Ana içeriğe atla

nr

MALLREPORT

DÜNYAYI DAHA YAŞANILABİLİR KILMAMIZ MÜMKÜN

02.06.2021 - 17:14

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Tükettiğimiz doğal kaynakları sürdürülebilir kılarak gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmayı, hem global bir marka hem de insan olmanın bir sorumluluğu olarak görüyoruz. Bu tişörtlerle, hem 35 yıllık köklü geçmişimizi kutluyor hem de 2025 yılında koleksiyonlarımızın yüzde 80’ini sürdürülebilir kumaşlardan üretme hedefimizi vurguluyoruz" dedi.

Dünya moda perakendesinin lider markalarından Damat Tween, sürdürülebilir moda anlayışını 35.kuruluş yıldönümü şerefine öncü bir adımla vurguluyor. Damat Tween, 90’lı yıllarda ürettiği basic tişörtleri, bu kez sürdürülebilir kumaşlardan yeniden üretti. Sınırlı sayıda üretilen tişörtler, Damat Tween mağazalarında ve damattween.com sitesinden satışa sunuldu.

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Tükettiğimiz doğal kaynakları sürdürülebilir kılarak gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmayı, hem global bir marka hem de insan olmanın bir sorumluluğu olarak görüyoruz. Yıllar önce ürettiğimiz tişörtleri, doğaya bırakılan pet şişelerin toplanarak ipliğe dönüştürülmesi ile oluşturulan kumaşlardan yeniden ürettik. Bu tişört modelleriyle hem 35 yıllık köklü geçmişimizi kutluyoruz hem de 2025 yılı sonuna kadar koleksiyonlarımızın yüzde 80’ini sürdürülebilir kumaşlardan üretme hedefimizi vurguluyoruz” diye konuştu. Dünya nüfusundaki artış ve yaşam standartlarının yükselmesinin, dünya tekstil ve hazır giyim tüketiminde de ciddi artışa neden olduğuna dikkat çeken Orakçıoğlu “Artık dünyamızın geleceğinin daha iyiye doğru değişimi için birlikte hareket etmemiz gerekiyor. Tüm sektörler olarak birlik olduğumuzda, geç kalmadan dünyayı daha yaşanılabilir kılmamız mümkün olacak” dedi.

“ARTAN ÜRETİM MALİYETLERİNİ FİYATLARA YANSITAMADIK”

Öte yandan Süleyman Orakçıoğlu, giyim ve ayakkabı fiyatlarında yaşanan artışın sektör gelindeki etkilerini değerlendirdi. Orakçıoğlu giyim ve ayakkabı fiyatlarındaki artış ile alakalı yaptığı değerlendirmede, Çin'in hammadde alımlarının maliyetini bütün dünya ülkelerinin yaşadığını söyledi. “Hammadde fiyatlarındaki artış bizde de çok önemli” diyen Orakçıoğlu, üretici fiyatlarında yüzde 30 artış olduğunu, bu artışı fiyatlara yansıtamadıklarını ve stokların bitmesiyle maliyet artışından kaçmanın mümkün olmadığını belirtti.

Pandemi sürecinde arz-talep dengesini korumanın kolay olmadığını söyleyen Orakçıoğlu, “Kısıtlamaların sektör üzerinde olumsuz etkileri oluyor. İtalya'da 30 bin, İngiltere'de 10 bin mağaza kapandı. Aşılanma hızı bizim iş performansımızı etkileyecek.” diye konuştu.

nr

Yukarı