Ana içeriğe atla

ggh

22.11.2021 - 15:50

Pazarlama ve iletişim dünyası, yapısı gereği kendini Dünya’nın değişen trendlerine ve meydana gelen global olaylara hızlıca adapte etmesi gereken ve tabiri caizse her gün yeniden doğan bir alem. 

2020 yılında karşı karşıya kaldığımız küresel salgın gündemi dünya çapındaki tüm dinamikleri değiştirdi. Bugün hem bireysel hem de kurumsal olarak pek çok strateji baştan yazılmaya başlandı ve 2022 yılında da hayatımıza yepyeni trendler, bakış açıları, davranış ve tutumlar girecek.

Bu değişim sürecinde iş dünyası ‘Yeni Pazarlama ve İletişim’ trendleriyle yeniden şekillendi ve her gün yenilerini ekleyerek devam ediyor. Hem AVM’ler hem de markalar artık yeni bir kitleyi de yönetmeye başladılar; SANAL KİTLE…

Özellikle sosyal medya kullanımının artmasından yararlanmak isteyen bir çok marka ve AVM’ler dijital pazarlama çalışmalarında Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ve Youtube gibi sosyal medya platformlarını kullanıyor. Fakat sosyal medya pazarlaması yaparken kullanılması gereken trendler her geçen gün farklılık gösteriyor. Araştırma raporları gösteriyor ki 2022 yılında;  Instagram TV, hikâye paylaşımı, video içerikler, Z kuşağını hedefleyen markalar için Tik Tok ve Insta Shop kullanımlarının daha fazla olacağını görüyoruz.  Tüm başlıklara ek olarak en önemlisi de Affiliate Marketing yani hepinizin bildiği adıyla satış ortaklığının daha fazla gerçekleşecek.  

Artık hepimizin daha fazla; amaçlarımıza odaklanacağımız, çevik olup hızlı aksiyon alacağımız, insan deneyimine önem verdiğimiz, müşterilerimiz arasında güven inşa ettiğimiz, iş ortaklıklarımızla markalarımızı güçlendirdiğimiz, yeteneklerimiz ve kabiliyetlerimizle öne çıktığımız (sürdürülebilirlik dahil) ve etkileşimin gücünü kullandığımız günler bizi bekliyor.

Özet;

Hem teknolojinin gelişmesi hem de klasik pazarlamanın yerini dijital pazarlama yöntemlerinin almaya başlamasıyla hem pazarlama trendleri hem de iletişimin trendlerinin değiştiğini her an hissediyoruz. Pazarlama ve İletişim bilimi; birbirinden ayrılamaz iki büyük parça ve içinde yaşadığımız toplumu, dünyayı anlamak için bize yeni bakış açıları ve fırsatlar sunuyor.

nb

Yukarı