Ana içeriğe atla

ggh

PERAKENDE DE KADININ GÜCÜ

10.03.2021 - 10:38

Kadın hazır giyim markasında öncü Adil Işık Grup, 1992 yılından bu yana yerli üretime devam ederken, istihdam ettiği personel dağılımında kadınlara öncelik tanıyor. Mağaza ve merkez ekipleri toplamının yüzde 79’u kadın çalışan olduğunu söyleyen Adil Işık Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Tasarım Ekibi Direktörü Zehra Işık, tüm kadınlara hayatları boyunca kendi ayakları üzerinde durmalarını tavsiye ediyor.

Türkiye’nin lider kadın perakende markası Adil Işık Grup, yönetim kadrosunda %81 oranında kadın çalışanı istihdam ediyor. Çalışanların maaş dağılımında cinsiyetçi bir ayrıma tepki olarak, cinsiyetsiz eşit maaş skalası sunan Adil Işık Grup, mağaza ve merkez ekiplerinde yaklaşık 1500 kişiye istihdam sağlıyor. Marka farklı kulvarlara yönelmeden kadın moda markası çizgisini koruyarak yoluna devam ederken, çalışan kapasitesini ve üretimi artırarak 2021 yılında yüzdesel büyümeyi hedefliyor.

Adil Işık Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığının yanı sıra 55 kişilik tasarım ekibinin de direktörü olan Zehra Işık stil anlayışını, dünyaya kim olduğunu ve nasıl hissettiğini göstermenin en güzel yöntemi olarak açıklıyor. Başarılı, güçlü ve kendi ayakları üzerinde duran stil sahibi kadınların markası olarak, 2021 yılında yerini sağlamlaştırmayı hedefliyor.

fgdh

DAHA FAZLA KADININ DİJİTAL EKONOMİDE VAR OLMASINI SAĞLAYACAĞIZ

Trendyol, Türkiye’nin dört bir yanındaki kadınları dijital ekonomiye kazandırmak için KAGİDER (Türkiye Kadın Girişimciler Derneği)  iş birliğinde ‘Gelecek Kadınların’ programını başlattı. Programla, moda alanında öncü duruşlarıyla tanınan isimlerle birlikte tasarlanan ve sadece Trendyol’da satışa sunulacak koleksiyonun gelirinin tamamıyla binlerce kadının girişimcilik yolculuğuna destek olunması hedefleniyor. Kadın girişimcilerin yanında olmayı her zaman sorumlulukları olarak gördüklerini belirten Trendyol Kurucusu ve CEO’su Demet Mutlu, "Kadınların hayatın her alanında güçlenmesi, sosyal ve ekonomik kalkınmada güçlü bir pozitif etki yaratıyor. KAGİDER ile başlattığımız ‘Gelecek Kadınların’ programı ile de daha fazla kadının dijital ekonomide var olmasına katkı sağlayacağız" dedi.

Trendyol satıcıları arasında kadın girişimci sayısının Türkiye ortalamasının üzerinde olduğunu belirten Demet Mutlu, şöyle konuştu: “Trendyol olarak, platformumuzda kadınların katılımına büyük önem veriyoruz. Satıcılarımızda çalışan kadın oranı da yüzde 54 ile Türkiye ortalamasının üzerinde. Türkiye'de kadın işverenlerin oranı yüzde 10 iken, Trendyol satıcılarının yüzde 25’i kadınlardan oluşuyor. Sadece pandemi döneminde 17 bin kadın girişimci platformumuzda satışa başladı. Ayrıca Trendyol’un ikinci el platformu Dolap’taki 1,1 milyon satıcıdan yaklaşık 400 bini ev kadını ve Dolap üzerinden kullanmadıkları eşyaları satarak ev ekonomisine destek oluyorlar. Trendyol olarak, kadınların ekonomideki yerinin güçlenmesi için tüm olanaklarımızla çalışmaya devam edeceğiz.”

nb

Yukarı