Ana içeriğe atla

ggh

KOTON, ONLİNE GLOBAL MARKA OLMA YOLUNDA HIZLA BÜYÜYOR

10.03.2021 - 12:09

En beğenilen ‘Kadın Giyim’ markası seçilen Koton’un CEO’su Bülent Sabuncu’dan başarıları hakkında bilgi aldık. Müşterilerinin beklentilerine en iyi şekilde cevap verdiklerini belirten Sabuncu, bu dönemde online kanala odaklandıklarını da ifade etti. Sabuncu, “Online ticaret kanalımız global olarak büyüyor. 2021 sonunda 39 ülkeye online platformlarda ürün satışı yapıyor olacağız.” dedi.

Koton olarak ’1 Numaralı Markalar Araştırması’nda ‘Kadın Giyim’ kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldünüz. Size bu başarıyı getiren pazarlama stratejinizden bahsedebilir misiniz?

AYD ve Akademetre tarafından yapılan ve tamamen haklın oylarıyla belirlenen Tükiye’nin 1 Numaralı Markaları araştırmasında tam 8’inci kez ‘En Beğenilen ve En Çok Tercih Edilen Kadın Markası’ ödülünü aldık. Bizim için çok anlamlı olan bu ödülü içinde bulunduğumuz zorlu senede, en olağanüstü şartlarda yine Koton’a getiren tüm Koton çalışanlarına ve bizi defalarca en beğenilen marka seçen müşterilerimize teşekkür ediyorum.

Koton 33 yıllık marka yolculuğunda her zaman müşterisini dinlemeyi, onların ihtiyaç ve beklentilerini cevaplamayı önceliklendirmiş bir marka. Pandemi döneminde de müşterinin öncelikleri bizim önceliklerimiz oldu. Sağlık başta olmak üzere güvenli alışveriş ve erişilebilirlik anlamında sektörümüze örnek olacak uygulamalar hayata geçirdik. Bu konudaki özenimizi de müşterilerimize gerek mağaza düzeni, gerek online ticaret kanalımız, gerek sosyal medya kanallarımız üzerinden doğru bir iletişim diliyle anlatmaya gayret ettik. Ulusal ve uluslararası ölçekte aldığımız pek çok ödül de bu gayretimizin karşılığını bulduğunu gösteriyor.

ARTIK YENİ BİR MÜŞTERİ PROFİLİ VAR

En önemli adımlarımızdan biri de sürdürülebilirlik çalışmalarımızı bir çatı altında topladığımız Yaşama Saygı lansmanımız oldu. Tüm dünyada tüketici beklentileri değişiyor. Markaların dünyaya, insana ve topluma karşı sorumlu davranmasını bekleyen yeni bir müşteri profili var. Biz de sorumlu marka anlayışıyla öteden beri süregelen sürdürülebilirlik çalışmalarımıza hız verdik. Sürdürülebilirliği tüm iş stratejilerimizin kalbine koyduk ve ürünlerimizi, süreçlerimizi, iş politikalarımızı ve projelerimizi bu anlayışla yapılandırdığımız “YAŞAMA SAYGI / RESPECT LIFE” lansmanını yaptık. Nitekim son reklam filmimiz, “Şimdi Herkese Saygı Moda” sloganıyla bu yaklaşımımızın bir yansıması oldu. Etiketleyen, yargılayan bakış açısının yerine toplumun her kesimini saygıya davet ettiğimiz kampanyamız geniş kitlelerce büyük destek gördü. Toplumdaki ihtiyacı doğru okuyarak verdiğimiz cesur mesajlar, köşe yazarlarından, ana haber bültenlerine, sosyal medyaya kadar geniş bir yansıma buldu.

Dijital dönüşüm noktasında neler yapıyorsunuz?

Tüm iş dünyası dijitalleşme ekseninde bir dönüşümden geçiyor. Hızlı moda sektöründe de dijitalleşme son yıllarda en çok konuştuğumuz başlıklardan biri. İşimize her adımda ve her fonksiyonda yeni teknolojileri dahil ederek hızlanmak, sadeleşmek ve verimliliği artırmak, nihayetinde müşterilerimizin ihtiyaçlarına en hızlı şekilde yanıt vermek hedefiyle çalışıyoruz. Marka ekiplerinden finansa, insan kaynaklarından tedarik yapılanmasına kadar tüm departmanlara yayılan dijital dönüşümü hızlandıracak projeleri hayata geçiriyoruz. E-ticaret kanalında artan taleple birlikte depo süreçleri, sevkiyat ve stok yönetiminde de dijitalleşme ve verimlilik odaklı projelere yoğunlaştık. Online ticaret kanalımız global olarak büyüyor. 2021 sonunda 39 ülkeye online platformlarda ürün satışı yapıyor olacağız.

nb

Yukarı