Ana içeriğe atla

yu7676

MALLREPORT

YENİ DÜNYADA EN ÖNEMLİ KONU İLETİŞİM

10.07.2021 - 17:20

Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü, rekabette tercih edilmek için güçlü ve zayıf yönlerin iyi analiz edilerek, iletişim stratejisinin doğru belirlenmesi gerektiğini söyledi. Isıgöllü, “Yeni dünyada en önemli konu iletişim. Hedef kitlenize hitap eden, doğru, etkili ve sonuç odaklı bir iletişimle, rakiplerinizin arasından sıyrılma şansınız artıyor.  İletişim mecralarını etkili kullanıyoruz.” dedi.

-Tüketici alışkanlıklarındaki değişim alışveriş merkezlerini nasıl etkiledi? Şu an AVM'nize yönelik ziyaretçilerin ilgisinden bahsedebilir misiniz?

Pandeminin başından beri tüketici alışkanlıklarında dönemsel olarak farklılık gösteren süreçler yaşandı. Başlarda insanların ağırlıklı olarak evde kalmaya özen gösterdiği dönemlerde, temel ihtiyaçlar haricinde fazla harcama yapılmıyordu. Lüks tüketim çok azalmıştı. Zamanla, evlerde çok kullanılan elektronik eşya ve beyaz eşya alımları arttı. İnsanlar pandemiyle yaşamaya alıştıkça, tüketim de artmaya başladı.

Venezia özelinde konuşursak; “Hijyenik Alışverişin Merkezi” sloganıyla, salgın tedbirlerine çok önem vererek, ziyaretçilerimizin ve çalışanlarımızın sağlığını ön planda tuttuk. “Güvenli Hizmet Belgesi”ni alan ilk AVM’lerden olduk. Açık bir alışveriş merkezi olmamız pandemi sürecinde daha fazla tercih edilmemize katkı sağladı. Outlet konseptimizle İstanbul’un her yerinden ve şehir dışından alışverişe gelen ziyaretçilerimiz oluyor. Özellikle, Balkanlardan, Ortadoğu’dan ve Kuzey Afrika ülkelerinden çok fazla ziyaretçi ağırlıyoruz. Bu özelliğimizle Türkiye’de en fazla turist ağırlayan AVM’lerin başında geliyoruz.

 

-Hem ziyaretçilerin değişen beklentilerine uyum sağlama hem de çekim gücünü arttırma adına nasıl bir yol izliyorsunuz?

İnsanların beklentileri günden güne artıyor ve değişiyor. Hedef kitlenizi belirlemek ve ona göre davranmak çok önemli. Rekabette tercih edilmek için güçlü ve zayıf yönlerinizi iyi analiz ederek, iletişim stratejinizi doğru belirlemeniz gerekiyor. Yeni dünyada en önemli konu iletişim. Hedef kitlenize hitap eden, doğru, etkili ve sonuç odaklı bir iletişimle, rakiplerinizin arasından sıyrılma şansınız artıyor.  İletişim mecralarını etkili kullanıyoruz. Hem dijitalde, hem de görsel ve yazılı medyada belirlediğimiz çizgide kendimizi iyi anlattığımızı düşünüyorum. İletişimde kendinizi öncelikle çalışanlarınıza, sektöre ve hem mevcut, hem de potansiyel ziyaretçilerinize iyi anlatmanız gerekiyor. İletişim çağında doğru iletişim, en önemli çekim gücünü oluşturuyor. Bununla birlikte, operasyonel süreçlerinizi sürekli iyileştirme ve geliştirme içerisinde olmanızla, marka karmanızı geliştirmenizin önü açılmış oluyor. Tüm bunları da doğru ve hedeflerinize yönelik olarak yaptığınızda verimlilik ve süreklilik de sağlanmaya başlıyor.

 

-Kampanya, etkinlik ve organizasyonlar, ziyaretçiler tarafından ilgiyle takip ediliyordu. Sektör o günleri ne zaman yakalar?

1 Temmuz 2021 tarihi, pandemi sonrası süreç için milat kabul edilebilir. Pandemi henüz bitmiş değil ama nasıl mücadele edileceği ve tedbirler konusunda büyük tecrübeler kazanıldı. Aşılama çalışmaları hızlandı. Maske, mesafe ve hijyen kuralları hayatımızda olmaya devam edecek. Bu kuralları uygulamaya devam ederek ve pandeminin tamamen bitmediğinin bilinciyle, etkinliklerimizi yavaş yavaş başlatacağız. Sektör genelinde de benzer şekilde hareket edilecektir. Yılın son çeyreğinde, ülkemizde ve ülkemizin temasta olduğu ülkelerde yapılan aşılama çalışmalarıyla birlikte toplumsal bağışıklığın kazanılacağı öngörülüyor. Bu durum gerçekleşirse, sektörün eski seviyelerini hızla yakalayacağını düşünüyorum.

,

Yukarı