Ayrıca web sitemizde yapacağımız güncellemeler sayesinde müşterilerimize daha rahat alışveriş yapabilecekleri bir platform sunmayı hedefliyoruz.

Biraz da dijital dönüşümden bahsedelim. Online mağaza operasyonunu nasıl yönetiyorsunuz?

Pandemi dönemi, çoğu sektörü olumsuz etkiledi ve maalesef bazı kuruluşları kapanma noktasına kadar getirdi. Öte yandan Covid-19, tüm sektörleri hızlı bir dijital dönüşüm sürecine de zorladı. Özellikle sokağa çıkma kısıtlamaları ve alışveriş merkezlerinin kapatılması perakendecileri etkiledi. NaraMaxx, pandemiden önce de dijital platformlara büyük yatırımlar yapan bir markaydı. Geçtiğimiz senelerden beri kendi ekibimiz başta olmak üzere profesyonel ajanslarla pazarlama ve reklam faaliyetlerimizi yürütmekteyiz. Ayrıca her telefonda rahatlıkla kullanılabilen mobil uygulamamız ve online satış sitemiz ile müşterilerimize kolay alışveriş imkânı sunmaktayız. Bu nedenle getirilen kısıtlamalar doğal olarak mağaza satışlarını etkilese de online mağazamızdaki satışlar, geçtiğimiz senelere göre rekor kırarak arttı. Markamızın en önemli değerlerinden bir tanesi müşteri memnuniyeti ve sağlığıdır. Bu değerimizden ödün vermeyerek depomuzda da sosyal mesafe ve pandemi kurallarına uyarak çalışmaktayız. Ürünlerimiz hem paketlenmeden önce hem de kargoya verilmeden önce dezenfekte edilmektedir. Online mağazamıza özel olan depomuzda aldığımız tedbirlere dair özel tanıtım videomuzu web sitemizden de izleyebilirsiniz. Müşterilerimize karşı bu güveni sağlamanın çok önemli olduğunu düşünüyoruz.

Pandemi, moda sektörünü de etkiledi. Peki, kadın modasında nasıl bir değişim yaşanıyor?

Moda sürekli değişen bir kavram. Pandemi öncesinde bile kendini sürekli yenileyen moda, geçtiğimiz 10 ay içinde yeni bir boyut aldı, çünkü pandemi nedeniyle çoğu kişinin gündelik yaşantısında köklü değişiklikler meydana geldi. Örnek vermek gerekirse maske kullanımında ciddi bir artış yaşandı. Özellikle kadınlar günlük kombinlerini yaparken maskelerinin uyumuna da dikkat etmeye başladılar. Bizde NaraMaxx olarak mağazalarımızda ve online sitemizde iki farklı renk seçeneği ile yüzde 100 cilt dostu maskelerimizi müşterilerimizin beğenisine sunduk. Bununla birlikte evde spor yapmaya başlayan insan sayısı da arttı. NaraMaxx’ın rahat ve şık spor koleksiyonuna olan talebin artması ile bu yıl spor giyimde de ürün çeşitliliğimizi arttırmamızı sağladı. Evden çalışan birçok kişi canlı bağlantı ile toplantılarını, görüşmelerini yapmaya devam ediyor ve tarzından ödün vermiyor. NaraMaxx olarak müşterilerimize konforlu ve şık parçalar ile günün her anında kolaylıkla kullanılabilecekleri kombin seçenekleri sunuyoruz.

DİJİTALLEŞME DAHA FAZLA YATIRIM YAPACAĞIZ

2020 yılını nasıl tamamladınız?  Önümüzdeki 5 yıl için hedefleriniz neler?

2020 ne yazık ki tüm dünya için zor bir seneydi. NaraMaxx ailesi olarak bu süreci ekibimiz ve çalışanlarımız ile sağlıkla geçirdiğimiz için çok mutluyuz. Mağazalarımızda ilk günden beri sosyal mesafenin korunması, maske takılması, düzenli ateş ölçümü gibi tedbirleri uygulamaktayız. Önümüzdeki süreçte Covid-19 tedbirlerimizi alarak vizyonumuz ve 10 yıldır olduğu gibi kalite, güvenilirlik, çeşitlilik, yaratıcılık, müşteri memnuniyeti, inovasyon, doğaya ve çevreye saygı ilkelerimiz ile müşterilerimize hizmet vermeye devam etmeyi planlıyoruz. 2021’in bir önceki seneden çok daha iyi geçeceğine eminiz. 5 yıllık hedeflerimiz arasında ise mağaza ağımızı genişletmek, dijitalleşmeye her zamankinden daha fazla yatırım yaparak büyümek, ülkemizin güçlü markalarından olmak ve aynı zamanda ülkemizi yurt dışı pazarlarında en iyi şekilde temsil etmek var.

nb

Yukarı