Ana içeriğe atla

TAVADA TAVUK

UFE GRUP, ORTAK ALANLARA BAKIŞI DEĞİŞTİRİYOR

02.06.2021 - 14:25

20 yıldır Amerika’da, son 4 yıldır da Türkiye’deki AVM’lerde faaliyet gösteren UFE Grup, 7 farklı konseptiyle alışveriş merkezlerine değer katıyor. Bungee Trampoline’den Ekspres Tren’e, Bummies Çarpışan Araba’lardan Çift Katlı Atlıkarınca’ya (Carousel) kadar eğlence dolu konseptleriyle hem çocuklara hem de yetişkinlere hitap eden UFE Grup, ailelerin gönlünde taht kuruyor.

Öncelikle UFE Grup’u tanıyabilir miyiz? Firmanızın hizmetleri, sektördeki geçmişi ve bulunduğu konum nedir?

UFE Grup olarak 20 yıldır Amerika’da, son 4 yıldır da Türkiye’deki alışveriş merkezlerinde faaliyet göstermekteyiz. Kendi ürettiğimiz ekipmanlarımız ve markalarımız ile AVM’lerin ortak alanlarında herkese hitap eden yeni, modern ve farklı eğlence alternatifleri ve konseptleri sunmaktayız. Güncel olarak Amerika ve Türkiye’de toplam 120 lokasyon ile sektörümüzde AVM’lerin ortak alanlarında en fazla noktada faaliyet gösteren firma konumundayız. 

gh5

UFE Grup’un Türkiye’ye giriş süreci nasıl oldu? Şu an kaç lokasyonda faaliyet gösteriyorsunuz?

2017 yılında Türkiye’deki ilk AVM lokasyonumuz açıldı. 2018 yılında Bursa’da kendi fabrikamızı kurarak ekipmanlarımızı Türkiye’de üretmeye başladık. Şu an Türkiye’de 23 şehrimizde toplam 55 noktada faaliyet göstermekteyiz.

Türkiye’de öne çıkan eğlence ekipmanlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz? Konsept tercihi konusunda dikkat ettiğiniz hususlar neler?

Türkiye’de ortak alanlarda uyguladığımız şu an 7 farklı konsept var. Ana kriterlerimiz sadece çocuklara değil, tüm aileye hitap etmek ve müşteri sadakati yaratabilmek. Hepsi yıllardır Amerika’da işlettiğimiz ve tecrübelerimiz sonrasında seçtiğimiz, sürekliliği olan konseptler.

jgg

Carousel’ler AVM simgeleri arasında. Gerçekleştirdiğiniz projeler hakkında bilgi verebilir misiniz?

En son AnkaMall’da, 15 metre çapında, Türkiye’deki en büyük Carousel’lerden (Atlıkarınca) birinin üretimini ve kurulumunu gerçekleştirdik ve bu ürünümüz çok büyük ilgi görmekte. Carousel’ler yatırım ve üretim olarak yaptığımız diğer konseptlerden ayrılıyor, dolayısıyla proje bazlı çalışıyoruz. Şu an 3 AVM lokasyonu için daha üretimimiz devam ediyor ve bu yaz faaliyete başlamayı planlıyoruz.

Peki, ekipmanlarınızın üretimi ve işletmesi nasıl yapılıyor?

Tüm lokasyonlarımızdaki ekipmanların tasarımı, üretimi, kurulumu ve işletmesi bize ait. Üretimimizi AVM’lere yönelik yapıyoruz. AVM’lerin beklentilerini karşılayabilecek şekilde görsellik, fonksiyonellik, ekipmanın kalitesi, teknik detayları gibi standartlara özellikle dikkat ediyoruz. Üretimi yaparken sadece yükseklik, genişlik, büyüklük değil ekipmanın AVM’lerde kullanımında oluşabilecek işlevsel ve işletmeye etki edebilecek detayları da değerlendiriyoruz. Bu bize kiralama ve işletme de büyük avantajlar sağlıyor.

Eğlence ekipmanlarınıza ziyaretçilerin ilgisi nasıl? Yalnızca çocuklar tarafından mı ilgi görüyor?

Konseptlerimizin hepsi hem çocuklara hem yetişkinlere hitap eden fiziksel aktiviteler. Günümüzde özellikle büyük şehirlerimizde teknolojinin her geçen gün hayatımıza daha fazla girmesi ile çocukların fiziksel aktivite olanakları sürekli azalıyor. Oysa çoğu anne ve baba çocuklarının tabletler, telefonlar, bilgisayarlar yerine daha fazla fiziksel aktivitelere katılmasını istiyor. Lokasyonlarımızda çocukları ile beraber aktiviteye katılan anne ve babaları çok sık görüyoruz ve tüm ailenin keyifli vakit geçirmesi bize de büyük mutluluk veriyor.

ş,i

Pandemi dönemi, AVM’leri ve sektörü etkiledi. Bu süreci nasıl değerlendiriyorsunuz?

Pandemiden ticari olarak en çok etkilenen sektörlerin başında geliyoruz. Fakat bu süreçle alakalı Türkiye’deki AVM yöneticilerine ve yatırımcılarına sağladıkları ticari destekler sebebiyle teşekkür borçlu olduğumuzu düşünüyorum. Türkiye’de genel olarak hem AVM kiracıları hem AVM yatırımcıları bir şekilde ellerini taşın altına soktular. Fakat Amerika’da tam tersini yaşadık. Çalıştığımız çoğu AVM yatırımcıları, özellikle kapalı kalınan dönemler ile ilgili herhangi bir destekte bulunmadılar. Dolayısıyla bazı lokasyonlarımızı kapatmak durumunda kaldık.

Amerika ve Türkiye’deki AVM’lerin ortak alan konusunda farklılıkları neler?

20 yıldır Amerika’daki AVM’lerin ortak alanlarında, 1000 den fazla farklı noktada farklı konseptlerle faaliyette bulunduk. Dolayısıyla ortak alan konusunda uzmanız. Amerika’da uzun yıllardır Simon, Westfield, Macerich, GGP gibi gruplarla çalışıyoruz. Ortak alana bakışları Türkiye’ye göre çok daha profesyonel. En başta ortak alanların kiralaması ve yönetimi ayrı yapılıyor. Belirli bir standart var, kurallar belli ve siz uymak durumundasınız. Türkiye’de ise ortak alanlara gereken değer verilmiyor, dolayısıyla ortak alanlar yeterince verimli şekilde değerlendirilmiyor. Tabii ki bunun farklı farklı sebebleri var, fakat UFE Grup olarak Türkiye’deki AVM’ler için beraber çalıştığımız süreci olabildiğince kolaylaştırmaya çalışıyoruz.

UFE Grup lokasyonlarının, AVM’lere kattığı değer hakkında neler söylemek istersiniz?

Bütün lokasyonlarımız faaliyete başlar başlamaz AVM’lerde ciddi bir çekim noktası oluşturuyor. Kısa bir süre sonra ise AVM’lere lokasyonlarımız için gelen ziyaretçi kitlesi oluşuyor.

Pandemi sonrası sektörün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Bu kapsamda UFE Grup olarak yol haritanız nasıl olacak?

Pandemi sonrası sektörün geleceğini biz şu an Amerika’da yaşıyoruz. Amerika yüksek oranda aşılanma sonrası nerdeyse normal hayata dönmek üzere. Bunun AVM’lere etkisi son derece olumlu olarak başladı ve devam ediyor. Pandemi öncesi döneme göre AVM giriş sayıları ve cirolar rekor seviyelerde. Türkiye’de de sürecin aynı şekilde gelişeceğini düşünüyoruz ve tüm planlamamız bu yönde devam ediyor.

bnmö

TAVADA TAVUK

Yukarı