Ana içeriğe atla

ggh

2022’DE WATSONS MARKALI ÜRÜNLERİN CİROSUNUN YARISI TÜRKİYE’DE ÜRETİLENLERDEN GELECEK

11.10.2021 - 16:04

Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş, “Watsons Türkiye olarak 60 ilde 350’ye yakın mağazamız, watsons.com.tr ve Watsons Mobil Uygulamamız ile müşterilerimize 7/24 kesintisiz deneyim sunan Türkiye’nin önde gelen güzellik ve kişisel bakım perakende zinciriyiz. 2021 yılı stratejimizi Müşteri Odaklılık, O+O(Online+Offline) ve Sürdürülebilir Yaşam olmak üzere 3 ana başlıkta özetleyebilirim” dedi.

Müşteri Odaklıyız
Kaliteli ve yenilikçi bir perakende markası anlayışıyla, geniş yelpazedeki ürün gruplarımızı, dijital ve yenilikçi mağaza konseptimizle müşterilerimizle buluşturuyoruz. Bunu yaparken her zaman yönetim stratejimizin temeline müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarını koyarak müşteri odaklı bir strateji benimsiyoruz. 7 milyona yakın Watsons Card’lı müşterimizin alışveriş alışkanlıklarını CRM altyapımız sayesinde yakından takip edebildiğimiz gibi, araştırma şirketleri ile de yakından çalışarak müşterilerimizin taleplerini her ay düzenli müşteri buluşmaları yaparak dinliyor, ürünlerimiz ve kampanyalarımız başta olmak üzere aksiyonlarımızı bu doğrultuda belirliyoruz.


İşimizi O+O Omnichannel Yürütüyoruz
Watsons hem online’da hem de offline’da çok güçlü bir şirket. Müşterilerimiz onlara daha da yakın olmamızı bekliyorlar ve evlerine yakın daha fazla mağaza açmamızı talep ediyorlar. Biz de müşteri odaklı stratejimizle mağaza açılışlarımızı hızlandırıyoruz ve kuvvetli açılışlarla; müşterilerimizin yüksek talep gösterdikleri lokasyonlar başta olmak üzere önümüzdeki 15 ay içerisinde neredeyse haftada 1 yeni mağaza olmak üzere toplam 60’a yakın yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Bununla birlikte elbette eTicaret de çok hızlı bir biçimde büyüyor. Biz de pandemi öncesi daha multichannel bir perakendeci iken pandemiyle birlikte çok hızlı bir şekilde omnichannel yani O+O bir perakendeciye dönüştük. Pandemi döneminde online alışverişe hızla yeni katılan bir müşteri kitlesinin de oluşmasıyla online satışlarımız %100’ün üzerinde arttı. Bu dönemde hızlı aksiyon aldık, ürün çeşitliliğimizi artırarak 1.000’e yakın yeni ürün ekledik, kapasitemizi 4 katına çıkardık ve yeni ürün gruplarını müşterilerimizle buluşturduk. Mağazalarımızda verdiğimiz online cilt analizi, güzellik uzman tavsiyeleri gibi hizmetleri online’a taşıdık. Bununla birlikte Watsons markalı ürünlerde Türkiye’de üretimimizi hızla arttırıyoruz. 2022 yılında Watsons markalı ürünlerin cirosunun yarısı Türkiye’de üretilen ürünlerimizden gelecek. 


Sürdürülebilir Yaşam İçin Perakende Sektörünü Yeşillendirmeyi  Misyon Ediniyoruz
Global bir parekendeci olarak çok büyük bir ekosistemin ortasında yer alıyoruz. Çevresel ayak izimizi azaltmayı ve sorumlu üretimi iş yapış biçimimizin temeline alarak tüm perakende kozmetik sektörünün yeşillenmesi için çalışanlarımız, müşterilerimiz, tedarikçilerimiz ve üretici firmalarımız ile sürdürülebilir yaşam adımlarımızı atmaya başladık. Sürdürülebilirliği çevresel, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik olmak üzere üç eksende ele alıyoruz. Ekonomik Sürdürülebilirlikte sürdürülebilir yaşam kategorimizdeki ürünlerimizle dünyamızın güzelliğini önemsiyoruz ve sürdürülebilir üretimi destekliyoruz. Çevresel Sürdürülebilirlikte Merkez Ofisimiz, Mağazalarımız, watsons.com.tr ve Dağıtım Merkeimizde çevresel ayakizimizi azaltıyoruz ve Pati Dostu Watsons projesi, Tema ile kurumsal hatıra ormanı projesi gibi kapsamlı sosyal sorumluluk projeleri hayat geçiriyoruz. Toplumsal Sürdürülebilirlikte ise Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı ile KEDV’in desteklediği 200’ün üzerindeki kadın kooperatifinde yerel olarak el emeği ile üretilen ürünleri hiçbir kar elde etmeden seçili mağazalarımızda, watsons.com.tr’de ve Watsons Mobil Uygulaması’nda müşterilerimizle buluşturuyor kadınların ekonomik olarak güçlenmelerine destek oluyoruz.

nb

Yukarı