Ana içeriğe atla

gf

10.03.2022 - 12:59

Değerli Mall Report okuyucuları, her sayıda size farklı bakış açıları ve farklı konukları taşımaya özen gösteriyorum. Bu sayıda özellikle pandemiden sonra birçoğumuzun gündeminde olan dijitalleşme konusu üzerine konuşacağımız bir konuğu ağırlıyorum. Hatırlayın çok uzun bir zaman olmadı. Hepimiz gelen sokağa çıkma kısıtları ile birlikte farklı bir çalışma düzenine geçtik. Evlerde çalışmak kolay adapte olabildiğimiz bir dönem olmadı. Bu çalışma şekli bize başka bir ihtiyaçlar setinin elimizin altında olması gerektirdiğini gösterdi. Bu konuyu biraz irdelemek için sizlere Workcube - Katalizör Yöneticisi Olgar Ataseven ile tanıştırmak istiyorum.

Mall Report okuyucuları ile bir araya gelmek benim için gayet keyifl i. Buna vesile olduğunuz için teşekkür ediyorum. Dijitalleşmek neden bu kadar önemli? Bu sorunun cevabını verirken sadece pandemi dönemi etkisinden bahsetmek çok yanlış olacaktır. Çünkü pandemi zaten gelmekte olanı sadece hızlandırmış oldu. İş yapma modellerimiz son 15 yılda çok dramatik şekilde değişti. Bu değişim tüketici tarafında yüksek bir seyir izlerken, üzülerek söylemek gerekiyor ki şirketler bu değişime ayak uyduramamış durumda. Dijitalleşen tüketicilerin dünyasında analog şirketler varlıklarını sürdürmeye çalışıyorlar. Bu yapılara eski analog usullerle çalışmak gereksiz bir efor sarf ettiriyor. Harcanan bu eforun karşılığının alındığından ise emin olamıyoruz. Diğer bir ifade ile şirketler dijital otobanlar üstünde patinaj yapan ama bir yere gidemeyen araçlar gibiler.

Şirketlerin bu dijital değişime ayak uyduramama sebebi ile karşılaştıkları zararlar, dijitalleşmeye ayak uydurmaya çalışırken yaptıkları hataların yanında devede kulak gibi kalıyor. Kendi stratejisini oluşturmadan sadece modaya uymak ya da birileri yapıyor ben de buna ayak uydurayım diye satın alınan yazılımlar şirketlere hem kısa vadede hem de uzun vadede çok büyük zararlar veriyor. Ne yazık ki bu anlamda bakıldığında IT sektörü dünyanın israfı en büyük sektörlerinin başında geliyor. Yapılan projelerin dünya istatistiklerine göre neredeyse yarısı başarısız oluyor. Bu tablodan hareketle dijitalleşmenin bir yazılım satın almak Bengü Bilik ile eşdeğer olmadığını özellikle şirket üst yönetimlerinin görmesi gerekiyor. Teknoloji satın almak dijitalleşme yarasının merhemi olmuyor. Dijitalleşme işletmelerin tırtıldan kelebeğe dönüşme yolculuğu demekken; strateji olmadan, işletmenin bütününü kapsamayacak şekilde yapılan teknoloji satın alımları tırtılı kelebeğe dönüştürmüyor. Sadece daha hızlı bir tırtıl olmasına yarıyor. O da her zaman değil. Workcube; holistic yapısı ile kurulduğu günden beri teknolojiyi, bu teknoloji için gerekli stratejilerin kurulması için gerekli tüm metodolojileri ve tüm bunların hayata geçirilmesi için gerekli uzmanlar topluluğunu pazara sunuyor. Başarılı projeler bu üçlü ile geliyor.

jyh

Yukarı