Ana içeriğe atla

ggh

SEKTÖRDE İLKLERİN MARKASI ÇİĞKÖFTEM YENİ YATIRIMLARLA BÜYÜYOR

07.04.2021 - 13:45

Türkiye’de ve Avrupa’da çiğköfte sektörüne ilkleri kazandıran Çiğköftem, pandemiye rağmen son dönemde ilave makine, ekipman ve kapasite artışı 10 milyon TL’nin üzerinde yatırım yaparak ürün yelpazesini genişletti. Türkiye’nin 81 ilinin tamamında yer almak ve yurt dışında hizmet verdikleri ülke sayısını 6’dan 10’a çıkarmak istediklerini belirten Çiğköftem Genel Müdürü İbrahim Aktaş, hedeflerini anlattı.

Türkiye’de çiğ köfte sektörü hızla büyüyor. Bu rekabette Çiğköftem’i farklı kılan hizmetler hakkında neler söylemek istersiniz?

1993 yılında zincir marketler için çiğköfte üreterek faaliyete başlayan EM Grup olarak 2005’de Türkiye’nin ilk konsept çiğköfte dükkanını Beşiktaş’ta açtık. O günkü adımımızın bugün 15 milyar TL’lik bir sektöre dönüşmesinin bizim için memnuniyet verici. Çiğköftem olarak 28 yıllık tarihimize birçok ilk sığdırıp sektörümüze öncülük ettik. Örneğin 2009’da Belçika’daki ilk Franchise şubemizi açarak Avrupa’yı çiğköfte ile tanıştıran bir markayız. Daha sonra sırasıyla İngiltere, Hollanda, Avusturya, Almanya, Fransa ve Azerbaycan’da şube açtık ve dünya üzerinde 7 ülkede çiğköfte sektörünün kurucusuyuz.

Sektöre kazandırdığımız ‘ilk’lere ürün açısından baktığımızda ise; çiğ etle yapılan çiğköftenin satışının durdurulmasının ardından pişirilmiş kıyma ile çiğköfte üretip bunun tescilini almıştık. Yurt dışına yaptığımız ihracatın hacmini artırmak ve Türk lezzetlerini dünyaya tanıtmak için 2015’te Türkiye’de ilk kez Vegan-Sebzeli İçli Köfte üretimine başladık ve bu ürünümüz bugün dünyanın 8 ülkesinde satışa sunuluyor. İçerdiği yüksek protein sayesinde yıldızı yükselen bir besin haline gelen Falafel’i önce geleneksel haliyle tüm şubelerimizde satışa sunduk. 2020’de ise yine Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek Humus Dolgulu Falafel üretimine başladık. Genel anlamda bakarsak Çiğköftem, sektördeki gerek yasal düzenlemeler gerekse de tüketici trendleri karşısında çok hızlı aksiyon alan bir firma.

Markalarınızı daha da büyütmek adına nasıl bir strateji izliyorsunuz?

1993 yılından beri hızla büyüyen, gelişimi ilke edinen bir marka olarak Çiğköftem’i geleceğe emin adımlarla taşımaya devam ediyoruz. Pandemiye rağmen son dönemde ilave makine, ekipman ve kapasite artışı 10 milyon TL’nin üzerinde yatırım yaptık ve ürün yelpazemizi genişlettik. Kısa vade için vizyonumuz Türkiye’nin 81 ilinin tamamında yer almak ve Türkiye dışında sektör kurucusu olduğumuz ülke sayısını 6’dan 10’a çıkarmak. Türkiye’de ve yurt dışındaki yaygınlaşmamızı hızlandıracak birçok projeyi hayata geçiriyoruz.

ÜCRETSİZ BAYİLİK

Diğer yandan Türkiye ekonomisinde bizim de tuzumuz olsun diye “Krizin Değil Ticaretin Zamanı” ismiyle bir sosyal sorumluluk projesi başlattık. Proje kapsamında, her şube başına toplam değeri 40 bin TL’yi bulacak temel kurulum ekipmanlarını yatırımcılara bedelsiz olarak vereceğiz. Kadın girişimcilere öncelik vereceğimiz projemizin lansmanını Mart ayının son haftasında yaptık ve oldukça fazla başvuru aldık. Mayıs ayı itibariyle bu projemiz doğrultusunda girişimcilerimizin dükkanlarını açmaya başlamayı hedefliyoruz.

UFRAD’ın ve franchising sisteminin büyümenize katkılarından kısaca bahsedebilir misiniz?

UFRAD alanında son derece etkili ve itibarlı bir platform. Franchising sisteminin Türkiye’de yaygınlaşmasının ve büyük bir ekonomiye dönüşmesinin mihenk taşı. Bu nedenle tüm markalar gibi bizim de son derece fayda gördüğümüz bir oluşum. Franchising sistemi markalardan ülke ekonomilerine kadar birçok alana etki eden önemli bir iş modeli. Markaların büyümesini sağlarken, girişimcilerin de bireysel yatırımlara kıyasla riski minimum seviyede olan yatırımları hayata geçirmelerini sağlıyor.

mhjjh

nb

Yukarı