Ana içeriğe atla

ggh

FRANCHISING SÖZLEŞMESİNDE GENEL İŞLEM KOŞULLARI

22.11.2021 - 15:21

Franchising sözleşmelerinde genellikle franchise veren, sözleşme koşullarını belirlemektedir. Franchise almak isteyenlerin bu koşulları tartışma imkanı yok, denebilir. Franchise almak isteyenin pazarlık konusu edebileceği konular giriş ücreti, royalty bedeli, teminat gibi rakamlarla ilgili konulardır. Gerçekten bir franchising sözleşmesinde taraflar belli başlı birkaç noktayı konuşurlar ve hiç konuşmadıkları konuları içeren uzun bir sözleşme metni imzalarlar. Bu sözleşmelerin dili kadar hükümleri de ağırdır. 

ORTAK ALAN GİDERLERİNDE ŞEFFAFLIK SORUNU

11.10.2021 - 13:44

Alışveriş Merkezlerinde ortak alan giderleri tartışması yeniden alevlendi. Daha önce ortak alan giderlerinin hangi esasa göre paylaştırılması gerektiği tartışılıyordu. Bu tartışma bitmemişken, pandemiyle birlikte yeni bir sorun daha tartışmaların odak noktası oldu: Şeffaflık. 
 

PAKET SERVİSTEKİ BÜYÜME KALICI OLACAK

06.10.2021 - 16:39

KPMG’nin Birleşik Krallık’ta yaptığı araştırmaya göre, pandemide büyük bir büyüme yakalayan paket servis sektörünün geleceği parlak… Evde yemek konusunda yeni deneyimler yaşayan tüketici, kişiselleştirilmiş hizmetler sunulursa paket servisi tercih etmeye devam edecek. İşletmeler için önemli olan eski stratejilerden uzaklaşıp yeni iş planları hazırlamak.

AVM’LERİN METREKARE VERİMLİLİK ENDEKSİ YÜZDE 80,5 ARTTI

06.10.2021 - 16:19

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı.Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Temmuz 2021 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 80,5 oranında artarak 547 puana yükseldi.

AVM’LERİN FONKSİYONLARI DEĞİŞTİ

06.10.2021 - 16:12

Yakın zamana kadar alışverişin kalbi olarak gösterilen AVM’ler için pandemi ve sonrasında gelen kapanma süreci çok şeyi değiştirdi. Akademetre’nin gerçekleştirdiği “AVM’lerin Değişen Fonksiyonları Araştırma sonuçlarına göre AVM’ler için yepyeni bir dönem var kapıda. Evet, belki eskisi kadar sık ziyaret edilmiyorlar ancak AVM artık planlı alışverişin ilk adresi konumunda.

TPF BAŞKANI ÖMER DÜZGÜN: “YEREL ZİNCİRLERİN GÖZÜ KULAĞI PERAKENDE YASASI’NDA”

06.09.2021 - 10:14

vTürkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün, gıda perakendesindeki son 3 aylık satışları değerlendirerek, vatandaşların market arabalarında en çok tercih ettiği ürünleri sıraladı. Mayıs ayındaki tam kapanma süreci ile birlikte satışların geçen yıla kıyasla yüzde 25'lik bir artış yaşandığını kaydeden Düzgün, haziran ayındaki normalleşme döneminde piknik, mangal ve tatil ürünlerine rağbetin arttığını kaydetti. Ömer Düzgün, Kurban Bayramı'nda market satışlarında ise geçen yıla kıyasla yüzde 18'lik artış yaşandığını belirtti.

TAMPF BAŞKANI ÖZPAMUKÇU: DİJİTALLEŞMENİN ARTIK BİR OPSİYON DEĞİL MECBURİYET

06.09.2021 - 10:11

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu, perakende sektörünü dolayısıyla ülke ekonomisini ilgilendiren önemli konular hakkında çalışma zemini sunan sektörün çatı kuruluşu . Pandemi sonrası yaraları sarmak, dijitalleşme sürecine uyum sağlamak gibi konularda çözüm üreten TAMPF hakkında, Federasyon Başkanı Alp Önder Özpamukçu ile konuştuk.

AVM’LER PANDEMİ ÖNCESİNE DÖNDÜ

06.09.2021 - 10:01

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş hem günlük ziyaretçi hem de ciro olarak pandemi öncesine dönülerek 2019 rakamlarının yakalandığını söyledi.

E-TİCARET ve E-İHRACATTA ASIL MESAİ SİTEYİ KURDUKTAN SONRA BAŞLIYOR

23.08.2021 - 17:27

Bugün bir e-ticaret sitesi kurmak isteklere bağlı olarak alınacak hizmetler ve yazılımlarla birlikte 1000 TL’den başlayıp yüz binlerce dolara kadar yükselebiliyor. Fakat e-ticaret sitelerinden sadece yüzde 5’i, yılda 1.000 doların üzerinde satış yapabiliyor. E-ticarette ve E-ihracatta başarı için dünyanın 126 ülkesinde faaliyet gösteren Digital Exchange’in kuruluşu Medialogyio’nun uzman ekibi, halihazırda e-ticaret sitesi bulunan ya da kurmak isteyen yatırımcılara bir dizi başarı önerisinde bulundu. Buna göre ‘İçerik Pazarlaması’, ‘Blog Yazımı’, ‘SEO Yönetimi’, ‘Görsel Seçimi’, ‘İnfluencer Marketing’ ve ‘Etnik Ticaret’ birlikte yürütülmesi gereken sacayaklarını oluşturuyor.

Subscribe to Araştırma

nb

Yukarı