Ana içeriğe atla

TAVADA TAVUK

EFSANEVI ALISVERISIN TEK ADRESI

10.07.2021 - 17:32

Türkiye’nin en önemli turizm destinasyonlarından Antalya Belek’te misafirlerine rüya gibi deneyimler sunan The Land of Legends Shopping Avenue, efsane çocuk temalı oteli,  devasa tema parkı ve mutluluk garantili alışveriş merkezi Shopping Avenue ile büyülüyor. The Land of Legends Shopping Avenue Genel Müdürü  Sertaç Yeğin, son dönemde Türkiye’de hayata geçirilmiş olan yatırım bedeli en yüksek, en vizyoner işlerden birinin bu proje olduğunun altını çizerek,” Eğlence konusunda sektörümüzde rakipsiz olduğumuzu söylersem sanıyorum abartmış olmam. Hiçbir alışveriş merkezi bizim burada sunmuş olduğumuz kadar eğlenceyi, aksiyonu, gösteriyi kolay kolay hayata geçiremez.  Bu hem çok büyük bir finansal güç hem de çok büyük bir know-how gerektirir.  İstihdam ettiğimiz ciddi sayıda yabancı aktör ve aktristlerden oluşan bir entertainment kadromuz var “ diyor.  Sertaç Yeğin, The Land of Legends Shoppign Avenue’yi Mall Report’a anlattı.

Bir alışveriş ve eğlence efsanesi olan The Land of Legends Shopping Avenue, 4 yıldır misafirlerini ilk günkü heyecanla ağırlıyor. O günden bu yana nasıl bir gelişim izlediniz?

Evet, belirttiğiniz gibi Shopping Avenue olarak Mayıs ayında tam 4. yaşımızı doldurduk. Bu geçen sürede elbette gerek coğrafyamızı etkileyen gerek ise de global olarak dünyayı etkileyen bir çok farklı gündem ile karşılaştık. En son malumunuz olduğu üzere tüm dünyanın başına musallat olan Covid-19 pandemisi de bunların üstüne tuzu biberi oldu. Fakat, bu kadar ağır ve zor gündemlere rağmen geriye dönüp bakınca açıldığımızdan beri geçen 4 yılda çok hızlı yol kat etmiş, kendini gerek misafirlerine, gerek perakendenin oyuncuları markalara anlatabilmiş, göstermiş olduğu ticari performans ile iştahları kabartmış ve bu sayede ulusal ve uluslararası markalardan bu projede yeni mağaza açılışları ile ilgili yoğun talep alan bir Shopping Avenue gördüğümüzü söyleyebilirim. Bunların yanında geçtiğimiz son 4 yılda en büyük kazanımlarımızdan biri de, kesinlikle bizleri her geçen gün daha çok seven ve burada olmaktan mutluluk duyan milyonlarca ziyaretçimiz diyebilirim.

Shopping Avenue kesinlikle sadece bir alışveriş merkezi değil. Burası size mutluluk veren bir tesis. Aileniz ile çocuklarınız ile arkadaşlarınız ile her gelişinizde burada ki pozitif havadan mutlaka etkileniyorsunuz. Özellikle pandemi süreci bize şunu gösterdi, aslında ne kadar da çok açık havada olmaya ihtiyacımız varmış. İşte biz de Shopping Avenue olarak, insanların bu ihtiyaçlarına tam da doğru zamanda cevap veriyoruz.

 

The Land of Legends hakkında genel hatlarıyla bilgi verir misiniz? Shopping Avenue’yu diğer alışveriş merkezlerinden farklı olarak öne çıkaran özellikler nelerdir?

The Land of Legends bütünüyle çok özel bir proje. Son dönemde Türkiye’de hayata geçirilmiş olan yatırım bedeli en yüksek, ayrıca en vizyoner işlerden biri. Burada insanlara bir tecrübe, bir deneyim sunuyoruz. Ana çatı altında aslında 3 büyük parça birbiri ile sürekli senkronize ve başarılı bir şekilde çalışıyor. Bunlar neler kısaca bakacak olursak; öncelikle çok ama çok özel efsane bir çocuk temalı otelimiz var. Bu otel gerek konsepti, gerek sunduğu hizmet kalitesi ve anlayışı ile çıtayı çok yukarılara çıkartmış bir tesis. Sonra yine Türkiye’de eşine rastlayamayacağınız, dünyada ise sınırlı sayıda rakibi olan büyüklükte ve kalitede kurgulanmış devasa ve efsanevi bir tema parkı var. Özellikle yaz ve kış dönemlerinde faal olarak çalıştırılabilen bu tesisler çok ciddi bir misafir trafiği çekmektedir. Ve elbette tesisin bir diğer büyük parçası Shopping Avenue. Shopping Avenue kesinlikle sadece bir alışveriş merkezi değil. Burası size mutluluk veren bir tesis. Aileniz ile çocuklarınız ile arkadaşlarınız ile her gelişinizde burada ki pozitif havadan mutlaka etkileniyorsunuz. Özellikle pandemi süreci bize şunu gösterdi, aslında ne kadar da çok açık havada olmaya ihtiyacımız varmış. İşte biz de Shopping Avenue olarak, insanların bu ihtiyaçlarına tam da doğru zamanda cevap veriyoruz. Açık hava alışveriş merkezimize istediğiniz gibi gelip gezebilirsiniz. Canınız isterse 800 metre uzunluğunda ki kanal hattımızda, sizi özel taksi botlarımızla bir keyif turuna çıkartabiliriz. Veya çocuklarınız yanlarında scooterlarını getirmişler ise geniş alanlarımızda doya doya açık havanın ve güneşin tadını çıkartabilirler. Ayrıca buraya geliyorsanız, telefonunuzda veya fotoğraf makinanızda yeteri kadar boş hafızanın olduğuna emin olmalısınız. Çünkü başka hiç bir alışveriş merkezi sınırına girdiğinizde bu kadar çok fotoğraf çekip, bu kadar çok sosyal medya paylaşımı yapmayacaksınız. Bunu garanti edebilirim.

Mimari açıdan Shopping Avenue ağırlıklı olarak açık hava bir alışveriş merkezidir. Metrekare olarak yüzde 90 oranında bir alanımız tamamen açık havada yer almakta olup, nasıl ki bir caddede, bir sokakta geziyorsanız burada da o hissiyatla gezip dolaşabilirsiniz.

 

      Peki, mimari yapı ve lokasyon konusunda hangi avantajlara sahipsiniz?

Mimari açıdan Shopping Avenue ağırlıklı olarak açık hava bir alışveriş merkezidir. Metrekare olarak yüzde 90 oranında bir alanımız tamamen açık havada yer almakta olup, nasıl ki bir caddede, bir sokakta geziyorsanız burada da o hissiyatla gezip dolaşabilirsiniz. Elbette bu, özellikle günümüzde daha önce hiç olmadığı kadar büyük bir avantaj. Sohbetimizin başında da bahsetmiş olduğum gibi, insanların artık kapalı yerlerde olmak istememesi, bunun yanında daha çok doğa, daha çok sağlık, daha çok açık hava ihtiyaçları göz önüne alındığında biz Shopping Avenue olarak %100 bu istekleri ile uyuşan bir noktadayız. Buraya gelip tesisimizde vakit geçiren insanların, ailelerin, çocukların yüzlerinde ki mutluluğu görseniz, aslında ne demek istediğimi çok daha iyi anlayabilirsiniz.

 

Ben yıllardır başta İstanbul olmak üzere gerek yurt içi gerek yurt dışı bir çok büyük şehirde çalışmış ve yaşamış biri olarak bu şehire başka bir şekilde aşığım. Antalya sadece Türkiye’nin en popüler tatil ve turizm destinasyonlarından biri değil, ayrıca dünyanın da en çok turist çeken şehirlerinden biri.

 

ANTALYA’YA  AŞIĞIM

Gelelim lokasyon konusuna. Öncelikle Antalya’dan başlamak lazım sanırım. Ben de yıllardır başta İstanbul olmak üzere gerek yurt içi gerek yurt dışı bir çok büyük şehirde çalışmış ve yaşamış biri olarak bu şehire başka bir şekilde aşığım. Antalya sadece Türkiye’nin en popüler tatil ve turizm destinasyonlarından biri değil, ayrıca dünyanın da en çok turist çeken şehirlerinden biri. 2019 yılında Antalya’ya gelen turist sayısı 15 milyon sınırını geçmiştir. Antalya sadece turist potansiyeli ile değil, gelişen ekonomik ve ticari hayatıyla da son yıllarda ciddi anlamda göç almış ve almaya da devam etmektedir. The Land of Legends Shopping Avenue Antalya’nın doğusunda, Belek bölgesinde yer almaktadır. Antalya merkeze sadece 30 dakika uzaklıkta yer alan tesisimiz bu özelliği ile çok kolay ulaşılabilir bir lokasyonda yer alıyor. Belek bölgesi bildiğimiz gibi Antalya turizminin de göz bebeğidir. Yakın çevremizde çoğu ultra lüx herşey dahil hizmet veren bir çok konaklama tesisi yer almakta olup yaklaşık 90 civarında bir tesis sayısından bahsedebiliriz. Bunun haricinde Belek bölgesi özellikle yurt içi ve yurt dışından futbol takımlarının devre arası kamplarını yaptıkları çok gözde bir bölgedir. Her yıl 2500 civarı takım burada kamp yapmakta olup, bölgeye de ciddi bir ticari hareketlilik getirmektedir. Yine golf tutkunları ve golf turizmi için de bir çok alternatif sunan Belek bölgesinde 20’ye yakın dünya standartlarında golf sahası bulunmaktadır. Bu sahalarda yılın belirli dönemlerinde çok önemli turnuvalar da yapılmakta olup, spor ve keyif amaçlı seyahat eden münferit golf tutkunları da bölgeye akın etmektedir. Bütün bu verileri ve bilgileri alt alta topladığımızda gördüğümüz gibi Shopping Avenue çok stratejik bir lokasyonda yer almakta olup, çok geniş çapta bir ziyaretçi potansiyeli ve ticari verimliliğe sahiptir. Bunun da perakende markaları tarafından kısa sürede görülmüş olması bizlere olan talebi her geçen gün artırmıştır.

 

Bizim sahip olduğumuz bu açık hava konsepti ise insanların bu dönemde aradığı şeylerin başında geliyor. Açık hava gezmeleri ve bununla bağlantılı tesisler her zaman popülerdi fakat pandemiden sonra artık bence bir daha kolay kolay vazgeçilecek gibi değil. Tabi zaman zaman pandemi seyrine göre ülke olarak açılıp kapanmalar yaşadık yaşamaya devam ediyoruz.

 

Açık hava konseptinizin pandemi sürecinde size kattığı değerden bahseder misiniz?

Öncelikle çok büyük bir konfor. Şu dönemde kapalı mekanlara girmek, bu mekanlarda gezip dolaşmak, ne kadar da hijyen ve temizlik önlemleri alınsa da bir çok kişi için halen endişe verici bir durum. Bizim sahip olduğumuz bu açık hava konsepti ise insanların bu dönemde aradığı şeylerin başında geliyor. Açık hava gezmeleri ve bununla bağlantılı tesisler her zaman popülerdi fakat pandemiden sonra artık bence bir daha kolay kolay vazgeçilecek gibi değil. Tabi zaman zaman pandemi seyrine göre ülke olarak açılıp kapanmalar yaşadık yaşamaya devam ediyoruz. Umarız artık bu sürecin sonuna yaklaşmışızdır ve çok daha sağlıkla bir daha kapanmamak üzere tüm sektör olarak kapılarımızı açarız. Bu süreç bize ziyaretçilerin ciddi anlamda burada olmaya çalıştıklarını ve buldukları ilk fırsatta açık havaya çıktıklarını trafiksel olarak gösterdi. Elbette bu da perakende markalarının dikkatini çekti. Bir çok alışveriş merkezi bu süreçte malesef bazı kiracılarını kaybederken, biz pandemi içerisinde bile yeni 3 marka ile kiralama süreçlerini ilerlettik ve onların açılış hazırlıklarına başladık bile. Buradan da anlayabileceğimiz gibi bu süreç bize hem misafirlerimizi, ziyaretçilerimizi daha çok yaklaştırdı, hem de bununla direkt bağlantılı olarak perakende markalarını bize daha çok çekti. Bu durumdan son derece mutluyuz.

Ayrıca mağazalarımızda çalışan arkadaşlarımız için de Shopping Avenue’da çalışıyor olmak büyük bir keyif. Onları burada mutlu görmekten dolayı biz çok mutlu oluyoruz. Çünkü biliyoruz ki işyerinde ki moral motivasyon o işin performansını en az x2 kat artıran bir etmendir.

Pandemi sürecinde toparlanma aşamasında kiracılarınıza nasıl destekler verdiniz?

Biz yönetim olarak markalarımızla iş ortağı olduğumuza inanıyoruz. Bu zorlu ve hiç kimsenin daha önce tecrübe etmediği, dönem başladığında en hızlı aksiyon alan AVM yönetimlerinden biri olduk. Kirasız ve ortak alan gideri almadan geçirdiğimiz aylarımız oldu. Bundan tüm kiracılarımızı faydalandırdık. Pandeminin gidişatına göre yine ciro bazlı uygulamaları hayata geçirdik. En son geçtiğimiz sonbahar ve kış döneminde kiracılarımızın yine pandemiden endişe etmemesi adına anahtar teslim 4 ay boyunca ciro kira şartları tüm kiracılarımıza aldığımız bir kararla uygulandı. Bu şekilde bir geniş çaplı destek paketi verebilen çok az sayıda AVM yönetimi olduğunu biliyoruz. Bizler birlikte bu gemide olduğumuzun farkındayız, karşılıklı fedakarlık gereken anlarda tüm markalarımız ile bu hassasiyette çalışıyoruz.

Marka karmanızı öğrenebilir miyiz? Nasıl bir alışveriş ve eğlence deneyimi sunuyorsunuz?

Shopping Avenue hayata geçirilirken az önce yukarıda ki satırlarda bahsettiğim tüm dinamikler göz önüne alınarak kiralama çalışmaları planlandı. Yani hem şehrimize gelen yerli ve yabancı turistlerin gelip gönül rahatlığı ile gezebileceği, hizmet standartının uluslararası kalitede sunulduğu bir ortamı yaratmak amacımızdı hem de Antalya ve çevresinde yaşayanların kısa sürede benimseyerek onların da vazgeçilmez alışveriş merkezi ve bundan öte bir yaşam alanı, bir sosyalleşme alanı olma hedefi ile yola çıkmıştık.Bu açıdan güçlü bir marka karmamız var. Organize perakende de yer alan yerli ve büyük markalar ile beraber, uluslararası markalarla da işbirliklerimiz var. Herkes rahat bir şekilde burada gezip kendi bütçesine göre alışverişini yapabilir ve kendine göre bir şeyler mutlaka bulabilir.

Eğlence konusunda ise sektörümüzde rakipsiz olduğumuzu söylersem sanıyorum abartmış olmam. Hiçbir alışveriş merkezi bizim burada sunmuş olduğumuz kadar eğlenceyi, aksiyonu, gösteriyi kolay kolay hayata geçiremez. Bu hem çok büyük bir finansal güç hem de çok büyük bir know-how gerektirir.İstihdam ettiğimiz ciddi sayıda yabancı aktör ve aktristlerden oluşan bir entertainment kadromuz var. Shopping Avenue’da gezerken bir anda köşe başında bir aksiyon görmeye hazır olmalısınız. Bizi çok çekici ve eşsiz kılan, en büyük özelliklerimizden biri bu. Biz insanları eğlendirmeyi, onlara mutluluk vermeyi çok seviyoruz. Özellikle, tabii pandemi kısıtlamaları bitimi ile beraber tekrar başlayacağımız,haftanın 6 günü, alışveriş merkezimizin Güney alanında başlayıp, kanal hattımız boyunca Kuzey e doğru devam eden ve bize ait özel bir koreografi, kıyafet tasarımı, müzikle birlikte tiyatral bir hikayenin anlatıldığı ‘Boat Parade Show’ umuz gerçekten benzersiz. Ve bu show alışveriş merkezi alanımızda gerçekleşiyor. Herkes gelip bu şovu, bu tiyatral gösteriyi ailesi, çocukları sevdikleri ile ücretsiz izleyebilir. Bu özellikle çevre otellerde kalan ziyaretçilerin ve şehirde yaşayanların da tesise gelmesi için çok önemli. Şöyle düşünün, tatile gelmişsiniz, ultra herşey dahil konaklıyorsunuz, biz sizi bu konfor alanınızdan çıkartıp kendi alanımıza getirtiyoruz. Hem eğlendiriyor hem de büyük bir ticari hareketlilik sağlıyoruz. Bundan başka pandemi öncesinde yapmış olduğumuz konser programlarımız da gerek yerli, gerek yabancı ziyaretçilerden tam not almaktadır.

Sıra dışı alışveriş deneyiminin yanı sıra konsept restoranlarınızla da dikkat çekiyorsunuz. Konsept restoranlarınız hangi zevklere hitap ediyor?

Evet burası efsaneler diyarı. Gerçekten sıradışı ve efsanevi bir alışveriş deneyimi yaşıyorsunuz burada. Yorulduğunuzda veya acıktığınızda oturup vakit geçirebileceğiniz çok güzel cafelerimizin ve food court ünitelerimizin yanında çok özel restaurantlarımız da mevcut. Bunlardan ilki Nemo Restaurant & Lounge. Bu restaurant Antalya’nın ilk akvaryum restaurantıdır. Bu restaurantta Akdeniz, Asya ve Avrupa mutfaklarının lezzetlerine bakarken, bir yandan da akvaryum tanklarında ki tropikal balıkları ve köpek balıklarını izleyebilirsiniz. Bir diğer eşsiz restaurant ise Asil. Asil bu sene yenilenen konsepti ve menüsü ile hizmete devam edecek. Burası bir Lübnan restaurantı. Ödüllü şeflerin elinden efsanevi lezzetleri, çok güzel ve çekici açık hava oturma alanında deneyimleyebilirsiniz. Değinmek istediğim diğer bir restaurant ise Piazzetta. Burası da İtalya’nın efsanevi lezzetlerini tadabileceğiniz ve oturduğunuz yerden müthiş showlara tanıklık edebileceğiniz açık hava restauratlarımızdan bir diğeri. Seçim sizin, hangisi sizin favori lokasyonunuz olacak, buna siz karar vereceksiniz.

The Land of Legends, yerli turistlerin olduğu kadar yabancı turistler için de çekim merkezi. Hangi ülkelerden ziyaretçi ağırlıyorsunuz?

Evet kesinlikle haklısınız. Size şöyle bir istatistik verebilirim, örneğin iyi geçen bir 2019 yılında The Land of Legends a 150 farklı milliyetten insan geldi. Bu inanılmaz bir rakam. Elbette pastada her milliyet aynı paya sahip olmadı fakat düşündüğünüzde bu kadar farklı milliyetten insanın gelip burayı keşfetmesi çok gurur verici bir sonuç. Ağırlıklı olarak CIS dediğimiz Bağımsız Devletler Topluluğu’ndan, GCC körfez ülkelerinden, ve Avrupa ülkelerinden ziyaretçiler geliyor. Hedeflerimiz çok daha fazlası. 5 saatlik uçuş mesafesinde bulunan 3 milyar insan var. Bu pasta bu kadar büyük ve biz her sene payımızı maksimumda artırmak için uğraşıyoruz.

Ziyaretçilerinizin sağlığı ve güvenliği için aldığınız tedbirler neler?

Biz, The Land of Legends Shopping Avenue olarak, sürecin en başından beri öncü olmaya özen gösterdik. Tüm güvenlik ve hijyen tedbirlerine tesisimizi en hızlı şekilde adapte ettik. Tüm girişlerimizde kontrollü geçiş sağladık, ateş ölçümü, maske ve HES kodu sorgulaması disiplinli bir şekilde uygulandı, uygulanmaya devam ediyor. Misafirlerin ulaşabilecekleri her noktada el dezenfektanlarımız ve maske vb. tıbbi atıkları atabilecekleri özel çöp kutularımız var. İnsanların artık daha çok açık havada olmak istemesini anlayarak onlara en rahat ve güvenli alışveriş imkanını sunduk. Misafirlerimizden çok olumlu dönüşler aldığımız bu hazırlıklarımız, sonrasında AYD ve TSE’nin birlikte hayata geçirdiği TSE Covid-19 Güvenli Hizmet Belgesi’nin de alınması ile bir kere daha taçlandı.

Özellikle genç, hızlı, dijital ve deneyim odaklı yeni nesil tüketiciyi çekme adına ne tür adımlar atıyorsunuz?

Evet belirtmiş olduğunuz gibi artık çok farklı tipte ki müşterilerin her biri için onlara uygun deneyimler sunmalısınız. Bizler bu sektörde hangi kuşaklarla çalışıyoruz kısaca bir  hatırlarsak 1925-1944 arası doğanlar için ‘sessiz kuşak’, 1945-1964 arası doğanlar için BB Kuşağı, 1965-1979 arası doğanlar için X kuşağı, 1980-1999 arası doğanlar için Y kuşağı, ve en son da 2000 den günümüze gelmiş olan Z kuşağı olarak tanımlanmaktadır ve aslında perakende ve alışveriş merkezleri tüm bu kuşaklara hitap etmektedir.

Bir kuşağa göre geleneksel alışveriş tecrübesi önemli iken, bir başka kuşak için deneyim mağazacılığı ön plana çıkabilmektedir. Bir diğeri online ile offline alışverişi buluşturmak isterken, diğer bir kuşak temsilcisi dijitalleşen dünyada kendine çok farklı bir yer edinmektedir. Bütün bu farklılıklara hızlı cevap vermek ve gelişen dünyada bunlara hazırlıklı olmak elinizi çok kuvvetlendirir, müşteri trafiğinizi ve verimliliğinizi artırır.  Biz de online ve offline platformları entegre ederek  çoklu kanallarda olmak için hazırlıklarımızı yapmaya devam ediyoruz.

 

Dijital dönüşüm artık olmazsa olmaz. Bu dönüşüme ayak uydurmak için hangi yatırımları hayata geçiriyorsunuz?

Kesinlikle bu dönüşüm için gerekli tüm altyapımızı sürekli iyileştiriyoruz. Sosyal medya platformlarımız çok daha fazla müşteri davranışlarını değerlendirebilmek ve kendimize yol haritası çizebilmek adına hassasiyetle inceleniyor ve raporlanıyor.  Müşteriler ile alışveriş merkezi ve mağazalar arasında daha yakın iletişimin olabilmesi adına da  yeni bir çalışma planlıyoruz. 

 

TAVADA TAVUK

Yukarı