Ana içeriğe atla

ggh

E-TİCARETTE BÜYÜRKEN MAĞAZA YATIRIMLARIMIZ DEVAM EDECEK

24.02.2021 - 15:13

Türkiye’nin kişisel bakım ve güzellik markası Watsons, pandeminin de etkisiyle 2020 yılında e-ticarette yüzde 100’ün üzerinde büyüme gerçekleştirdi. E-ticarette büyümenin yanı sıra mağazalarını yenilemeye ve yeni mağaza açmaya devam edeceklerini belirten Watsons Türkiye Ticaret ve Pazarlama Direktörü Cem Demiröz, pandemi sürecini ve hedeflerini anlattı.

Kişisel bakım sektörü pandemiden nasıl etkilendi? Çözümleriniz nelerdir?

Pandemi birçok sektörü etkilediği gibi kişisel bakım sektöründeki tüketim alışkanlıklarında da değişikliklere neden oldu. Pandeminin ilk çıktığı ve yayılmaya başladığı 1. dönemde tüm tüketiciler sağlık ve hijyen odaklı alışverişe yöneldi. Antibakteriyel ve hijyenik ürünlere çok hızlı bir şekilde raflarda oldukça geniş yer verdik, e-ticaret sitemizde öne çıkardık. 2. dönem ise bu sürece alışma ve yeni normal dediğimiz süreçti. Hijyene ek olarak kişisel bakım ve saç ürünleri ilgi gördü; müşteriler saçlarını evde kendileri boyamaya başladılar, epilasyon, manikür-pedikür, maske gibi işlemlere evde daha fazla zaman ayırdılar. 3. dönem ise aslında şu an içinde bulunduğumuz dönem. Hijyen hala ön planda, kişisel bakım ve kozmetik bunu takip ediyor.

Biraz da dijital dönüşümden bahsedelim. Online mağaza operasyonunu nasıl yönetiyorsunuz?

Koronavirüs etkisiyle online alışverişe yeni katılan bir müşteri kitlesi oluştu ve bu da online satışlarımızda yüzde 100’ün üzerinde bir artış yarattı. Biz de bu dönemde hızlı aksiyon aldık, ürün çeşitliliğimizi artırarak 1000’e yakın yeni ürün ekledik ve 7/24 müşterilerimize aradıkları ürünleri watsons.com.tr aracılığı ile sunduk. E-ticaret depomuzdaki kapasiteyi pandemi öncesi dönemin 4 katına çıkardık. Ayrıca yeni mobil uygulamamız ile güvenli alışveriş deneyimini müşterilerimizle buluşturduk. Mağazada verdiğimiz online cilt analizi, güzellik uzman tavsiyeleri gibi hizmetleri online’a taşıdık.

2020 yılını nasıl kapattınız? 2021’e ilişkin hedef ve yatırım planlarınızı öğrenebilir miyiz?

2020 her sektör için kriz bir sene oldu, elbette sene başında yola çıktığımız hedeflerimiz ve planlarımız Mart ayında nerdeyse olduğu gibi değişti. Dinamik bir yapıya sahip olmanın en büyük avantajını burada yaşadık. Çok hızlı bir şekilde bu yeni sürece uyum sağladık. Ve yeni planımızdaki hedeflerimizin de üzerine çıktık. 2020 yılını enflasyonun üzerinde bir büyümeyle kapadık. E-ticaretimiz yüzde 100’ün üzerinde büyüdü, lokal üretimimiz aynı şekilde ciddi bir oranda büyüme kaydetti.

2021’in ilk çeyreği biraz daha pazarı analiz ederek geçecek ama ikinci çeyrekte tüm hareketliliğin geri geleceğine inanıyoruz. Müşterilerimiz online alışverişin kolaylığına alıştı. Bunun da etkisiyle e-ticaret büyümemiz ve yeni entegrasyonlarımız sürecek. Mağazalarımızı yenilemeye ve yeni mağaza açmaya devam edeceğiz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM PROJESİ

Ayrıca 2020 yılı başında başladığımız ancak pandemi nedeniyle ara verdiğimiz mağaza içi müşteri deneyimi stratejimize devam ediyor olacağız; mağaza içi müşteri deneyimini artırmak, dijital çözümleri daha fazla kullanmak hedeflerimiz arasında. Bir kozmetik ve kişisel bakım şirketi olarak çevresel ayakizimizi azaltmayı, sorumlu üretimi ve üretim yaptığımız doğaya ve topluluklara etik davranmayı temel prensibimiz olarak benimsiyoruz. Bu vizyonla 2021 yılında bizim için önemli konulardan biri de Sürdürülebilir Yaşam projemiz olacak.

nb

Yukarı