Ana içeriğe atla

ggh

TAVADA TAVUK HIZ KESMEDEN BÜYÜYOR

22.11.2021 - 11:39

Soslu tavuk ürünlerini özel reçeteleriyle hazırlayarak Türkiye’de adından söz ettiren ve dünyada da sektörün önemli isimleri arasına girmeye hazırlanan Tavada Tavuk adına firmanın Genel Müdürü Süleyman Demirtaş ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Demirtaş, franchise ve master franchise koşullarından da siz değerli okuyucularımız için bahsetti.

Özel reçetinizle hazırladığınız lezzetlerinizle Türkiye dahil 4 ülkede adınızdan söz ettiriyorsunuz. Bize Tavada Tavuk’tan bahseder misiniz?

Türk mutfağında yer edinmiş soslu tavuk ürünlerinin önemini  keşfedip 2014 yılında Tavada Tavuk’u kurarak; alanında uzman çalışan kadromuzla birlikte, farklı bakış açısıyla hazırladığımız lezzetlerimizi müşterilerimize sunduğumuz gıda sektöründe ilklere imza atıyoruz. İstatistiklere bakıldığında; tavuk tüketiminin dünyanın her ülkesinde kırmızı etten daha yaygın tüketilmekte olduğunu görüyoruz. Bu da bizim doğru işte ve doğru yerde olduğumuzu gösteriyor. Türkiye haritasına bakıldığında, çoğunluğu Anadolu’da olmak üzere 65 şubemiz ile yaygın bir ağa sahibiz. 

Pandemi sürecinde neler yaşadınız? Bu dönemi nasıl atlattınız?

Covid-19’un ilk zamanlarında alınan tedbirler ve sonrasındaki kısıtlamalarla birlikte, pandemi döneminde çoğu firma ticari olarak zorlandı. Biz Tavada Tavuk olarak bu durumu en az riskle atlatıp, krizi fırsata çevirerek bu dönemden sağlıkla çıktığımızı düşünüyoruz. Hatta pandemi süreçlerini doğru değerlendirerek Bigye isimli bir marka daha yarattık. 

Mall Report okuyucuları için Bigye’den de kısaca bahseder misiniz?

Burger, fried ve dürüm ürünleriyle ön plana çıkan zengin bir menüye sahip Bigye markamız, steak burger markası olarak hayata geçti.  Pakete daha uygun ve self servis olması, daha az personel ile çalışılması ve daha küçük metrekarede uygun fiyat ile ilerlemek, pandemi dönemi koşullarında Bigye olarak büyümemize uygun bir ortam yarattı. 

Franchise sürecinde sizin için en önemli olan noktalar nedir?

Franchise sürecinde en dikkat ettiğimiz nokta mağazanın konumu. Alışveriş merkezlerinde 120 ila 150 metrekare arası alanlar bizim tercih sebebimiz. Franchise operasyon ekibimizin hazırladığı fizibilite raporuyla birlikte dükkanın lokasyonu ve rayiç kira bedellerini değerlendirerek hareket ediyoruz. Operasyon ekibimiz hangi bölgelerde satış olabileceğine dair fizibilite raporu hazırlayıp hedef ciro tabloları çıkararak yatırımcıları doğru şekilde yönlendirmek için çalışıyor. Yine aynı ekip, iş gücünün yeterli olmadığı yerlerde de bayi açılışına onay vermeyip, yatırımcıları cironun daha kuvvetli olacağı yerlere yönlendiriyor. Yatırımcılar için hazırlanan fizibilite raporlarının başarı oranı %97. Yatırımların dönüşüm süresi ile alakalı bu zamana kadar herhangi bir sapma yaşamadık. Franchise bedelinden de bahsetmek gerekirse, Tavada Tavuk’un franchise bedeli 150 Bin TL+KDV. Biz yatırımcılara mimari çizimleri veriyoruz veya bayi isterse anahtar teslim yapıyoruz. Eğer bayi, belirlediği tarihte bitirmeyi  taahhüt ederse kendisi de yaptırabiliyor. Rakiplerimizden farklı olarak inşaattan, dükkan yapımından kazanç elde etme eğiliminde değiliz ve onların yarısı kadar bütçeyle, aynı metrekarelerde mağaza kurulumlarımızı gerçekleştiriyoruz. Tavada Tavuk olarak şu anki politikamız, markamızı büyütme ve hem Türkiye’de hem de dünyada tanıtma isteğimiz. Bunun yanı sıra; doğru yer, doğru zaman ve yatırımcı bulunduğunda eğer yeterli metrekareler yoksa alternatif olması açısından yatırımcıları Bigye markamıza da yönlendiriyoruz. Bigye’nin franchise bedeli de 75 Bin TL+KDV.

Master franchise konusunda da bizleri bilgilendirir misiniz?

Şu an Tavada Tavuk, Irak ve Ürdün’de var. İngiltere ve Fransa ile de ön protokoller yapıldı, 2022 yılının ilk çeyreğinde oradaki açılışlarımız gerçekleşecek ve Türkiye’deki aynı sistem oralarda da yer alacak.

Can you also inform us about the master franchise?

Currently, there are Tavada Tavuk in Iraq and Jordan. Preliminary protocols haver also been made with the UK and FRance, our openings there will be held in the first quarter of 2022, and the same system in Turkey will also be located there.

Orta vadede hedefleriniz neler?

İçinde bulunduğumuz Kasım ayında radyo ve televizyon kanallarında reklamlarımız yayınlanmaya başladı. Amacımız bu reklamlarla daha da güçlenerek bilinirliliğimizi arttırıp, bayi sayımızı ve marka değerimizi yukarılara taşımak. Orta Doğu ve Avrupa’da 2022 yılında hızlı bir şekilde büyüyerek     bayrağımızı dalgalandıracağız. 

nb

Yukarı