Ana içeriğe atla

ggh

OFFLİNE VE ONLİNE MAĞAZALARIMIZDA VIP HİZMET SUNUYORUZ

14.09.2020 - 10:14

Giovane Gentile Genel Müdürü Zaur Samedov ile pandemi döneminde müşterilerine sundukları ayrıcalıkları konuştuk. Bu süreçte özellikle dijital yatırımlara ağırlık verdiklerini belirten Samedov, “VIP ayrıcalığını Loyalty programımız dahilinde online mağazamıza taşıdık. Bu programla datamızda kayıtlı olan tüm VIP mağaza müşterilerimiz online mağazamızda da VIP indirim oranları ile alışveriş yapabiliyorlar.” dedi.

Pandemi sebebiyle alışveriş trendlerinde nasıl bir değişim yaşandı?

2019 Aralık ayında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan Covid-19 nedeniyle birçok ülkede tamamen veya kısmen sokağa çıkma yasağının getirilmesi, tüketici davranışları önemli ölçüde değiştirdi. Offline mağazalar alınan tedbirlerle salgından olumsuz etkilenirken, online perakendede bir canlanma oldu. Tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için en hızlı ve fiziksel etkileşimi neredeyse sıfıra indirdiği için en güvenilir yol olan online alışverişe yöneldi. E-ticarette yaşanan bu hareketlilik bizim online satışlarımıza da doğal olarak olumlu olarak yansıdı. 7 /24 açık ve tüm Türkiye’ye hizmet veren ortak buluşma noktamız giovanegentile.com üzerinden verilen siparişler, anlaşmalı lojistik firmalar vasıtası ile müşterilerimize üstün hijyen tedbirleri ile ulaştırılmaya pandemi sürecinde de devam etti. Tüketici talep ve tercihleri doğrultusunda dijitalleşmenin yükselişe geçtiği bu dönemde her sektör ve kuruluş için olduğu gibi Giovane Gentile için de online satış kanalları son derece önemli hale geldi. Bu kapsamda yıl içinde e-ticaret kanallarımızı güçlendirme yönünde yatırım kararları aldık ve bu konudaki çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Salgın sürecinde müşteriyi mağazaya çekmek için ne tür uygulamaları hayata geçirdiniz?

Yukarıda da belirttiğim gibi pandemi sürecinde dijital yatırımlarımıza ağırlık verdik. VIP ayrıcalığını Loyalty programımız dahilinde online mağazamıza taşıdık. Bu programla datamızda kayıtlı olan tüm VIP mağaza müşterilerimiz online mağazamızda da VIP indirim oranları ile alışveriş yapabiliyorlar. Müşterilerimiz, üyelik sistemimize dahil olarak yeni sezon ürünlerimize yönelik yüzde 50 gibi ciddi bir indirimden yararlanma şansına sahipler.  Oldukça gelişmiş bir altyapıya sahip olan sistemimiz;  hızlı ödeme, birden çok gönderim adresi depolama, güvenli takip gibi teknik konularda oldukça kuvvetli. Aynı bağlamdaki iş fikirlerimiz bununla sınırla kalmayacak. İlerleyen günlerde yeni dijital modellerimizi kamuoyuna ve müşterilerimize sunarak öncü bir kurum olarak hizmet vermeye devam edeceğiz.

Bu uygulamalarınız ciroya nasıl yansıyor? Müşterilerinizden nasıl dönüşler alıyorsunuz?

Online mağazamızın kuruluşu çok yeni, büyüme aşamasındayız. Müşterilerimizden olumlu dönüşler alıyoruz. Şuan yüzde 3’lük bir ciro oranına sahibiz. Yılsonuna kadar bu oranı yüzde 10’a çıkarmayı hedefliyoruz.

Müşteri memnuniyetini daha da ilerletme adına hangi adımları atmayı planlıyorsunuz?

Müşteri memnuniyeti kuruluşumuzun ana ilkesi. Dünya pazarındaki rekabetin öngördüğü, kurumsal kültür ve ekip ruhu çerçevesinde koşulsuz müşteri memnuniyeti sağlamak adına azami gayret gösteriyoruz. Müşterilerimizin öneri, beklenti, talep ve şikayetlerini, adil ve tarafsız olarak, yasal gerekliliklere aykırı olmayacak şekilde ele alıyoruz. Müşterilerimize tam zamanında, kişisel bilgilerini gizli tutarak, açık ve net bilgi sunuyoruz. Müşteri geri bildirimleri sayesinde tespit edilen gelişim alanlarının, sistematik bir metodoloji ile iyileştirilmesini sağlıyoruz. Müşteri memnuniyeti sağlamanın temel koşulunun çalışanların yaklaşımları, bilinç ve bilgi düzeyleri ile yakından ilişkili olduğunu bilerek tüm çalışanlarımızı sürece dahil ediyoruz. Koşulsuz müşteri memnuniyeti kapsamında sadece pandemi döneminde değil olağan koşullarda da iadeleri süre vermeden gerçekleştiriyoruz, 30 ya da 60 gün gibi zamansal bir sınırlamamız yok.

nb

Yukarı