Ana içeriğe atla

gf

FAKİR’DEN 30 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

07.01.2022 - 10:34

 Uluslararası marka kimliği ile Almanya Stuttgart ve Türkiye’de Çorlu’da üretim faaliyetlerine devam eden Fakir Hausgeräte, Orhanlı’da bulunan 37 dönüm arazisine 30 milyon dolarlık yenibir yatırım yapma kararı aldı.

 Fakir Hausgeräte, başta Türkiye pazarı olmak üzere faaliyet gösterdiği tüm pazarlara yönelik yeni hedefl er belirledi. Firma, 2024 yıl sonu itibarıyla Türkiye pazarı cirosunu üç kat artırmayı ve yeni tesisinin de katkısıyla üç milyonu aşkın katma değeri yüksek ürün satışına ulaşmayı hedefliyor.

Bir dizi yenilik kararı aldık

 Fakir Hausgeräte’yi Türkiye’nin en güvenilen küçük ev aletleri markalarından biri yaptıklarını belirten Fakir Hausgeräte Yönetim Kurulu Başkanı Ali Zeki Saruhan, yeni hedefl erini şöyle aktardı: “Günün ve geleceğin şartlarına ayak uyduracak adımları atabilme becerisini ve kararlılığı gösterebilen markalar, genç neslin de sevdiği markalara dönüşebilir. Yeni yaşam tarzları ve yeni ihtiyaçlara yönelik ürün ve hizmet geliştiremeyenler rekabette hep geride kalır. Bu gerçekten hareketle biz de Fakir Hausgeräte markamızın ürün segmentasyonunda, şirketimizin organizasyon yapısında ve satış ve pazarlama kanallarında bir dizi yenilik yapma kararı aldık. Çok kısa sürede yeni ürünlerimiz ve yeni satış kanallarımız tüketicimizin karşısına çıkacak.” Yenilikten söz edildiğinde eskinin terk edileceği fi krinin oluştuğunu ancak yeni dönemde bayileri ve tedarikçileri ile birlikte devam edeceklerini ifade eden Ali Zeki Saruhan şunları söyledi: “Yeni mağazacılık konseptine, e-ticarete ve organize kanallarda büyümeye dönük ciddi yatırım yapma kararını aldık. Bu alanda çok rekabetçi adımlar atıyoruz. Ancak geleneksel kanalları terk etmek gibi bir niyetimiz kesinlikle yok. Tam aksine, yeni organizasyon yapımızı geleneksel kanalı terk etmeden e-ticarette büyüyecek şekilde kurduk. Tüm kanalları kapsayacak güce ve ekibe sahibiz.”

Yeniliklerimizle tüketicilerimizi daha çok memnun edeceğiz

 Saruhan ayrıca; “Bugün Almanya ve Türkiye’den 80 ülkeye ihracat yapan uluslararası bir markayız. Tüm çalışmalarımızın yanı sıra Fakir’deki hedefi miz başta Türkiye pazarı olmak üzere tüm pazarlarda güvenilir, aranan ve sevilen bir marka olmaya devam etmek ve elbette tüm pazarlardaki payımızı artırmak. Bu doğrultuda en güçlü yönümüzün Alman ve Türk karma ekiplerin omuz omuza çalıştığı çok kültürlü bir marka olmamız olduğuna inanıyorum.” dedi. Ali Zeki Saruhan son olarak şunları kaydetti: “Almanya’da 1933 yılından bu yana var olan üretim ve AR-GE merkezimizin yanı sıra 2011 yılında Türkiye’de de yeni bir AR-GE merkezi kurduk. Merkezimizde yapılan çalışmalarla bugün hem yeni ürün geliştirmeleri hem de mevcut ürünlerin yeni ihtiyaçlar ve beklentiler doğrultusunda iyileştirilmeleri üzerine çalışmalar yürütülüyor. Üniversiteler ve teknoloji enstitüleriyle de yakın iş birliklerimiz devam ediyor. Önümüzdeki dönemde tasarım konusunda da pek çok yenilikle tüketicimizi daha da memnun edeceğimize inanıyoruz.”

jyh

Yukarı