Ana içeriğe atla

TAVADA TAVUK

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİN DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜNE ÖNCÜLÜK EDİYORUZ

03.05.2021 - 14:52

Esas Gayrimenkul, SAS ve Partner Republic alışveriş merkezlerinin dijital dönüşümüne öncülük edecek önemli bir projeye imza attı. Projeyle birlikte bütün AVM’ler yeni bir teknoloji yatırımı yapmadan SAS ve Partner Republic ile geliştirilen platformu kullanabilecek. AVM içerisindeki işletme sahiplerine, veri odaklı karar alma imkanı sunacak platform ve hedefleri hakkında Esas Gayrimenkul Chief Asset Management Officer’ı (CAMO) Nevzat Yavan ile konuştuk.

Esas Gayrimenkul, Türkiye’nin önde gelen varlık yönetim şirketlerinden biri. Alışveriş merkezi portföyünüzden bahsedebilir misiniz?

Türkiye’nin önde gelen varlık yönetimi firmalarından biri olmayı sürdürüyoruz. Sahibi olduğumuz 7 alışveriş merkezinin yönetimini üstlenmekle birlikte, gerçekleştirdiğimiz iş birlikleriyle ülkemizde 12 alışveriş merkezi ile faaliyetlerimize devam ediyoruz. Hem Esas Burda markası hem de perakende markaları için yüksek katma değer oluşturan Esas Gayrimenkul olarak AVM yönetimi anlamında çalışmalarımıza önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz.

AVM sektörü, pandeminin etkilediği sektörlerin başında geliyor. Bu zorlu dönemde varlık yönetimi konusunda nelere odaklandınız?

Pandeminin dijitalleşmeyi ve e-ticaret dönüşümünü hızlandırdığı ve alışveriş alışkanlıklarında kalıcı değişikliklere yol açtığı yadsınamaz bir gerçek. Hem alışveriş merkezleri hem de perakende sektörü diğer bileşenleriyle birlikte bu değişimi anlamaya ve işlerine uyarlamaya hız vermeli. Yaşanan değişimler ve e-ticaretin gelişimi alışveriş merkezlerinin fonksiyonunu ortadan kaldırmayacaktır; pandemi sonrasında sosyalleşmeye hizmet eden, farklı deneyimler sunan, e-ticaret deneyimini destekleyen ve zenginleştiren kurgularla dönüşüm kaçınılmaz olacak. Mimari konsept, marka karması, sunulan hizmetler ve alışveriş deneyimi bir bütün olarak dönüşüyor. Dijitalleşmenin bu dönüşümde önemli bir yeri olacak. Esas Gayrimenkul olarak bizler geçtiğimiz yılın başından itibaren alışveriş merkezlerimizin bu anlamda dönüşümü ve dijitalleşmesi için projeler yürütüyorduk. Açık söylemek gerekirse pandemi bu süreci hızlandırdı ve biz de projelerimizde gerekli uyarlamaları yaparak yolumuza kararlı ve güçlü adımlarla devam ediyoruz.

Pandemi, müşteri davranışlarını temelden etkiledi. Dijital dönüşüme büyük bir ilgi oldu. Peki, AVM’ler bu dönüşümün neresinde? Esas Gayrimenkul olarak ne tür çalışmalara imza atıyorsunuz?

Dijital çağın merkezindeki ‘Büyük Veri' (Big data), perakende sektörünün de geleceğine yön veriyor. AVM’ler artık ellerinde bulunan devasa boyuttaki büyük veriyi analiz ederek yatırım kararları almalı, teknolojiyle uyumlu yenilikçi çözümler geliştirmeli ve hem ziyaretçilerin hem de kiracı iş ortaklarının değişen ihtiyaçlarına hızla yanıt verebilmelidir. Dijital ve yeni perakende stratejimizi, bunlara hizmet eden çözümleri ve kanalları doğru tanımlamak bizim için çok önemli. Yol haritamızı ve dijital stratejimize konu olan tüm inisiyatiflerimizin iş ve kullanım vakalarına göre konsept yaklaşımlarını ve uygulama süreçlerini planladık, halen de planlıyoruz. Toplanan verinin, doğru karar alma, hızlı raporlama, performans arttırmada kullanılabileceğinin her geçen gün daha çok farkına varılıyor. Ancak bunu tüketiciye sunmak için de bir stratejiye ihtiyaç var. Biz tam olarak bunu yaptık. Değişen perakende trendlerine uyum sağlamak ve müşteri deneyimlerini veriye dayalı şekilde yönetebilmek için SAS ile önemli bir yatırıma imza attık. Bu iş birliğimizin yanı sıra, birlikte yapacağımız geliştirmenin önümüzdeki yıllarda SAS Türkiye’nin hizmet verdiği 17 ülkeyi de kapsayacak şekilde pazarlanması için bir iş birliği protokolü de yaptık. Teknolojiyi deneyime dönüştürme konusunda uzmanlaşmış Partner Republic de bu iş birliğinin hayata geçirilmesi ve ürünleştirilmesi süreci içinde yer alıyor. CRM’i merkeze alan ve bir orkestra şefi olarak konumlandırdığımız bu yaklaşımla şirketimizin diğer dijital varlıklarını da değiştiriyoruz.

GELECEĞİN ESAS GAYRİMENKUL’ÜNÜ İNŞA EDİYORUZ

Yine 2020 yılı boyunca hazırlıklarını sürdürdüğümüz ERP dönüşümü için Microsoft ile anlaştık. ERP projemiz, üzerinde sıklıkla durduğumuz dijital dönüşüm başlığımızın önemli bir ayağını oluşturan iş süreçlerimizin dijitalleştirmesi açısından da oldukça önem taşıyor. Microsoft ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliğinin, geleceğin Esas Gayrimenkul’ünü yaratmada önemli bir adım olduğuna inanıyoruz. Uzun süren konkur süreci sonunda, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 50 teknoloji şirketinden biri olan Inveon ile Esas Burda AVM’lerinin websitelerinin geliştirilmesi konusunda el sıkıştık. Bu yeni süreç konusunda oldukça heyecanlıyız. Ziyaretçilerimizin kazandıkları puanları paraya dönüştürecek Cüzdan isimli bir uygulamamız da bulunuyor. Bu uygulama ve sürecin tek bir yerden kontrolünün sağlanmasına imkan tanıyan Mobil Aplikasyon konusunda ise Global Miles ile ilerliyoruz. Hem mağaza içinde hem mağaza dışında, AVM deneyiminin iyileştirilmesinde bize yardımcı olarak lokasyon bazlı servislere ilişkin POI Labs ile el sıkıştık.

Tüm bu projeleri desteklemeye yönelik insan kaynağımızın ve organizasyonumuzun kültürel dönüşümü için yoğun bir ajanda yürüttük. İnsan kaynakları ve dijitalleşme alanlarında da yatırımlarımıza öncelik vermiş olduk.

Dijitalleşme hız kazanırken, müşteri deneyim verisinin doğru kullanılması büyük önem taşıyor. SAS ile imza attığınız bu işbirliği AVM ve perakende sektörüne nasıl bir katkı sağlayacak?

Yalnızca “fiziki bir varlık yönetimi” sağlamıyor, perakende alanında iş ortaklarımıza katkı sunan bir “platform” olma vizyonuyla da çalışmalarımıza yön veriyoruz. Alışveriş merkezlerinin platform haline gelmesiyle marka hikayeleri, kaliteli zaman geçirmek, datalar ile yönetim, teknolojinin işin içine girmesi ve bir kültür değişiminden söz ediyoruz. Esas Burda olarak yeni dönemde bu odağımızı gerçekleştirmek amacıyla yapay zekayı merkezine alan SAS analitik yetkinliklerini kullanarak, Partner Republic ekibinin deneyim tasarımı gücüyle büyük bir iş birliğine imza attık.

Dijital verinin müşteri odaklı iç görülere çevrilmesi, müşteriyi bütünsel olarak anlama ve bu çıktılar sayesinde kişiselleştirilmiş bir deneyim sunma olanağı sağlayan SAS, dijital dönüşümde birlikte yürüdüğümüz çok önemli bir yol arkadaşı olacak. Müşteri deneyiminde tüm kanalların orkestra şefliğini yapacak olan SAS’ın teknolojiyi değere dönüştürme misyonunu üstlenecek Partner Republic ekibi, 20 yılı aşkın deneyim tasarımı tecrübesi ile beraber, SAS’ın yetkinliklerini en etkili şekilde kullanacak kaynakları yaratırken verinin anlamlandırılması ve veriden aksiyon üretilmesi sürecinde kilit bir rol oynayacak.

Dijitalleşmeyle sürekli değişen müşteri alışkanlıkları pandemi sürecinde de artış gösterdi. Esas Gayrimenkul’ün hayata geçirdiği projeyle birlikte müşteri deneyiminde lojistik, pazarlama, talep tahmin ve planlaması uçtan uca entegre olacak. Projeyle ilk olarak ziyaretçi veri stratejisini yeniden konumlandıracağız. Ziyaretçilerinin kim olduğunu, ihtiyaçlarının neler olduğunu, nereden ve nelerden etkilendiğini tespit ederek kişiselleştirilmiş teklifler oluşturmak için ileri analitik ve yapay zekadan yararlanacak. Bu yaklaşımla alışveriş merkezlerimizdeki iş ortaklarıyla beraber ortak fayda oluşturularak perakende markaları için yüksek katma değerli bir iş birliği oluşturmayı hedefliyoruz.

Dijital dönüşüm yolculuğunuz ile ilgili hedefleriniz ve beklentileriniz nelerdir?

Ziyaretçilerimiz her geçen gün bilinç kazanıyor, biz de onlara sunduğumuz ürün ve hizmetlerde dijital dönüşüme ayak uyduruyoruz. Bu noktada ilk olarak strateji oluşturulması gerekiyor. Alışveriş merkezlerimizde sunduğumuz offline deneyim ile online’da yaşadıkları deneyimi birlikte ele almak önceliklerimiz arasında. Amacımız hem Esas Burda markası hem de iş ortağımız olan perakende markaları için yüksek katma değer oluşturmak. Yeni projelerimiz ile aynı zamanda perakendecilik sektöründe öncü bir adım atmış oluyoruz.  Sektörde edindiğimiz tecrübelerimize her geçen gün bir yenisini daha ekleyerek sektöre katma değer sağlıyoruz.

Dijital dönüşüm, yaşanan değişime ayak uydurmak ve yarının dünyasına adapte olunabilmesi açısından stratejik öneme sahip. Aynı zamanda, iş ortaklarımıza yaratacağı değer de söz konusu. “Dijital dönüşüm” bizim için yalnızca bir e-ticaret altyapısından öte teknoloji olarak çok daha fazlasını ifade ediyor. Bu dönüşümü bir “kültürel” dönüşüm süreci olarak görmek yanlış olmaz. Çünkü içerisinde teknoloji kadar insan da var. Projemiz ile birlikte tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerine, doğru zamanda ve doğru şekilde yanıt vermek istiyoruz.

Sektörde fark yaratmak adına başka hangi stratejileri izliyorsunuz? Özellikle toplumsal ve sektörel fayda adına yaptığınız çalışmalardan bahsedebilir misiniz?

Esas Gayrimenkul olarak, her zaman toplumsal faydayı önceliklerimiz arasında görüyoruz. Faaliyet yürüttüğümüz şehirlerde “İyilik Burda” diyor ve yerel yönetimler ile güçlü ilişkiler kurarak STK’ları destekliyor, ekonomik ve sosyal kalkınma için adımlar atıyoruz. Sosyal sorumluluk projelerine ve bulunduğumuz şehirlerle bağımızı güçlendirecek alanlara yöneliyoruz. Dijital dönüşüm stratejisiyle uyumlu bir şekilde yeni dönem planlarını belirliyor, “İyilik Burda” ve “Burda Sağlığınız Esas” hareketiyle toplumsal fayda odaklı çalışmalar gerçekleştiriyoruz.

SAS ve Partner Republic ile imzaladığımız protokol ile ürün haline getirdiğimiz dijital alışveriş platformu, sektöre öncülük edecek bir iş modeli olacak ve AVM’lerin dijital adaptasyon süreçlerini hızlandıracak ve kolaylaştıracak. Bu nedenle program çıktılarının sektörel fayda açısından büyük bir değer yaratacağını düşünüyorum.

Dijitale evrildiğimiz bir dönemde sektörü nasıl bir gelecek bekliyor? AVM’lerin bu süreçte geri kalmaması adına neler yapılmalı?

Dijital dönüşüm, fiziksel perakendeyi yok etmiyor; sektördeki amacını, rol ve sorumluluklarını değiştiriyor. Müşterilerin yüzde 70’i hala fiziksel alışveriş deneyiminden yana. Geleneksel perakendecilik ile e-ticaretin “hybrid” bir çalışma ile dönüşmesi gerekiyor. Özellikle mobil ve omni-channel çözümlerini iyi uygulayıp dijitalleşme sürecini başarı ile devam ettirmek, ciro ve kar anlamında artış getiriyor. Esas Gayrimenkul olarak, dijital anlamda dönüşürken, tüketici beklentilerini anlamanın, perakende trendlerini öngörmenin, e-ticaret ile birlikte hareket etmenin öneminde hemfikiriz. Bu dönüşüm, dayanıklılığımız için bir anahtar niteliği taşıyor. Online alışveriş, sektörde kalıcı etkiler bıraksa da pandemi sürecinin sona ermesiyle tüketicinin yine fiziksel alışverişe yöneleceğinin beklentisindeyiz. Rakamlar elbette 2020’nin öncesine dönmeyecek ancak bugünkü kadar da yüksek kalmayacaktır.

Dünyada perakendenin artık bir üründen çok bir hizmete dönüştüğü de bir gerçek... Hızlı yaşanan değişim içerisinde şirketlerin de buna göre kendilerine yön verdiklerine şahit olacağız. Alışveriş merkezleri, artık ellerinde bulunan devasa boyuttaki büyük veriyi analiz ederek yatırım kararları alacak ve teknolojiyle uyumlu yenilikçi çözümler geliştirecek. Perakende sektöründe büyük veriyi işleyen ve müşterisinin ihtiyacını müşteri fark etmeden tahmin edip öneren şirketler bu yeniçağda avantaj yakalıyor.

MÜŞTERİLERİN İHTİYAÇLARINA UYGUN ÇÖZÜMLER SUNAN BİR PLATFORM OLUŞTURDUK

JHK

Pandemi sebebiyle AVM'ler ve markalar için dijital teknolojiler hayati önem kazandı. Bu konuda AVM paydaşlarının atması gereken adımlar nelerdir?

Perakende sektörü, pandemi etkisiyle ivme kazanan dijital dönüşüm sürecinde gittikçe daha fazla online’a yönelirken, AVM’ler ve markalar müşterilerini çok daha yakından tanımak durumunda. Müşterilerin duyarlı olduğu kanalları, davranışsal eğilimlerini ve örüntüleri doğru analiz ederek, ihtiyaçlara uygun müşteri deneyimi sunmaları gerekiyor.

Tüm sektörde süregelen dijital dönüşüm doğal olarak AVM’ler ve markalar için de bir süredir odak noktası. Bu noktada dijital teknolojilerin kullanımının artması sektör paydaşlarına avantaj sağlasa da tek başına, dijital dönüşüme öncülük etme hedefi olan markalar ve AVM’ler için yeterli değil. Her adımında veriyi baz alarak karar mekanizmalarını çalıştırırken tüm paydaşların ahenk içerisinde birbirini tamamlayarak ilerlemesi merkeze alınan verinin en etkili şekilde kullanılmasını sağlayarak katma değer üretecek.

Markalar ve AVM’lerin, müşterileri dijital izlerinin yanında her türlü davranışsal örüntüleri takip ederek 360 derecelik bir fotoğraf ortaya koymaları gerekiyor. Ortaya konan bu fotoğraftan yola çıkarak ellerindeki tüm imkanları müşteri deneyimi ve yolculuklarını her an iyileştirmeye çalışmaları dijital dönüşümde onlara büyük avantaj sağlayacak. Müşterinin bıraktığı ayak izinden ihtiyaçlarını ve beklentilerini erkenden tespit edip buna uygun deneyim sunan markalar ve platformlar rakiplerin arasından öne çıkacak.

AVM’lerin dijital dönüşümüne öncülük etmek adına Esas Gayrimenkul ile önemli bir işbirliğine imza attınız. Proje hakkında bilgi verebilir misiniz?

SAS olarak veri odaklı müşteri deneyimi tasarımı konusunda projeler üreten Partner Republic’in desteğiyle Esas Gayrimenkul’un alışveriş merkezlerinin dijital dönüşümüne öncülük etmeyi hedefliyoruz. SAS Viya platformu üzerinden gerçekleştirecek projeyle birlikte AVM’ler, kullanıcı verileri doğrultusunda misafirlerin ihtiyaçlarına ve beklentilerine uygun şekilde kişiselleştirilmiş tüm kanalların sürece dahil olmasını sağlayan bir alışveriş platformu haline gelmesi planlanıyor. Aynı zamanda platformdaki markalara da tedarik zinciri çözümleri sunan entegre bir ortam haline gelecek. Hem lojistik ve perakende planlaması hem de pazarlama uçtan uca bütünleşmiş olacak. Burada sadece Esas Gayrimenkul’e değil perakende markaları için de yüksek katma değer katmayı amaçlıyoruz.

SAS Viya analitik platformu, projenin ana değer önerisini oluşturuyor. Pazarlama kampanya süreçleri gibi gerçek zamanlı kurgular için kullanılan, önde gelen banka, sigorta ve telekom firmalarının tercih etmeye başladığı SAS Intelligent Decisioning çözümümüzle entegre oluyor. Tüm müşteri iletişiminin de orkestrasyonunu sağlayan, pazarlama bütçesinin takibinden, müşteri yolculuğu tasarımına kadar uçtan uca kabiliyetler sunan tek platform SAS Customer Intelligence 360 da projemizde yer almakta.

Proje, AVM ve perakende sektörüne neler kazandıracak?

Bu proje öncelikle AVM ve perakende sektörü için fiziksel alan ile dijitali de harmanlayan bir deneyim tasarlıyor.

Dijitalleşen müşterinin kişiselleştirilmiş bir deneyim yaşama beklentisini müşterinin her hareketini takip edip ona özel bir deneyim tasarlayarak ve sonraki hareketlerini o adım atmadan önce tahminleyerek memnuniyeti ve sadakati artıracağız.

AVM – mağaza entegrasyonları, fiziksel AVM’lerin markaların ve AVM’lerin birlikte yer aldığı ve birbirine entegre olduğu dijital alanları, kanallar arası kaliteli yolculuklar, müşteri deneyiminin müşteriyi daha çok içselleştiren, alışverişin haricinde alışkanlıklar, hobiler, eğlence, oyun gibi farklı noktalarla da müşteriyi platforma bağlayan bir ortam sağlayarak AVM’leri müşteri nezdinde daha merkezi bir yerde konumlayacak.

Her türlü kanalın entegre olduğu ve etkileşimlerin adım adım takip edilebildiği bir yapı ile ölçümler sürekli, gerçek zamanlı yapılabilecek ve süreç hakkında olumlu ve olumsuz tüm noktalar şeffaf bir şekilde takip edilebilecek. KPI takibi ve bu KPI’lara ulaşabilmek için gerekli aksiyonlar veriye ve yapay zekaya dayalı olarak belirlenecek ve değerlendirilecek. Dolayısı ile teknoloji sektör için vazgeçilmez hale gelecek. Kurulan iş modeli sektördeki oyuncular için teknolojinin ve iş çözümlerinin daha kolay erişilebilir hale gelmesini sağlayacak.

Sektör için başka hangi projeler üzerinde çalışıyorsunuz? Hedefinizde neler var?

Sektörde başka birçok marka ile iş birliklerimiz devam ediyor. Sektörün bu konudaki ihtiyacı açık; Partner Republic ile birlikte birbirimizi tamamlayarak sektöre ve iş modeline uygun çözümler sunarak onların bu dönüşüm yolculuğuna tecrübemizle birlikte ortak oluyoruz. Oluşturduğumuz modelleri iş paketleri haline getirerek farklı ülkelerde benzer ihtiyaçlara uygulayabiliyoruz. Hedefimiz sunduğumuz bu çözümleri daha da yaygınlaştırarak markaların dönüşümlerine kendilerine en uygun çözümlerle katkı sağlamak. Müşterilere sunduğumuz deneyim gibi markalara sunduğumuz çözümleri de kişiselleştiriyoruz; bir çözümün çok başarılı olsa bile her marka için uygun olmayacağının farkındayız ve buna uygun stratejilerle hareket ediyoruz.

MÜŞTERİ DENEYİMİNE VERİLER YÖN VERECEK 

NBM56

Partner Republic’den bahsedebilir misiniz?

 

Partner Republic, veri analitiği ve modellemesi konusunda çalışan ve bu çalışmalarını ürünleştiren bir teknoloji şirketidir. Deneyimli kadromuz ile hizmet verdiğimiz sektör ve kurumu uçtan uca ele almaktayız.  Partner Republic olarak; pandeminin birçok sektörde oluşabilecek etkisini öngörerek, firmaların veri odaklı dijital dönüşüm süreçlerini yönetmek, iyileştirmek ve bunları markalar için değere dönüştürmek üzerine odaklandık. Diğer yandan dijital dönüşüm ile birlikte firmaların müşterilerini daha fazla tanımaya ve ihtiyaçlarını bilerek aksiyon almaları gerektiğinden yola çıktık. Bununla birlikte Partner Republic’in ana odak alanı müşteri analitiği ve elbette müşteri deneyim tasarımıdır. Aslen “müşteri deneyimi” sektör bağımsız bir uzmanlık alanıdır. Örneğin, otellerdeki karşılama deneyimi alıp, bankacılıkta kullanabilirsiniz. Deneyim perspektifinden baktığımızda, sektörden daha ziyade, şirketlerin müşteri odaklılık olgunluğu bizim için hedef kitle kriteridir diyebilirim.

AVM sektörü pandeminin etkilediği sektörlerin başında geliyor. Bu zorlu dönemde perakende ve AVM sektörüne ne yönde katkı sağlamayı planlıyorsunuz? Proje hakkında kısa bir bilgi verebilir misiniz?

Pandemi sürecinin en büyük etkisi şüphesiz perakende sektöründe oldu ve bundan en çok etkilenlerin başında AVM’ler yer aldı.  Perakende sektörü, pandemi etkisiyle dijital dönüşüm sürecinde gittikçe daha fazla yaklaştı, AVM’ler de pek çok markayı kapsayıcı özelliği olan bir platform özelliği taşımaktadır ve bu durum da kuşkusuz ki AVM’lerin de platform kapsamında yer alan markaların da daha fazla müşterini tanımasını ve müşterilerin tercih ettikleri iletişim kanallarını daha iyi tanımaya yönlendirdi. Partner Republic olarak AVM’nin ve markaların etkin, kişiselleştirilmiş iletişim ve deneyim oluşturma yolculuğuna katkı sağlamaya başladık.

Partner Republic’in SAS ve Esas Gayrimenkul ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği ile müşteri deneyimini merkeze alan ve bunun için hem fiziksel hem de dijital ayak izlerinin anlamlı çıktılar haline getirmeye odaklandık. Bu veri modellerini ürünleştirerek hem Türkiye hem de Güney Avrupa bölgesinde sunulacak bir ürün, servis modeli haline getirecek anlaşmaları da gerçekleştirdik.

Esas Gayrimenkul’ün sektörel tecrübesini, SAS’ın teknolojik yetkinliği ve Partner Republic ekibimizin müşteri deneyimi oluşturma ve kişiselleştirme konusundaki yetkinliklerini harmanlayıp sektörün önünü açacak bir iş modeli yaratmaktayız.

Proje veriyi işin merkezine koyarak deneyim tasarımı için kullanabileceğimiz her türlü veriyi 

entegre ederek müşterilerin tercih edeceği kanallarda orkestra edecek şekilde düzenlenmiştir.  

Bu kapsamda görüntü verileri, hareket verileri, kampanya katılımları, ürün kullanımları gibi pek çok farklı kaynak kapsama dahil edilmiştir. Burada yapay zekanın getirdiği güç ile hem perakende sektörüne hem de müşterilerine katkı sağlayacak senaryoları hazır ve tekrar kullanılabilir hale getiriyoruz.

Perakende sektörü için başka hangi projeler üzerinde çalışıyorsunuz? Hedefinizde neler var?

Sadece perakende değil aslında pekçok sektör için Partner Republic olarak çalışmakta ve ürün geliştirme süreçlerimiz devam etmektedir. Perakende sektörünün dinamikliğini diğer sektörlere değer yaratacak şekilde konumlandırıyoruz.

Perakende özelinde ise farklı birçok marka ile iş birliklerimiz devam ediyor. Sektörün bu konudaki ihtiyacı açık; SAS ile birlikte birbirimizi tamamlayarak ihtiyaca uygun ve sektörün ortak paylaşım sağlayabileceği ürünler geliştirerek perakende sektörünün bu dönüşüm yolculuğuna tecrübemizle birlikte ortak oluyoruz. Oluşturduğumuz modelleri iş paketleri haline getirerek farklı ülkelerde benzer ihtiyaçlara uygulayabiliyoruz.

Esas Gayrimenkul Pazarlama Müdürü Yasemin Uzelli:

MNFE

“Ziyaretçilerimizin alışveriş merkezlerimizin içinde ve dışında ihtiyaçlarını ve yolculuklarını anlamak, analiz etmek ve onlarla etkileşim kurmak oldukça önemli. Bir orkestra şefi olarak konumlandırdığımız SAS, diğer tüm girişimleri entegre ederek kişiselleştirilmiş müşteri yolculukları oluşturmamıza yardımcı olacak, yapay zeka ve makine öğrenimi kullanarak daha hızlı kararlar almamıza yardımcı olacak.”

Güneydoğu Avrupa, Türkiye ve Orta Asya İş Ortaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tuğrul Altıner:

NMÖ8

“SAS’ın iş ortaklarına ve yeni işbirliklikteliklerine farklı bakış açısının bir sonucu olarak, ESAS Burda da gerçekleştirilen proje, sadece Türkiye’de bir proje olmaktan öte, ESAS Gayrimenkul, Partner Republic ve SAS’ın işbirliğinde, 16 ülkede uygulanacak yeni bir pazara gidiş modelini de içinde barındırıyor. ”

Partner Republic Kıdemli Müşteri Analitiği Yöneticisi Özge İster:

VCBNE

“Esas Gayrimenkul ile birlikte yürüttüğümüz bu projeyi AVM’lerin ve perakende sektörünün geleceğine yön vermesi açısından çok önemsiyorum. Sektörü dönüştürecek pek çok işe birlikte imza atacağımıza inanıyorum.”

TAVADA TAVUK

Yukarı