Ana içeriğe atla

TAVADA TAVUK

YATIRIMCILARIMIZ BU DÖNEMİ DESTEĞİMİZLE SORUNSUZ ATLATTI

12.08.2020 - 11:20

TAB Gıda Franchise Koordinatörü İlhan Erkan ile hem pandemi döneminde aldıkları hijyen önlemlerini hem de yatırımcılarına sundukları desteği konuştuk. Yatırımcılarına salgın koşullarına uyum sağlama noktasında her türlü desteği sunduklarını belirten Erkan, “İşletmelerimizin bu dönemi sorunsuz atlatabilmesi için gereken tüm esnekliği, çevik yönetim anlayışımızla yerine getirdik.” dedi.

TAB Gıda, bin 200 şubesiyle önde gelen hızlı servis restoran zinciri. Pandemi döneminden nasıl etkilindeniz?

Her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde pandemi döneminden etkilendi. Herkes için olduğu gibi bizim için de alışılmadık bir süreçti. Sektörümüz, salgının toplum hayatında yarattığı kısıtlamalardan en çok etkilenen sektörlerden biri. Biz bu konuda zaten çok titiz prosedürler izlediğimiz ve hızlı aksiyon alabilen bir şirket olduğumuz için büyük bir sorun yaşamadık. Olabilecek en hızlı şekilde adapte olduk. Bu zorlu süreçte doğal olarak hepimiz için üç temel hassasiyet öne çıktı. ‘Hijyen’, ‘sosyal mesafe’ ve ‘evde yaşam’. Bu üç temel hassasiyet, alışkanlıklarımızı, yaşam tarzımızı özetle tüm hayatımızı baştanbaşa değiştirdi. Özellikle paket servis ve dijital uygulamalar konusunda deneyimli ve hazırlıklı olmayanlar için bu süreç daha zor oldu.

Türkiye hızlı servis restoran zinciri sektörünün lideri TAB Gıda olarak biz bu konuda deneyimliydik. Çin’de de 1300’ü aşkın restoranlık bir operasyon yönetiyoruz. Covid-19 ile Çin’de Türkiye’ye kıyasla çok daha önce tanıştık. Dolayısıyla da Türkiye’deki sürece çok sıkı hazırlandık. Sosyal mesafe, hijyen, dezenfektasyon, çalışan ve toplum sağlığına yönelik Çin’deki tüm önlem ve uygularımızı burada da hızla hayata geçirdik. Ne mutlu ki biz hızlı karar alabilen ve iletişimi çok güçlü olan bir şirketiz. Bu yüzden Covid-19 sürecinde, Çin’deki deneyimimizin de verdiği güçle çok doğru kararlar aldık, hızlı adımlar atarak hemen harekete geçtik.

Bu süreçte franchise’larınız için ne tür çözümler sundunuz?

TAB Gıda olarak bu dönemde franchiselarımızla sürekli iletişim halinde olmaya devam ettik. Özellikle salgın koşullarına uyum sağlama noktasında her türlü desteği sunduk. Hijyen, dezenfektasyon ve yakın temastan kaçınma yönünde aldığımız önlem ve hayata geçirdiğimiz uygulamaları hızlı bir şekilde işletmelerinde de sunabilmeleri için deneyimlerimizi aktarma ve gerekli eğitimleri verme noktasında sürekli yanlarında olduk. Kapanan restoranları sıkıntıya düşürmemek adına tüm stokları merkez depoya çekerek franchiseelerimizin yanlarında olduk. Bununla birlikte işlerin sürdürülebilirliğini sağlamak adına; et, ekmek, patates, salata başta olmak üzere tüm tedarik zincirimizi normal dönemlerdeki gibi sorunsuz bir şekilde çalıştırarak franchiseelerimizi bu konuda hiç bir şekilde sıkıntıya sokmadık. İşletmelerinin bu dönemi sorunsuz atlatabilmesi için gereken tüm esnekliği, çevik yönetim anlayışımızla yerine getirdik.

Tüm şubeleriniz Güvenli Turizm Belgesi almak için denetlenecek. Hijyen standartlarınızdan bahseder misiniz?

Türkiye hızlı servis restoran zinciri sektörünün lideri olarak çeyrek asırdır gıda sektöründe hizmet veriyor; eğitim standartları, restoran, personel ve gıda hijyeni, sektörün kalite standartlarının belirlenmesi konularında fast food sektörüne öncülük ediyoruz. TAB Gıda olarak önceliğimiz olan hijyen standartları ve gıda güvenliği konusunda asla taviz vermiyoruz.

Sektörümüz gereği, yalnızca bu dönemde değil, her zaman en güvenilir ürünü sunmakla sorumluyuz. İşimiz gereği ev mutfağından bile daha hijyenik bir ortamda çalışmak, misafirlerimize güvenli gıda sunmak durumundayız. Dünya çapında günde milyonlarca kişiye hizmet veriyoruz. Bu muazzam bir sorumluluk. Biz gıda işi yapıyoruz ve gıda zaten başlı başına hassas bir alan. Gıdanın sadece pandemi de değil, her dönem en sağlıklı ve güvenli şekilde insanlara ulaştırılması şart.  O yüzden bu süreçte bu konuda yaptığımız yatırımların çok faydasını gördük. Tamamı kendi kontrolümüzde olan bir tedarik zincirimiz var. Et, ekmek, patates, salata dahil birçok ürünü kendi fabrikalarımızdan sağlıyor, bu tedarik operasyonunu TAB Gıda ekosistemi içerisinde çözümlüyoruz. Ürünlerimizin üretim, hazırlanma ve servis edilme aşamalarının tamamı kendi gözetimimiz altında. Bu süreçte çok daha önemli hale gelen soğuk zincir yönetimi ve tedarik konusunda, sektörün genelinden farklı olarak ciddi avantajımız olduğunu söyleyebilirim. Gıda Güvenliği Derneği’nin ilk üyelerinden biri olarak halihazırda oldukça kuvvetli bir hijyen ve sağlık prosedürümüz vardı. Hatta oluşturduğumuz “Ne Yediğini Bil” dijital platformuyla, ürünlerimizin üretimden tüketime kadar her aşamasını online olarak paylaşıyoruz. Bu süreçte tüm bunları daha da kuvvetlendirip sıfır tavizle uyguladığımız bir dönemdeyiz. Bu kapsamda da sağlık otoriteleri ile birlikte oluşturulan T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ilgili genelgesini takiben, hali hazırda aldığımız önlemleri yetkilendirilmiş kurumlarca tescillemek amacıyla da hızla aksiyon alarak TGA başvurularımızı tamamladık. TAB Gıda çatısı altında bulunan Burger King®, Popeyes®, Arby’s®, Sbarro®, Usta Dönerci® ve Usta Pideci® markalarına ait Türkiye genelindeki 1.200’den fazla restoranımız, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan ‘Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı’ kapsamında RoyalCert tarafından 12 başlık, 130’a yakın kriter çerçevesinde denetlenip değerlendirilerek, Ağustos ayı sonuna kadar “Güvenli Turizm Belgesi’nin sahibi olacak. Bu sertifika ile aslında 25 yıldır sunduğumuz hijyen ve kalite standartlarımız kayıt altına alınmış olacak. Bu hem bizim hem bizi tercih eden müşterilerimiz için önemli bir gelişme. Türkiye’nin en köklü gıda şirketlerinden biri olarak misafirlerimize en kaliteli ve en güvenilir ürünleri sunmaya devam edeceğiz.

Normalleşme süreciyle birlikte restoranlar açılmaya başladı. İşlerinizin sürdürülebilirliği için ne tür adımlar atıyorsunuz?

Sağlık Bakanlığı’mız yayınladığı genelge ile her sektör için neler yapılması gerektiğini çok açık bir şekilde ortaya koydu. Önemli olan bu sürecin en sağlıklı şekilde atlatılması. Normalleşme, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de kademeli olarak gerçekleşiyor. Sağlık Bakanlığı genelgesine uygun olarak, bilgilendirme ve uyarı işaretleri, dezenfektasyon noktaları, aralıklı masa düzeni, maske kullanımı başta olmak tüm tedbirlerimizi alıyoruz. Çalışanlarımız ve kuryelerimizde maske ve eldiven zorunluluğu, düzenli ateş ölçümü uygulamalarımız da aynen devam ediyor. Tabii ki herkesin eski yaşam biçimine aynı hızda dönmesini bekleyemeyiz. Hem yapılan düzenlemeler sebebiyle hem de insanların doğal olarak çok daha az sürelerde dışarıda olmak isteyeceğinden dolayı bir geçiş dönemi yaşayacağız. Biz o yüzden yeni normalde en az temasla işlerin yürütüleceğini düşünüyor ve tüm hazırlıklarımızı ona göre yapıyoruz. Ürün tedarikinden sipariş teslimatına kadarki süreci, müşterilerimizle tüm kanallarımızdan paylaşmayı sürdüreceğiz.

Covid sebebiyle pazarlama stratejilerinizde nasıl bir değişim yaşandı?

Bu dönemde dijital uygulamaları ve inovatif çözümleri daha etkin bir şekilde kullandık. Birçok yenilikçi uygulamayı hayata geçirdik.

Tıkla Gelsin, Yemek Sepeti, mobil ve online sipariş platformları ve gel-al uygulamamız, siparişle birlikte verdiğimiz ateş ölçüm kartlarımızla, sosyal mesafe kuralına uygun olarak müşterilerimize ürünlerimizi eriştirmeye devam ettik. Bütün pazarlama stratejimizi de hijyen, dezenfektasyon, sosyal mesafe ve yakın temastan kaçınma gibi yeni dönemin dinamiklerine uygun olarak yeniden şekillendirdik.

2020 yılı sonuna ilişkin büyüme hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Kontrollü sosyal yaşam ile birlikte hayat belirli bir oranda normalleşti ama hiçbir şey henüz eskisi gibi değil. 2020’nin geri kalanı için pandemi kaynaklı belirsizlikler hala devam ediyor. Bu açıdan yılın tamamı için kesin bir öngörüde bulunmak kolay değil. Fakat özellikle AVM dışı restoran açılışlarında görece daha iyi bir performans görebiliriz. Bu açıdan 2020’nin tamamı için baktığımızda; koyduğumuz hedeflere ulaşacağımızı öngörüyoruz. Pandemi döneminin ardından franchise görüşmelerimizde artış yaşanıyor. Bütün franchise adaylarına anahtar teslim, güvenli, tedarik zincirinin kontrol altında olduğu, üst düzey hijyen standartlarına sahip ve dijital uygulamalarla yeni dönemin gereklerini yerine getirebilen bir organizasyon olduğumuz mesajını doğru ve etkili bir şekilde vermeye çaba sarf ediyoruz.

Pandemi döneminde franchising sisteminde başarılı olmak isteyen markalara ve girişimcilere tavsiyeleriniz nelerdir?

Pandemi sonrasında da hijyen hassasiyeti artarak devam edecektir. Özellikle tedarik zincirini doğru yönetebilen, kalite ve hijyenden taviz vermeyen firmalar ciddi fark yaratmaya aday. O yüzden bu dönemde, franchise sisteminde başarılı olmak isteyenlerin bunları iş modelinin merkezine alması gerekiyor. Önümüzdeki dönemde merdiven altı diye tabir edilen işletme anlayışıyla kalite ve gıda güvenliğinden taviz verenler, pazardan elenip gidecektir. Bu da franchise sisteminde olan işletmeler için pazarda büyümek için önemli bir fırsat olacaktır. Bunu doğru okumak ve değerlendirmek gerekiyor. Bununla birlikte yeni dönem, sosyal, dijital inovasyonlar ve topluma katkının daha değerli olduğu bir dönem olacak. Temassız sipariş, temassız teslimat ve temassız ödeme kalıcı olmaya aday. Buna bağlı olarak kanal yapısı da değişecek. Paket servisin önemi daha da artacak. Franchise sisteminde başarılı olmak isteyenlerin bunlara mutlaka yatırım yapması gerekiyor. Bu konuları göz ardı etmek çok ciddi olumsuz sonuçlar üretebilir. Ulaşılabilir fiyata, kaliteli, güvenilir ve lezzetli gıdaya olan talebin her geçen gün daha arttığı bir dönemde biz TAB Gıda olarak; hızlı servis restoran işletmeciliği alanındaki franchise yatırımcılarına tüm bu konuları kapsayan yatırım modellerimizle yardımcı olmaya, tüm deneyim, tecrübe ve imkânlarımızı sunmaya hazırız.

TAVADA TAVUK

Yukarı