Ana içeriğe atla

ggh

EV DIŞI TÜKETİM SEKTÖRÜ YERLİ MARKALARLA BÜYÜYECEK

12.07.2019 - 17:31

Yeşilçam Kahve Evi Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali İhsan Demirbilek, ev dışı tüketim sektörünün önümüzdeki on yılda daha da büyüyeceğini belirterek,  ‘’ETÜDER ve Brandy'nin verilerine göre, Türkiye genelinde 93 bine yakın mekanda yarım milyon gencin istihdamı sağlanıyor. Önümüzdeki on yılda bu rakamlar ikiye katlanacak; Yeşilçam Kahve Evi bu süreçte sektörün en önemli oyuncusu olacak.’’ dedi. 

GENÇLERE YATIRIM YAPTIK, KAZANDIK
Ev dışı tüketim sektörünün bütün dünyada hızla arttığını belirten Demirbilek;  "Yeni nesil çalışanıyla, öğrencisiyle, ev dışı tüketime yöneliyor. Gençler sektörün bizim bu konuda ilham kaynağımız, onların istekleri, beklentileri bize yön veriyor. Her yaş grubuna hitap eden esnek bir modelimiz olmasına rağmen, üniversite gençlerinin Yeşilçam'a gösterdiği ilgi bize gurur veriyor.  Sektörün kahve işletmeciliği bölümünde, Yeşilçam Kahve Evi liderliğini gençlere borçlu. Yıl sonuna kadar yurt içinde en az 22, yurt dışında 10 şubemizin daha açılışını yapacağız." dedi.

YABANCI MARKALARIN YAYILMA HIZI DURDU
Türkiye'de küresel kafelerin, yayılma hızının son 3 yılda durakladığına işaret eden Yeşilçam Kahve Evi Kurucusu Ali İhsan Demirbilek şunları söyledi: ‘’Sektörde yerli yatırımcıların geliştirdiği şubeleşme modeli artık AVM'lerin dışında da kendini gösteriyor. Başarısını kanıtlamış markalar bizim gibi yurt dışına açılarak yeni yatırım alanlarına yoğunlaşıyor. ETÜDER verilerine göre Türkiye'de ev dışı tüketim harcamalarının yarısı, restoranlar ve fast food mekanlarında yapılıyor. 18 milyar dolarlık pasta,  yeni yatırımcıların iştahını kabartıyor. Biz bir yandan yabancı markalarla rekabet ederken, diğer yandan da yeni yatırımcılara destek oluyoruz.

nb

Yukarı