Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

TEPE EMLAK YATIRIM SEKTÖRDEKİ DEĞİŞİMİ FIRSATA ÇEVİRİYOR

06.09.2021 - 11:02

Dijitalleşen ve salgın sonrası sürece adapte olmaya çalışan AVM sektörüne, çalışanlarının motivasyonunu koruyarak, ileri teknolojinin daha yoğun kullanıldığı, sağlık, sürdürülebilirlik ve çevre bilinci kavramlarının sağlamlaştığı bir rotayla adapte olmayı planlayan TEPE Emlak Yatırım’ın başarılarını ve hedeflerini Genel Müdür Deniz Bozan ile konuştuk.

Tepe Emlak Yatırım olarak bize 25 yıldır süren başarı hikayenizden ve sektörde gerçekleştirdiğiniz ilklerden bahseder misiniz?


Tepe Emlak Yatırım olarak, Bilkent Holding bünyesinde 25 yıldır hizmet veren büyük bir aileyiz. Türkiye genelinde 11 alışveriş merkezine ait 1,5 milyon metrekarenin üzerinde arazi geliştirmiş, yaklaşık 750 bin metrekare alanda kiralama gerçekleştirip, 200 milyonu aşkın ziyaretçiyi ağırlamış ve birçok projeye başarıyla imza atmış bulunuyoruz. Metro AG ve Carrefour gibi Avrupa’nın tanınmış şirketleri ile işbirliği yaparak Türkiye’nin farklı bölgelerini AVM kültürü ile tanıştırdık, ülkedeki ilk ulusal yatırımcı kimliği ile gerçekleştirdiğimiz her projede de ülke ekonomisine katkıda bulunduk. Bunun yanı sıra gastronomi, alışveriş, eğlence ve sanat konsepti ile 42 Maslak, Sığacık Teos Marina, Mix Kayseri AVM gibi karma projelere kiralama ve konsept danışmanlığı hizmeti verdik. Hâlihazırda, İstanbul’da Tepe Nautilus AVM, Ankara’da Bilkent Center ve bünyesinde bulunan gastronomi merkezi Bilkent Station, Tepe Prime Avenue, Ahlatlıbel Atatürk Parkı ve 365 AVM’nin kiralama ve varlık yönetimini hizmetlerini yürütmekteyiz. Bunun dışında gibi bazı karma projelerin ticari alanları ile ilgili kiralama hizmeti de veriyoruz. Pandemi döneminde, İş GYO A.Ş.’nin mülk sahibi olduğu Ege Perla AVM’nin yönetim ve kiralama hizmetleriyle beraber konut & ofis bloklarının da yönetimini üstlendik. Aynı zamanda İDO terminal ve gemilerindeki ticari alanlar için kiralama hizmeti vermekteyiz. Kuruluşumuzun çeyrek asrını geride bırakırken, sektöre ve Türkiye’ye kazandırdığımız değerler, ödüllerle taçlanan başarılarımız ve örnek gösterilen uygulamalarımızla gurur duyuyoruz. 


Sektörün şu anki durumu hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz? Hangi stratejiler ışığında müşteri taleplerine karşılık veriyorsunuz?


Pandemi sonrası alışveriş alışkanlıkları ve öncelikleri değişti. Artık doğru marka karmasına ek olarak, hızlı, konforlu ve sağlıklı bir alışveriş deneyimi sunan ve dijital dönüşüme ayak uyduran AVM’ler ön planda. Tepe Emlak Yatırım olarak, her zaman yönetimini üstlendiğimiz AVM’lerimizde ziyaretçilerimizin sağlık, güven ve konforunu ön planda tutuyoruz. Ayrıca ekstra fayda sağlayacak marka iş birliklerine ve kampanyalara da öncelik veriyoruz. Dijital AVM deneyimi yaşama yolunda atılan önemli bir adım olan mobil aplikasyonlarımız ile keyifli ve fayda odaklı bir alışveriş deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Bunun yanı sıra deneyim alanlarımızda ziyaretçilerimize keyifli anlar yaşatıyoruz. Yakın zamanda Bilkent Center’da Ankara Sanat Tiyatrosu ile perdelerini açan Bilkent Sahne AST, Ege Perla’da ve Tepe Nautilus’ta açılan Türkiye’nin ilk interaktif sanat, deneyim ve sosyal medya müzesi olma özelliğini taşıyan Happy Hour ile AVM’lerimize yeni fonksiyonlar eklemeye devam ediyoruz. 2002’den beri yönetmekte olduğumuz Tepe Nautilus’ta, yemek katında ziyaretçilerin günün her saati temiz hava ve yeşillikler içinde keyifli vakit geçirebilecekleri, sosyal mesafe kurallarına uygun şekilde tasarlanan, sınırsız WiFi hizmeti ve keyifli bir dinlenme ortamı sunan Tepe Teras’ı hizmete açtık. Önümüzdeki dönemde de projelerimiz, trendlere uyum sağlayan yeniliklerimiz ve aramıza katılacak yeni markalarla alışveriş merkezi yönetimindeki başarılarımızı sürdürmeyi hedefliyoruz.
Danışmanlık hizmetinizde nasıl çözümler sunuyorsunuz? Müşterilerinizin sizi seçtikten sonra sahip olduğu avantajlar nelerdir?
Alanında uzman kadromuzla AVM yatırımları, yönetimi ve proje danışmanlığı konularında sektördeki ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyor, yeni ve uygulanmamış fikirlerle projelerimizde fark yaratıyor ve öncülük ediyoruz. Dönüşüm projelerimizin yanı sıra günümüzün ihtiyaç ve beklentilerine yanıt verecek yenilikçi projelerimizle hizmet kalitesini en üst seviyede tutmayı amaçlıyoruz. İnsana ve çevreye gösterdiğimiz saygının yanı sıra yenilikçi, yaratıcı, keyifli mekânlarla yaşama ve markalara değer katıyor, yeni fikirler ve uygulamalar geliştiriyoruz.


25 yıldır sektörde olmak sizin için ne ifade ediyor? 


Ülkemizde 30 yıldan fazla bir geçmişe sahip olan AVM sektörü ile birlikte büyüyen ve sektörün gelişimine yön veren bir şirketiz. Bugün Türkiye genelinde 442’ye ulaşan AVM’ler, gelişen teknolojiyle birlikte sosyolojik değişimler de yaşadı.  Kapalı mekanlardan oluşan ve sadece alışverişe dönük alanları olan AVM’lerin yerine teknolojiyi daha çok kullanan, açık alanları artmış, alışveriş ve yeme içmenin yanı sıra etkinlik ve kültür merkezlerini de içerisinde barındıran AVM’lerin dönemi başladı. Rekabetin yoğun yaşandığı bu dönemde, farklılaşmak, yapılmayanı yapmak ve yaratıcı olmak AVM sektöründe başarıyı getirecek en önemli kriterlerdir. Biz de Tepe Emlak Yatırım olarak pek çok ilklerin öncülüğünü yapıyor, AVM’lerimizi dönüştürerek, sektörün yenilikçi sesi olmayı sürdürüyoruz. En çok önemsediğimiz şey, ziyaretçilerin ihtiyaçlarını doğru tespit etmek, o doğrultuda yenilemeler ve hizmetler geliştirmek. Bu yüzden trendleri yakından takip ediyor, verdiğimiz hizmetler, stratejilerimiz, mimari konseptlerimiz ve etkinliklerimizle fark yaratıyoruz. Yenileyerek bir yaşam merkezine dönüştürdüğümüz, ödüle doymayan ve Bilkent Center bunun en güzel örneğidir. Son olarak dünya perakende ve eğlence sektörünün en prestijli ödüllerinden olan, 10 ülkeden 75’e yakın projenin değerlendirildiği Global RLI Awards 2020’de “En İyi Alışveriş Merkezi Renovasyonu” kategorisinde ödül aldık. Bunun yanı sıra European Property Awards’ta da renovasyon projesi ile “Ticari Yenileme/Geliştirme” ve “Perakende Mimarisi” kategorilerinde 2 ayrı ödülün sahibi olduk. Bugüne kadarki proje ve yatırımlarımıza sektöre hep örnek olduk.  Bundan sonra da hedeflerimizi daha da yükselterek, 25 yıldır elde ettiğimiz deneyimle yolumuza devam edeceğiz.   


Sektörünüzün geleceğinden beklentileriniz nelerdir? Hedeflerinizden bahseder misiniz?


Alışveriş merkezleri ve perakende, insanların ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda değişen ve gelişimini sürdüren bir sektördür. Bunu, içinde olduğumuz süreçte de fazlasıyla deneyimlemiş bulunuyoruz. Bundan sonra da çalışanlarımızın motivasyonunu koruyarak, ileri teknolojinin daha yoğun kullanıldığı, sağlık, sürdürülebilirlik ve çevre bilinci kavramlarının sağlamlaşarak ön plana çıktığı daha verimli bir çalışma hayatına adapte olarak, yönetimde çevik yaklaşımları benimseyerek, değişimi fırsata çevirmeye odaklanacağız. Geçtiğimiz dönemde online alışverişin artışına tanık olduk ancak önümüzdeki süreçte online-offline alışveriş alışkanlarının bir dengeye ulaşacağını ve pandemi sona erdiğinde alışveriş merkezlerinin toplum yaşamındaki yerinin ve sunacakları farklı deneyimlerin daha da artacağını öngörüyoruz. Pandeminin bize verdiği bu mesajları iyi okuyarak, bundan sonraki süreçlerimizde proje ve yatırımlarımızı yeni kriterlere göre şekillendireceğiz. Ziyaretçilerimizin her ihtiyacını karşılamak amacıyla dizayn edilmiş ve en zorlu zamanlarda bile hizmet vermeyi sürdüren alışveriş merkezlerimiz, almış olduğumuz tedbirlerle güvenli bir şekilde her zaman ziyaretçilerini ağırlamaktan memnuniyet duyacaktır.

nb

Yukarı