Ana içeriğe atla

ggh

MARKALAŞMA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK BİRBİRLERİNİ BESLEYEN KAVRAMLAR

12.02.2019 - 11:28

KALİTELİ, LEZZETLİ VE İNOVATİF ÜRÜNLERLE DÜNYA GENELİNDE MARKALI BÜYÜME STRATEJİSİ YÜRÜTTÜKLERİNİ İFADE EDEN MURATBEY YÖNETİM KURULU BAŞKANI NECMİ EROL, ULUSAL VE ULUSLARARASI ALANLARDA ALDIKLARI ÖDÜLLERDEN DE BAHSETTİ.

Marka değeri nasıl oluşturulur? Marka değeri oluşturmanın önemi nedir?
Marka değeri, tüketicinin sizi zihninde nasıl kodladığıdır. Gerçekleştirilen tüm iletişim ve algı çalışmaları marka değerini yükseltmek adına yapılıyor. Marka değeri oluştururken uzmanlık alanınızı ve farklılıklarınızı tüketicilere iyi anlatmanız gerekiyor. Güvenin en önemli kuralı uzman olmaktan geçiyor. Muratbey olarak en lezzetli, kaliteli ve iyi peyniri yaptığımızı ve inovatif bir marka olduğumuzu tüketicilerimizin zihninde oluşturduğumuza inanıyoruz.

Sizce markalaşmanın sürdürülebilir olmaya etkisi var mı?  
Markalaşma ve sürdürülebilirlik birbirlerini besleyen kavramlar. Markalaşmanın yanı sıra marka değerinin yükseltilmesi ve devamlılığının sağlanabilmesi gerekiyor. Muratbey olarak gerek ülkemiz gerekse yurt dışında markalaşma çalışmalarına sürekli yatırım yapıyoruz. Kaliteli, lezzetli ve inovatif ürünlerimizle dünya genelinde markalı büyüme stratejisi yürütüyoruz. Markamızın yurt dışı çalışmalarını, araştırmalarını ve dijital yatırımlarını hız kesmeden sürdürüyoruz. İngilizce ve Arapça sosyal medya hesaplarımız ile yurt dışındaki tüketicilerimiz ile yakın iletişim kuruyoruz. Instagram’da “MuratbeyLebanon” isimli hesabımızı Lübnan’daki yerel iş ortaklarımız yönetiyor. Tüm bunların yanı sıra farklı ülkelerdeki peynir tüketme alışkanlıkları hakkında tüketici araştırmaları da gerçekleştirerek pazarlama çalışmalarımıza yön veriyoruz. 

Ödül alan firmalar prestijlerini artırmanın yanı sıra güvenilirliklerini de artırmış oluyorlar. Aldığınız ödüllerden bahseder misiniz? Bu ödüllerin size nasıl katkıları oluyor?
Muratbey olarak, çalışmalarımızın karşılığında ulusal ve uluslararası pek çok alanda çeşitli ödüllerin sahibi olduk. En son olarak dünyanın önde gelen markalarının katılım sağladığı Küresel Süt Ürünleri Kongresi kapsamında düzenlenen Dünya Süt Ürünleri İnovasyon Ödülleri’nde En İyi Peynir kategorisinde Burgu Peynir ile birinci seçildik. Yarışmaya Muratbey olarak kendi buluşumuz olan Burgu’nun yurt dışına ihraç edilen ismi “Helix Cheese” markasıyla katılım sağladık. Elemeler sonrasında finaldeki üç isimden birisi olduk. Finalde ise dünyaca ünlü rakiplerimizi geride bırakarak “En İyi Peynir” kategorisinde birinciliği elde etmeyi başardık. Ülkemize bu başarıyı taşımış olmanın haklı gururunu yaşıyoruz.

2018 yılı içerisinde tüketicilerimizin kalitede bir numaralı tercihi olarak Qudal Madalyası’nı da almaya hak kazandık. İsviçre merkezli ICERTIAS’ın Ocak-Şubat aylarında gerçekleştirdiği kalite ve pazar araştırmasında Türk vatandaşlarına kendi tecrübe ve görüşlerine göre, “Türk pazarında en kaliteli ürünü sunan kaşar peyniri üreticisinin adı nedir?” sorusu yöneltildi. Katılımcıların yüzde 75’i ‘‘Muratbey’’ yanıtını verdi. Araştırma sonucunda Quality Medal olarak bilinen, “Qudal-Kalitede 1 Numara Madalyası” almaya hak kazandık. Bunun yanı sıra almış oluğumuz ödüller arasında 2018 Avrasya Kalite Ödülü, 2017 Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Marka A.L.F.A. Awards, 2016 Qudal – Kalitede 1 Numara Madalyası, ISO İnovasyon Ödülü, Anadolu’nun En Büyük 500 Şirketi, Girişimci İş Adamları Vakfı Girişimcilik Ödülü, Kent Ve Yaşam Ödülleri - İnovasyon Ödülü de bulunuyor.

nb

Yukarı