Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

ACTIV BABY, GLOBAL MARKA OLMA YOLUNDA İLERLİYOR

12.11.2020 - 10:38

Activ Baby Genel Müdürü İbrahim Şener: “Activ Baby markası ve ürünleriyle bir dünya markası olma yolunda ilerliyoruz. Sürdürülebilirlik ise bu stratejilerimizin merkezinde yer alıyor.”

Firmanızın büyüme ve sürdürülebilirlik stratejilerinden bahseder misiniz?

Activ Baby Store bebek mağazalar zinciri olarak ülkemizdeki doğum oranı, üretim ve ihracat açılımına uyumlu bir strateji izliyoruz. Türkiye’de üretilebilen ürünleri mümkün olduğunca ithal etmiyoruz ve üretimini Türkiye’de gerçekleştirmeye başladık. Aynı zamanda bu ürünlerin standartlarının yüksek olmasını ve kalite belgelerinin bulunmasına özen gösteriyoruz. Üretimini yaptığımız bebek ürünlerinin komşu ülkelere ve Avrupa’daki franchisee’ler üzerinden ihracatını sağlıyoruz. Kısacası Activ Baby markası ve ürünleriyle bir dünya markası olma yolunda ilerliyoruz. Sürdürülebilirlik ise bu stratejilerimizin merkezinde yer alıyor.

Franchise şartlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

Ülkemizin tüm il ve ilçelerinde hatta dünyanın herhangi bir yerinde; büyüklüğü en az 70 m², potansiyeli yüksek cadde ve araç park yeri olan mağazalar ve hijyene önem veren AVM’ler tercih ediyoruz. Bize başvuran bayi adayının ideal franchisee profiline uyup uymadığını detaylı bir şekilde  inceliyoruz. Girişimcilerimizden anne/babalık tecrübesinin olması veya bebekle ilgili yaşam deneyimine sahip olması, çalışkanlık, profesyonellik, geliştirilebilir finansal ve ticari yönetim yetenekleri olması teknolojiye, yeniliklere ve gelişime açık olmalarını bekliyoruz. 5 yıllık isim hakkı bedeli için 60.000 TL talep ediyoruz. Ciro primi, kardan pay, reklam katkı bedeli veya aylık alım kotası gibi şartlarımız yok. 15 gün ila bir ay içerisinde mağazamızı her şeyiyle birlikte anahtar teslim olarak tamamlayıp franchisee’mize teslim edebiliyoruz. Ortalama ürün kar marjımız yüzde 70 civarında gerçekleşir. Yatırımın ortalama geri dönüş süresi ise 5-6 aydır.

Franchise verdiğiniz yatırımcılara hangi konularda destek oluyorsunuz?

Markamızın verdiği destekler şunlardır: Fizibilite Analizi, Mimari ve Dekorasyon Proje Desteği, Personel Desteği, Eğitim Desteği, Pazarlama Desteği, E-ticaret Desteği, Sosyal Medya Reklam, Ürün İade Desteği, Komşu Bölge Koruması.

Şu an kaç şube ile faaliyet gösteriyorsunuz? Hangi bölgelerde büyümeyi hedefliyorsunuz?

Activ Baby Store; üçü yurtdışında olmaz üzere toplamda 25 franchise bebek mağazasına ulaşmış durumdadır. Ülkemizde hızlı artan bebek nüfusu ve bebek ihtiyaçlarıyla birlikte Activ Baby Store’ların sayısı da gün geçtikçe artmakta. Yoğun talep alıyoruz. Bu sistem sayesinde içinde lüks bebek ürünlerinin bulunduğu 1000 m²’lik bir mağaza da açılabiliyor, ekonomik ürünlerin bulunduğu 70 metrekarelik bir mağaza da. Finansal portreleri geniş veya sınırlı bütçeleri olan girişimcilerin bu sistem içinde yeni bir iş kurmaları mümkün kılınıyor.  2021 yılındaki hedefimiz 8’i yurt dışında olmak üzere 40 mağazaya ulaşabilmek.

nb

Yukarı