Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

2021 YATIRIM VE ATILIM YILIMIZ OLACAK

02.06.2021 - 16:59

Pandemiye rağmen 2020 yılında ciro ve karlılıkta rekor kıran Teknosa, 2021’i yatırım ve atılım yılı ilan etti. Hedefleri hakkında konuştuğumuz Teknosa CEO’su Bülent Gürcan, “Stratejik yol haritamızda 4 önemli konu başlığımız var. Bunlar uçtan uça en iyi müşteri deneyimi, dijitalleşme ve veri analitiği, sürdürülebilirlik ve çalışanlarımızla birlikte işin geleceğine uyum. Bu çerçevede sürdürülebilir yatırımlara odaklanıyoruz.” dedi.

Pandemi dönemi sektörün önceliklerini ve hedeflerini nasıl etkiledi? Bu dönemde odaklandığınız konular neler oldu?

Pandemiyle birlikte tüketicilerin eğilimleri ve öncelikleri değişti. İhtiyaç odaklı alışveriş ön plana çıktı. Markanın güvenilirliği tercihleri etkiledi. Online kanalların tercih edilme oranı arttı. Yaşamın merkezi evler oldu ve teknoloji de hemen her eve girdi. Teknolojiye erişim, ekonomi, eğitim gibi çok önemli noktalarda hayatın devamlılığını sağladı. ‘Yeni Neslin Teknosa’sı diyerek dijitalleşme ve müşteri odaklı dönüşümde attığımız adımlarla bu değişime hızlı uyum sağladık, müşterilerimize kesintisiz ve iyi hizmet vermeye devam ettik. Daha fazla müşteri odaklı olmaya, büyük veriyi etkin kullanmaya ve dijitalleşmeye odaklandık. 2020 yılını kuruluşumuzdan beri geçen 20 yılın hem ciro hem karlılık açısından rekor performansıyla kapattık.

Bu süreçte tüketici alışkanlıkları da değişime uğradı. En iyi müşteri deneyimini sunmak için nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Çoklu kanal/Omnichannel modelinde yıllardır öncü adımlar atıyoruz. Pandemi sürecinde de hızlı değişen müşteri ihtiyaçlarına yönelik aksiyon alma, online ve offline kanalları harmanlayan yeni uygulamalar geliştirme, mağaza ve online kanaldaki ürün çeşitliliğini artırma ve bulunurluğunu sağlama noktasındaki gücümüz bize önemli bir avantaj sağladı.

E-ticarette sıçrama yaşanınca müşterilerimize online kanal üzerinden birebir deneyim sunmak ve canlı destek olmak adına Web-chat, whatsapp ve telefonla satış destek gibi hizmetlerimizi geliştirdik. Türkiye’de bir ilk olan ‘Video-chat’ uygulamasıyla sanal ortamda mağaza deneyimini başlattık. Yine sektörde bir ilk olan ‘Araçta Teslimat’ (Click & Drive) hizmetini devreye aldık.  Müşterilerimiz mağazaya girmeden, mağaza ile anlaştığı teslimat/otopark noktasından ürününü teslim alabiliyor. Sistemimizde 17,5 milyon müşteri verisi var. Müşterilerin davranışlarını analiz ederek sunduğumuz deneyimi en iyi hale getirmeye ve kişiselleştirilmiş öneriler sunmaya odaklanıyoruz.

Şirketinizin 2021 yılı hedefleri ve yatırım planları hakkında bilgi verebilir misiniz?

2020 bizim için dönüşüm ve adaptasyon yılıydı, 2021 yatırım ve atılım yılımız olacak. 2020 yılında 38 milyon TL yatırım yapmıştık. Bu yıl geçen yılın iki katından fazla, 80 milyon TL yatırımı planlarımıza aldık. Teknolojiye ve en değerli varlığımız olan çalışanlarımıza yatırım yapacağız. Stratejik yol haritamızda 4 önemli konu başlığımız var. Bunlar uçtan uça en iyi müşteri deneyimi, dijitalleşme ve veri analitiği, sürdürülebilirlik ve çalışanlarımızla birlikte işin geleceğine uyum. Bu çerçevede sürdürülebilir yatırımlara odaklanıyoruz. Çoklu kanal deneyimleri ve mağaza dijital yetkinliklerinin geliştirilmesi ile mağaza içi dijitalleşmeye ağırlık vereceğiz. Her kanalda birebir iletişim ve kesintisiz deneyim sunmak için attığımız, webchat, videochat gibi uygulamalarımızı geliştireceğiz. Kişiselleştirme yine odağımızda olacak. Loyalty programımızla fark yaratacağız.

nb

Yukarı